Kierowcy z Southland chętnie korzystają z pojazdów elektrycznych w związku ze wzrostem cen paliwa i poprawą infrastruktury ładowania

Kierowcy z Southland chętnie korzystają z pojazdów elektrycznych w związku ze wzrostem cen paliwa i poprawą infrastruktury ładowania
W ciągu ostatnich dwóch lat liczba pojazdów elektrycznych w Southland wzrosła o 1332%.

Rzeczy

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba pojazdów elektrycznych w Southland wzrosła o 1332%.

Według Great South liczba pojazdów elektrycznych w Southland wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat ze 178 pojazdów do 2550 pojazdów.

Oznacza to wzrost liczby pojazdów elektrycznych w regionie o 1332%.

Według badania przeprowadzonego przez Southland EV i Hybrid Uptake Research na zlecenie Agencji Rozwoju Regionalnego w czerwcu 2021 r. wskaźnik posiadania pojazdów elektrycznych w Southland wyniósł 0,67 pojazdów elektrycznych na 1000 mieszkańców.

Wskaźnik ten wynosi obecnie około 25 pojazdów na 1000 mieszkańców, szacuje dyrektor Great South Strategic Projects Group, Stephen Kani.

Pojazdy z benzyną i olejem napędowym w dalszym ciągu stanowią znaczną część pojazdów w Southland.

Dane dotyczące wskaźników zdrowia środowiskowego Nowej Zelandii wykazały, że w 2015 r. w Southland odnotowano najwyższy wskaźnik posiadania pojazdów na Wyspie Południowej, po Nelson-Marlborough i Canterbury. Odpowiada to 896 lekkim pojazdom na 1000 mieszkańców w Southland, 919 w Nelson-Marlborough i 909 w Canterbury.

Jednak dane z Great South pokazują, że 367 nowo zarejestrowanych pojazdów elektrycznych w Southland stanowi obecnie 37% całkowitej liczby 987 pojazdów nowo zarejestrowanych w regionie w 2023 r.

Te 367 pojazdów elektrycznych składało się z pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) i pojazdów hybrydowych (PHEV), podczas gdy pojazdy benzynowe i wysokoprężne stanowiły pozostałe 620, czyli 62,8% całości.

Badanie przeprowadzone w 2021 r. wykazało, że w tamtym czasie Southland miał jeden z najniższych wskaźników posiadania pojazdów elektrycznych w kraju, co przekłada się na około 68,8 pojazdów na 102 700 mieszkańców.

W tym roku wskaźnik w Southland wyniósł 0,67 pojazdów elektrycznych na 1000 mieszkańców w porównaniu do 7,24 w Auckland, 6,11 w Wellington, 6,04 w Canterbury i 4,33 w Otago.

Stephen Canney z Great South powiedział, że jest zadowolony z przyjęcia w regionie pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich dwóch lat.

Robin Eddy/personel

Stephen Canney z Great South powiedział, że jest zadowolony z przyjęcia w regionie pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich dwóch lat.

Kanye przypisał wzrost liczby samochodów elektrycznych rosnącym kosztom paliwa, dywersyfikacji dostępności samochodów elektrycznych na rynku oraz wsparciu dla ekologicznie czystych samochodów.

READ  Toyota wycofuje samochód elektryczny z powodu wady koła, która może się rozdzielić

Dodał, że wzrosła także funkcjonalność pojazdów elektrycznych, ponieważ coraz więcej pojazdów pozwala właścicielowi na holowanie pojazdów.

„Kolejna rzecz, o której ludzie myśleli [was] Ten niepokój związany z podróżą: „Czy zasięg baterii będzie wystarczający, aby dotrzeć gdziekolwiek?”

„Jednak wraz z uruchomieniem zakrojonej na szeroką skalę sieci ładowania i w miarę jak ludzie przyzwyczajają się do korzystania z pojazdów elektrycznych, czują się coraz pewniej w korzystaniu z pojazdów elektrycznych”.

Dane Agencji Transportu Nowej Zelandii Waka Kotahi pokazują, że na dzień 30 kwietnia 2023 r. w Nowej Zelandii zarejestrowanych było łącznie 5 707 226 pojazdów. 78 884 z nich to samochody elektryczne i PHEV.

Ulepszenia infrastruktury

Kahne stwierdził, że udoskonalenia infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych pomogły rozwiać obawy ludzi dotyczące zasięgu pojazdów elektrycznych.

„Większość pojazdów prywatnych ładuje się w domu. To wyraźna tendencja” – stwierdził.

Ładowarki ścienne i sprzęt do ładowania są łatwo dostępne, powiedział.

„Myślę zatem, że jest to po prostu naturalna ewolucja segmentu pojazdów elektrycznych.

„Rozbudowa infrastruktury na naszych kluczowych trasach podróży oznacza, że ​​ludzie coraz bardziej ambitnie podchodzą do tego, jak daleko i dokąd podróżują.

„Inwestycja zrobiła ogromną różnicę. Ponadto wiele firm i hoteli ma obecnie własną infrastrukturę do ładowania.

„Myślę więc, że to zupełnie inne środowisko [that] „To się zmieniło w ciągu zaledwie dwóch i pół roku”.

Ludzie mieli teraz większą pewność w korzystaniu z pojazdów elektrycznych, ponieważ infrastruktura była dostępna w domu lub podczas pokonywania dłuższych dystansów.

Kani uznał wzrost liczby pojazdów elektrycznych za dobry wynik dla Southland i całego kraju.

Zauważył, że coraz więcej rolników korzysta w gospodarstwach z pojazdów elektrycznych i dodał, że niedaleki jest dzień, w którym będziemy mieli motocykle elektryczne lub większe pojazdy użytkowe z możliwością holowania.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *