Betty Klimenko, założycielka Erebus Motorsport, mówi, że barwione wełną śmigła Holdena powinny dawać pojazdom specjalistycznym General Motors szacunek, na jaki zasługują, gdy pojawi się Gen3.
General Motors spowodował upadek Holdena w 2020 roku po tym, jak wycofał się z rynków ruchu prawostronnego.
Australijska marka od dawna jest pod chmurą, choć decyzja o wycofaniu się pozostaje szokiem dla branży motoryzacyjnej i sportów motorowych.
Holden zawsze był częścią Supersamochodów poprzez swój różnorodny wygląd, począwszy od początku Australian Touring Car Championship.
Wraz z upadkiem marki i nadejściem Gen3 Red Lion przestanie ryczeć. W miejsce Holdena ZB Commodore pojawi się przyszłoroczny Chevrolet Camaro ZL1.
Złoty krawat pochodzi od General Motors Specialty Vehicles (GMSV), australijskiej i nowozelandzkiej podmarki giganta z Detroit, która importuje bardzo ograniczoną listę pojazdów drogowych.
GMSV oferuje obecnie tylko dwa modele, Chevrolet Corvette C8 Stingray i trzy warianty Chevroleta Silverado. Jednak Chevrolet Camaro nie jest jednym z nich takim, jakim jest.
Chociaż Holden i Commodore nie wezmą udziału w mistrzostwach Repco Supercars w 2023 roku, Klimenko uważa, że fani muszą dać szansę GMSV i Chevroletowi Camaro.
„Zasadniczo wprowadzamy GM jako GM, a nie jak Holden”, powiedział Klimenko Speedcafe.com.
„Musimy dać im trochę czasu. Rzeczywista marka w Australii nie jest nowa, ale jest nowa mentalnie dla wielu ludzi, ponieważ nie połączyli GM i Holdena. Holden był tylko częścią ich biznesu.
„Muszą nauczyć się okazywać GM taki sam szacunek, jaki okazywali Holdenowi. To zajmie trochę czasu. To już nie krwawi na czerwono, to krwawi złoto. Ich motto to złoto, krawat. Może włożę moich facetów w złoty krawat na początku przyszłego roku” – śmiała się.
„Musieli dać temu szansę. Dopóki nie zostali skrępowani. Przeszli z tej wielkiej rzeczy do dwóch lub trzech facetów, jak sądzę”.
„Wszyscy jesteśmy tacy sami na dole. Pod ładnymi obrazkami wszyscy jesteśmy tym samym samochodem, wszystko jest pod kontrolą. Nie ma znaczenia, jaką skórę założysz na zewnątrz, teraz prawdopodobnie kierowca, którego lubisz, a wybrany przez Ciebie sterownik.”
Klimenko ubolewał nad przejściem z czterodrzwiowych sedanów na dwudrzwiowe coupe.
Jej początki w sportach motorowych jako właścicielki zespołu sięgają klasy GT opartej na GT3, znanej obecnie jako Fanatec GT World Challenge Australia powered by AWS.
Chociaż dwudrzwiowy Ford Mustang jest częścią Supercars od 2019 roku, fundamentalne odejście od cokołów klasy nie było fanem Klimenko.
„Muszę przyznać, że nie jestem fanem trzeciego pokolenia” – powiedziała.
„Zamierzam to zrobić. Będzie tam, ale dla mnie sprowadza mnie z powrotem do GT na różne sposoby… wizualnie.
„Przyjechałem tutaj, aby ścigać się czterodrzwiowym sedanem i uderzyłem w drzwi. Nie przyjechałem tutaj ścigać się dwudrzwiowym samochodem sportowym, właściwie to zrobiłem.”
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”