Klienci Westpac mają problemy z efpos i kontem bankowym – bank twierdzi, że problemy techniczne zostały rozwiązane

Klienci Westpac mają problemy z efpos i kontem bankowym – bank twierdzi, że problemy techniczne zostały rozwiązane

Niektórzy klienci Westpac doświadczyli problemów zeszłej nocy. Zdjęcia/123RF

Napisane przez Hamisha Cardwella, RNZ

Niektórzy klienci Westpac w Nowej Zelandii zgłosili wczoraj wieczorem problemy z płatnością kartami eftpos lub stwierdzili, że saldo ich konta wynosi 0 USD.

Bank zamieścił w mediach społecznościowych informację, że ma świadomość, że niektóre osoby „doświadczają problemów” z „niektórymi usługami kartowymi”, a także z bankowością internetową.

Przeprosił i zapewnił, że pracuje nad rozwiązaniem problemu tak szybko, jak to możliwe.

Downdetector, witryna rejestrująca awarie Internetu, miała to Do godziny 18:30 z banku zgłoszono ponad 100 zgłoszeń Ostatnia noc. Dziś rano nie wykryto żadnych problemów.

Wykres Downdetector przedstawiający przerwy w świadczeniu usług Westpac zgłoszone w ciągu 24 godzin od 9 lutego do 10 lutego.
Wykres Downdetector przedstawiający przerwy w świadczeniu usług Westpac zgłoszone w ciągu 24 godzin od 9 lutego do 10 lutego.

Rzecznik Westpac NZ powiedział w oświadczeniu: „Mamy do czynienia z problemem polegającym na tym, że niewielka grupa klientów nie może uzyskać dostępu do bankowości internetowej lub usług kartowych Westpac One.

„Jesteśmy świadomi problemu i zespoły aktywnie pracują nad jego rozwiązaniem. Przepraszamy wszystkich klientów, których to dotyczy”.

Jeden z mężczyzn, który nie chciał ujawnić swojego nazwiska, powiedział, że właśnie przyjechał z Australii, a karty debetowe jego i jego żony zostały odrzucone, gdy próbowali z nich skorzystać na lotnisku.

Powiedział, że przeżył „wielki szok”, kiedy otworzył swoje internetowe konto bankowe i okazało się, że na wszystkich jego kontach jest 0 dolarów.

Myślał, że w jakiś sposób skradziono mu pieniądze, ale zadzwonił do banku i powiedział, że wystąpił problem techniczny, nad którym pracują.

Powiedział, że powiedziano mu, że dziś rano (w sobotę) naprawa może zająć około godziny i że „wszyscy nad tym pracowali”.

Inna kobieta wróciła do domu z płaczem po zjedzeniu kolacji, po tym jak wszystkie jej karty zostały odrzucone.

Na stronie Westpac na Facebooku pojawiło się wiele komentarzy, w których podzielono się podobnymi doświadczeniami.

W odpowiedzi na komentarze bank stwierdził, że jest mu naprawdę przykro.

„To nie jest oszustwo, to problem techniczny, w wyniku którego saldo konta użytkownika wynosi zero.

„Ciężko pracujemy, aby to naprawić. Jeszcze raz przepraszam!”

Ponad 12 godzin później posty banku na Facebooku zawierające życzenia szczęśliwego księżycowego Nowego Roku zostały usunięte po komentarzach krytykujących brak aktualizacji banku w kwestiach dotykających klientów.

Tuż przed godziną 8:00 bank poinformował, że sytuacja została opanowana i przeprosił wszystkich dotkniętych klientów.

Rzecznik banku w oświadczeniu przekazał, że przeprasza dotkniętych klientów.

„Nasze zespoły techniczne wdrożyły poprawkę z dnia na dzień, wszystkie konta zostały przywrócone i wróciły do ​​normalnego działania. Trwają prace nad identyfikacją i rozwiązaniem wszelkich pozostałych problemów” – stwierdzili.

Jeden z klientów, który nie chciał ujawnić swojego nazwiska, stwierdził, że nie podoba mu się reakcja banku na błąd.

Klient powiedział, że podjął trzy próby rozmowy z przedstawicielem banku, gdy w piątek na jego koncie zaczęły pojawiać się zduplikowane transakcje.

– RNZ

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *