Zamiast tego została zarezerwowana na nowy lot. W e-mailu stwierdzono, że jeśli zmiana była dla niej problemem, powinna odpowiedzieć na e-maila, podając numer kontaktowy i czas na telefon. Poinformował ją również, że zostanie jej wysłany nowy bilet elektroniczny.
W kolejnym e-mailu linia lotnicza poinformowała, że zaoferuje jej nocleg na Hawajach.
Lianne Giragati, główny klient i specjalista ds. sprzedaży Air New Zealand, powiedziała Newshub, że oprócz swojego miejsca zamieszkania otrzymuje również odszkodowanie w wysokości 1500 USD.
Giragati powiedział również, że linia lotnicza zostawiła wiadomość na telefonie kobiety przed wysłaniem e-maila, chociaż jest to coś, czemu się sprzeciwia.
Giragati powiedział, że prowadzenie bardzo długich lotów jest trudne, a niezwykła pogoda stwarza dodatkowe wyzwania.
„Plany, które wprowadziliśmy, opierały się na pewnym poziomie pewności operacyjnej – ale w zeszłym tygodniu mieliśmy pewne problemy z prognozami pogody, które wykraczały poza nasze zwykłe oczekiwania.
„Ponieważ potrzebujemy dodatkowego paliwa, gdy pogoda nie jest po naszej stronie, musieliśmy wprowadzić szereg zmian, w tym zmniejszyć ładowność, aby bezpiecznie przeprowadzić lot, a te zmiany wejdą w życie w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
„Wiele linii lotniczych zostało zakłóconych przez ten sam schemat pogodowy i często zmniejsza się liczba klientów podczas lotów, gdy pogoda tego wymaga”.
Powiedziała, że linie lotnicze „bardzo żałują” wszystkich klientów, którzy doświadczyli zakłóceń.
„Ponieważ ważne jest, abyśmy zgodnie z obietnicą prowadzili tę usługę non-stop, wprowadzamy pewne poprawki, aby dać klientom większą pewność tego i jesteśmy przekonani, że ta ścieżka zakończy się sukcesem.
„To już okazało się niezwykle popularne i otrzymaliśmy świetne opinie od niektórych z 2500 klientów, którzy już podróżowali. Będzie to ważna trasa dla turystyki Air New Zealand i New Zealand”.
Air New Zealand planuje dwa lata na głośny, 17-godzinny lot non-stop między Nowym Jorkiem a Auckland. Zostało to ogłoszone w marcu, ale serwis był nękany przez krytykę.
Inauguracyjny lot z Nowego Jorku do Auckland wylądował na lotnisku w Auckland na początku miesiąca. Ale nie była to płynna żegluga, ponieważ około 40-50 pasażerów otrzymało tępą niespodziankę, gdy wylądowali, gdy okazało się, że ich bagaże nie znajdują się na pokładzie.
Kilku pasażerów podczas inauguracyjnego lotu podzieliło się swoimi doświadczeniami z Newshub, a jeden powiedział, że to „absolutny bałagan”.
Kolejny pasażer został pozostawiony bez bagażu przez 30 godzin.
„Nie mamy się w co ubrać, nikt nam nie pomoże, [we are] „Po prostu zarządzam dokumentami i jesteśmy trochę zagubieni” – powiedziała pasażerka Lucia Teva, która zgubiła cztery torby.
Inna rodzina powiedziała Newshubowi, że proces odprawy na Międzynarodowym Lotnisku im. Johna F. Kennedy’ego w Nowym Jorku wyglądał tak: „Zabrali ludzi z ulicy, aby się odprawić”.
Lot ponownie wpadł w tarapaty w niedzielę (czasu amerykańskiego), kiedy w pewnym momencie uznano, że ze względu na warunki pogodowe może być konieczne zatrzymanie się na Fidżi w celu uzupełnienia paliwa. Uniknięto tego jednak po wprowadzeniu zmian w kursie lotu.
Personel linii lotniczej poprosił również pasażerów zarezerwowanych na lot bez międzylądowań, aby dobrowolnie podskoczyli do skoku, aby zmniejszyć ciężar w obliczu „niezwykle silnego” wiatru bocznego na drodze.
Na początku tygodnia linia lotnicza przeprosiła za burzliwy początek swojego głośnego bezpośredniego lotu, mówiąc, że ograniczy liczbę pasażerów na pokładzie, aby uniknąć dalszych zakłóceń.
Szef operacji lotniczych i bezpieczeństwa w Air New Zealand, kapitan David Morgan, powiedział we wtorek AM, że lot doświadcza „niezwykle silnych” wiatrów bocznych po drodze.
„To, co znaleźliśmy, było dla nas niespodzianką, planowaliśmy na poziomie bezpieczeństwa operacyjnego, a w ciągu ostatniego tygodnia faktycznie staliśmy przed pewnymi wyzwaniami, których tak naprawdę nie przewidzieliśmy, o wiele więcej wiatrów przeciwnych, więcej wiatrów przeciwnych niż pierwotnie pomyślałem – powiedział Morgan dla AM.
„Branża lotnicza pracuje nad koncepcją 80. percentyla, a w zeszłym tygodniu faktycznie widzieliśmy wiatry 98. percentyl. Oznacza to, że loty wyraźnie potrzebują więcej paliwa, aby móc operować również bezpośrednio przez Auckland, w wyniku czego musieliśmy wziąć działania, które umożliwią tym lotom wycofanie się z działalności zgodnie z planem”.
Morgan powiedział, że nieszczęście odegrało rolę w problemach, z jakimi borykał się lot z Nowego Jorku do Auckland.
„Na pierwszy lot wpłynęły dwie rzeczy, po pierwsze niemożność skorzystania z naszej naturalnej alternatywy tutaj w Nowej Zelandii, Bazy Sił Powietrznych, a także konieczność latania wokół tropikalnego cyklonu lub huraganu, który miał miejsce w Zatoce Meksykańskiej, ” powiedział AM.
„Wtedy problem podczas trzeciego lotu był naprawdę związany z silnymi wiatrami czołowymi, które również mieliśmy. Więc w zasadzie mieliśmy cztery loty w tym tygodniu, z których dwa zostały dotknięte, jeden, musieliśmy usunąć trochę bagażu z lotu i drugi oznaczał, że oczywiście musieliśmy wpuścić na pokład więcej ładunku.
Morgan powiedział, że ciężko pracują, aby upewnić się, że nie ma więcej zakłóceń w lotach.
„Bardzo ciężko pracujemy, aby upewnić się, że to się nie powtórzy, ulepszając nadchodzące loty. Sposób, w jaki to zrobimy, w rzeczywistości określa liczbę pasażerów, których zamierzamy zabrać” – powiedział AM.
„Przypuszczam, że początkowa praca, którą wykonaliśmy, dotyczyła koncepcji 80 percentyla”.