Użytkownicy kart kredytowych w całym kraju byli zszokowani, gdy obudzili się dziś rano i odkryli, że zostali wielokrotnie obciążeni za transakcje dokonane zeszłej nocy.
Zewnętrzny dostawca napotkał problem techniczny, który powodował zduplikowane płatności wśród klientów Banku Nowej Zelandii, którzy używali swojej karty do płacenia za towary i usługi między 22:00 a 22:30.
Bryce Casey, gospodarz The Rock’s Morning Rumble, był jednym z tych złapanych w błędzie.
Jego konto BNZ zostało obciążone ponad 430 razy kwotą 17,25 USD za przejazd Uberem. Całkowita odliczona kwota wyniosła 7 528,25 USD.
Gospodarz radia powiedział 1News, że zdał sobie sprawę dopiero dziś rano, kiedy jego karta została odrzucona, ponieważ osiągnął limit wydatków.
Zaskoczony, że nie został powiadomiony o kontynuacji transakcji over-limit.
„Być może bank powinien był wysłać jakąś wiadomość, gdyby z rzędu pobrano od 5000 do 6000 USD” – powiedział.
Dotyczyło to około 6000 klientów BNZ.
– Dzień kary dla nich – dodał Casey.
1News rozumie, że inny klient zabrał z jego konta 10 000 USD.
Rzecznik BNZ nie mógł ujawnić zewnętrznego dostawcy, ale powiedział 1News, że jest świadomy problemu.
Powiedzieli: „BNZ wspiera naszych klientów, których dotknął problem techniczny spowodowany przez zewnętrznego dostawcę usług kart kredytowych.
„Zostaliśmy poinformowani przez zewnętrznego dostawcę, że między 22:00 a 22:30 zeszłej nocy wystąpił problem techniczny, który spowodował wielokrotne powielanie transakcji kartą kredytową.
„Zapewnili nas, że pracują tak szybko, jak to możliwe, aby rozwiązać problem, który, jak rozumiemy, dotknął klientów w wielu bankach w Nowej Zelandii.
Przepraszamy naszych klientów za wszelkie niedogodności, jakie może to spowodować.
Błąd dotknął również ludzi w wielu bankach, w tym w Kiwibank.
Rzecznik powiedział 1News, że obecnie pracują nad rozwiązaniem błędu z zewnętrznym dostawcą.
„Prawie 500 klientów Kiwibank miało dziś rano problemy z korzystaniem z kart kredytowych z powodu problemu technicznego ze sprzedawcą” – powiedzieli.
„Priorytetowo współpracujemy z naszym dostawcą i oczekujemy rozwiązania tego problemu tak szybko, jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności”.