Kobieta, która poprosiła o zachowanie anonimowości, powiedziała, że oszczędności wyniosły 35 procent w porównaniu z jej lokalnym sklepem.
Zamówiłam przez internet 13 produktów z Australii, w tym makaron, orzechy, suszone owoce, płatki owsiane, szczoteczki do zębów, szampon i farbę do włosów.
Następnie szukałem tych samych przedmiotów w aplikacji do zakupów online Countdown.
kupujący powiedział Herold Nowej Zelandii Zamówiłem przez Amazon w Australii i otrzymałem go w ciągu pięciu dni.
Za jej zamówienie zapłaciłem 93,30 AUD (99,47 NZ).
Wyjaśniła: „Kupiłem tylko przedmioty objęte promocją bezpłatnej wysyłki, więc nie zostałam obciążona kosztami wysyłki. Zgodnie z paragonem, wysyłka dodałaby 15 USD”.
Ten sam wózek w jej lokalnym sklepie kosztowałby ją dodatkowe 40 dolarów, co daje w sumie 139,96 NZ.
Najlepsza oferta dotyczyła pasty do zębów, za którą zapłaciłem 2,50 AUD (2,69 NZD).
„Wszystkie produkty miały długi okres przydatności do spożycia. Nie sądzę, aby zamawianie z Australii było odpowiednie dla świeżej żywności” – powiedziała.
Pomimo oszczędności, kupujący Kiwi twierdzi, że był to „zwariowany mały eksperyment”, ale nie jest pewna, czy znowu zamówi artykuły spożywcze z Australii.
„Ślad węglowy to coś, co poważnie rozważę, zanim zrobię to ponownie”.
Nowozelandzkie supermarkety znalazły się ostatnio w centrum raportu Komisji Handlu, który zalecał obowiązkowy kodeks postępowania, aby pomóc zrównoważyć władzę sieci supermarketów nad dostawcami.
Mówi się, że supermarkety w całym kraju zarabiają około 1 miliona dolarów nadwyżki dziennie.
Przewodnicząca Komisji Handlu Anna Rawlings powiedziała na początku tego miesiąca, że dwaj główni gracze w Nowej Zelandii, Foodstuffs (New World, Pak’nSave i Four Square) i Woolworths (Countdown, Super Value i Fresh Cucumber), skutecznie działali jako duopol.
„Odkryliśmy, że intensywność konkurencji między głównymi sklepami spożywczymi, które dominują na rynku, Woolworths NZ i Foodstuffs, jest stonowana, a konkurenci, którzy chcą wejść lub rozszerzyć działalność, stoją przed poważnymi wyzwaniami.
„Chociaż marża jest coraz bardziej zróżnicowana w porównaniu z innymi konkurentami w tym segmencie, nie są oni w stanie skutecznie konkurować z Woolworths NZ i smakoszami pod względem ceny, asortymentu i lokalizacji sklepu, aby zapewnić wygodę masowych zakupów dla wielu różnych rodzajów zakupów zadania podejmowane przez konsumentów”.
Woolworths and Foodstuffs ma łączny udział w rynku w Nowej Zelandii wynoszący około 80 procent.