Tego lata na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych (EV) mogą być długie kolejki, ponieważ wzrasta liczba rejestracji nowych pojazdów elektrycznych.
W tym roku zarejestrowano ponad 14 000 pojazdów elektrycznych – prawie dwukrotnie więcej niż w 2021 r. – co daje łącznie 46 000 do listopada.
The Sieć spedycyjna w Nowej Zelandii – około jednego na 75 km – rośnie, ale czy rośnie na tyle szybko, by nadążyć za nowymi rekordami?
Redaktor EVs and Beyond, Richard Edwards, powiedział, że tego lata prawdopodobnie „pewne zatory w gorących punktach” będą prawdopodobnie rejestrowane do Bożego Narodzenia o 2000 więcej pojazdów elektrycznych.
Czytaj więcej:
* Facet z Dunedin przerobił Toyotę Hilux z 1983 roku na samochód elektryczny za 80 000 USD
* Liczba pojazdów elektrycznych rośnie wraz ze wzrostem cen benzyny i rozpoczęciem dopłat
* Ankieta pokazuje zainteresowanie Nowej Zelandii przyspieszaniem samochodów elektrycznych
„Z pewnością tego lata będą kolejki. Ale będą one w miejscach niedostępnych i na głównych obszarach autostrad, które nie mają jeszcze znaczących obiektów towarowych.”
Prawdopodobnie Pinchpoints znajdują się w Northland, East Cape, Tirau i Bowles na North Island oraz Murchison, Cheviot, Kaikoura i West Coast na południu.
Powiedział, że Nowa Zelandia ma „duże zagęszczenie stacji ładowania”, zwłaszcza w porównaniu z Australią. „Jesteśmy bardzo zaawansowani.”
Powiedział, że linie będą podobne do stacji benzynowych o tej samej porze roku, z szacowanym oczekiwaniem około 15 minut na ruchliwych autostradach.
Edwards był właścicielem MG ZS EV i oszczędzał około 600 dolarów miesięcznie na benzynie, więc czułem, że krótki pobyt w kolejce podczas pracowitego lata to „mała cena do zapłacenia”.
„Moją radą jest pozostawienie pełnego zbiornika i wczesne naładowanie go”.
nowa mentalność
Dziennikarz z siedzibą w Christchurch rzeczy Kupił go pracownik Taurapy Model Tesli 3 W marcu za 69 000 $ w zniżce 7500 $ na czysty samochód plus podatek GST, zaoszczędź około 250 $ miesięcznie na benzynie.
Jechał z Auckland, zatrzymywał się cztery razy, aby się naładować, a każde trwało około 30 minut. Na jednym ładowaniu może przejechać do 420 km.
„Było całkowicie w porządku, zapłaciłem cztery razy i tylko jeden z nich był na terenie posesji, reszta to supersprężarki Tesli.
„To inny sposób myślenia. I tak musisz zatrzymać się na lunch. Fakt, że możesz pobierać opłaty w tym samym czasie i za ułamek kosztów, nie zawracam sobie głowy czekaniem”.
Poza długimi podróżami ładował się w domu co trzy lub cztery noce i porównywał to do ładowania telefonu przez całą noc.
„Nigdy nie myślałem o pójściu na stację benzynową. Nigdy nie wpłynęło to już na mój dzień i w zasadzie codziennie budzę się ze zbiornikiem pełnym”.
Taurapa nie martwiła się listami oczekujących ani rezygnacją tego lata. Powiedział, że przy wcześniejszym planowaniu nie ma problemu dla kierowców samochodów elektrycznych.
„Myślałem, że będę się martwić, zanim dostanę samochód, ale po tym, jak go użyję, w ogóle nie martwię się o zasięg. Pojechałem do Timaru i nie było absolutnie żadnych obaw, zawsze dobrze jest mieć trochę swobody przed ładowaniem”.
Zaplanuj swoją trasę
ChargeNet zbudował ogólnopolską sieć ponad 280 punktów ładowania. Dyrektor operacyjny Martin Miles przewidywał wzrost popytu w okresie letnim.
Obecnie w Aotearoa jeździ ponad 60 000 samochodów elektrycznych (w tym hybrydy), w porównaniu do około 38 000 samochodów elektrycznych w grudniu 2021 r.
„Jesteśmy przekonani, że jeśli kierowcy pojazdów elektrycznych upewnią się, że planują swoją trasę z wyprzedzeniem, unikają podróży w godzinach szczytu i przestrzegają podstawowych zasad ładowania pojazdów elektrycznych, można uniknąć znacznego zatłoczenia kolejek w letnim sezonie podróży drogowych”.
Ministerstwo Transportu również nie było zainteresowane.
„Publiczna sieć ładowania pojazdów elektrycznych Aotearoa oferuje teraz co najmniej stacje szybkiego ładowania DC/DC co 75 kilometrów dla ponad 97% sieci autostrad w stanie” – powiedział rzecznik.
Rząd współfinansował instalację ponad 700 publicznych ładowarek i ponad 550 prywatnych ładowarek do pojazdów elektrycznych za pośrednictwem Funduszu Transferu Niskich Emisji.
Edwards powiedział Samochody elektryczne mają teraz większy zasięg baterii Może trwać setki kilometrów.
Wiele nowoczesnych samochodów elektrycznych oferowało zasięg od 300 do 400 km między ładowaniami, podczas gdy Tesla Model 3 Long Range pozwalała na przejechanie do 560 km na jednym ładowaniu akumulatora. Ładowarki Tesli Ładowanie z prędkością 750 km na godzinę, dwa razy szybciej niż stacja doładowująca.
Nowa Zelandia weszła w konkurencyjną fazę na rynku przewozów towarowych.
ChargeNet jest głównym dostawcą, ale Open Loop, Z Energy i BP weszły w dziedzinę energii elektrycznej.
Według Agencji Transportu Waka Kotahi NZ transport stanowi 21% śladu węglowego kraju, z czego większość pochodzi z floty lekkich pojazdów – samochodów osobowych, dostawczych i silników.
Do końca tej dekady ponad 50% miesięcznej sprzedaży pojazdów w Nowej Zelandii musi być elektryczne, aby osiągnąć cele redukcji emisji w Nowej Zelandii.
Wymagałoby to skoku z około 6 tys. pojazdów elektrycznych (zakupionych w 2020 r.) do rocznej sprzedaży 150 tys.
Największym problemem, jak powiedział Edwards, był brak dostępności.
„Popyt na te pojazdy elektryczne jest duży… a my znajdujemy się na końcu bardzo długiego łańcucha dostaw”.
Na całym świecie sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 41% w 2020 r., chociaż ogólna sprzedaż pojazdów spadła o 16% z powodu covid-19 pandemia.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”