Zakupy online oznaczają, że tak naprawdę nie możesz spróbować przed zakupem, więc wielu z nas oczekuje od firmy pewnej swobody i zrozumienia, gdy klikniemy produkt i dokonamy płatności.
Więc jak uczciwe jest ogłoszenie 30-dniowej opcji zwrotu pieniędzy, a następnie stwierdzenie, że jeśli otworzysz pudełko, ta opcja jest nieważna?
Rima Stockman pyta: „Jeśli nie otworzyłeś pudełka, jak widzisz to, co masz?”
Zapłaciłem ponad 1400 dolarów za elektryczny wózek inwalidzki z BestDeals.co.nz.
Krzesło reklamowane jako lekkie okazało się waży 43 kg, co jest dla niej zbyt ciężkie, by mogła wozić ją w swoim samochodzie. Ta waga jest wymieniona w bardzo małym tekście na końcu listy.
Te ograniczenia i warunki dotyczące 30-dniowej polityki zwrotu pieniędzy są również obecne w sekcji dotyczącej gwarancji oferowanych przez BestDeals.co.nz.
Reema nie widziała tego przed zakupem wózka inwalidzkiego i chciała zmienić zdanie na temat zakupu.
Jednak prawo jest jasne. Zmiana zdania nie jest powodem do zwrotu, zwrotu pieniędzy lub kredytu sklepowego.
Firma nie może jednak wprowadzać w błąd, więc jeśli oferuje opcję zmiany zdania, najlepiej jest jasno określić zasady.
Rima uważa, że ta oferta jest nieco myląca i nieco trudna w przypadku najlepszych ofert.
W końcu jest to kosztowny zakup w kartonie wysyłkowym, a nie para rajstop czy szczoteczka do zębów, zapieczętowana do higienicznej sprzedaży.
Fair Go zostało sprawdzone, a Komisja Handlu zauważa, że strona internetowa przestrzega warunków, więc nie ma problemów prawnych ze sprzedażą.
BestDeals.co.nz najpierw mówi Fair Go, co ma powiedzieć Raemie Stockman; Zwroty nie będą przyjmowane, jeśli pudełko zostało otwarte.
W takich sytuacjach ciężko jest iść do przodu. Podobnie jak wiele witryn e-commerce, ta jest własnością i ostatecznie jest kontrolowana przez firmę zewnętrzną.
Nie ma lokalnego biura, a wszystkie zapasy pochodzą z 3PL – jest to żargon branżowy dla zewnętrznej firmy logistycznej, magazynu na obrzeżach miasta, który może odbierać, przechowywać i wysyłać kilka różnych lokalizacji w Internecie.
Fair Go kontynuuje i odnajduje jednego z właścicieli witryny, menedżera firmy notowanej na giełdzie w Hongkongu mieszkającego w Australii, który daje jasno do zrozumienia, że mimo wszystko istnieje pewna swoboda.
„Zdecydowanie jesteśmy uczciwymi ludźmi, więc jeśli dasz nam czas, z pewnością możemy zrobić dla ciebie kilka prawdziwych rzeczy” – mówi reżyser Kenneth Chan.
Strona wspomina również o 20% opłacie za uzupełnienie zapasów i jeśli ktoś z 3PL może sprawdzić towar w jego imieniu, rozważy zwrot pieniędzy.
Na szczęście dla Raemy BestDeals.co.nz zdecydowała, że opłata za uzupełnienie zapasów wyniesie 20 USD, a nie 20%, i zwróci jej 1380 USD w ciągu 48 godzin od dostarczenia wózka inwalidzkiego do tego magazynu.
Można śmiało powiedzieć, że jest to o wiele więcej pracy dochodzeniowej, niż większość ludzi ma na to czasu lub energii, więc dobrym pomysłem jest sprawdzenie serwisu lub recenzji sprzedawców, jeśli używasz go po raz pierwszy i przeczytaj wszystkie Regulamin przed kliknięciem kup.