Barry Ryan, prezes Erebus Motorsport, mówi, że czołowi kierowcy mistrzostw muszą myśleć jak Shane van Gisbergen, aby pokonać mistrza Supercars.
Przystępując do mistrzostw Repco Supercars 2023, kierowca Coca-Coli z numerem 99, Brodie Kostecki, nie jest ani pole position w Supercars, ani nie wygrywa na swoje imię.
Teraz zdobył dwa pole position i dwa zwycięstwa w wyścigach, prowadząc w mistrzostwach o 32 punkty nad Mobil 1 Optus Ford Mustang Chazza Mosterta i 86 punktów przed broniącym tytułu Red Bull Ambulance Racing Camaro, który zajął trzecie miejsce przez Van Gisbergena.
Wraz z kolegą z zespołu, Willem Brownem, zajmującym piąte miejsce w klasyfikacji kierowców, Kosteki prowadził szarżę, która stawia Erebus Motorsport na prowadzeniu zespołu, tracąc 101 punktów do Red Bull Ambul Racing.
Co więcej, pomimo wykluczenia Red Bulla z Newcastle, wyniki Kosticki i Browna pochodziły z imponujących wyścigów i występów na skalę Van Gisbergena.
Podczas ostatniego uderzenia na Albert Park Kosteki przepchnął się przez grupę i stanął na podium przed Van Gisbergenem.
„Dla Brodie prowadzenie z 15. miejsca na trzecie i faktyczne pokonanie Shane’a na torze, to dobry sposób na zrobienie tego” – powiedział Speedcafe szef zespołu Erebus Motorsport, Barry Ryan.
Wideo: Premiera Erebus Motorsport Gen3 Camaro.
„Myślę, że widzieliśmy wystarczająco dużo dowodów na to, że tak się ścigają. [Kostecki and Brown] To twardzi zawodnicy, sprytni zawodnicy i mądra rzecz, prawdopodobnie największą rzeczą był sposób, w jaki Will wspierał Brody’ego w pokonaniu tego wyścigu [Race 4] Kiedy miał twardą oponę i jechał prawdopodobnie tak dobrze jak Brody”.
Szef zespołu pochwalił obu kierowców i powiedział, że są w stanie przekazać dowództwo Van Gisbergenowi, który zdominował serię w ciągu ostatnich dwóch sezonów, w tym rekordowe 21 zwycięstw w wyścigach w 2022 roku.
„Musisz myśleć jak Shane; aby myśleć jak Shane, musisz robić to, co robi Shane, a to jest trudne do naśladowania, ale myślę, że nasi dwaj kierowcy są najbliżej tego” – wyjaśnił Ryan.
„Są bardzo inteligentni. Nie myślą tylko o prowadzeniu samochodu wyścigowego; zostawili wystarczająco dużo mózgu, aby myśleć o tym, jak się ścigać, co jest trudne.”