Ezra Shaw / Getty Images
Cycle Power wygrał Puchar Ameryki dla zespołu Nowej Zelandii na Bermudach i ponownie zostanie dopuszczony do kolejnych regat.
Kolarze wracają do meczu o Puchar Ameryki.
Rewolucyjna koncepcja cyklu zasilania, która pomogła drużynie Nowej Zelandii wygrać 2017 Auld Mug na Bermudach, została zakazana ze względu na udaną obronę w Auckland 2021.
Jednak zmiana załogi samolotu jednokadłubowego o wysokości 75 stóp z 11 marynarzy do ośmiu w kolejnej edycji Pucharu oznacza, że przepustowość rowerowa znów jest legalna.
INEOS Wielka Brytania
Mistrz świata Mercedes dołącza do AC37
„Otwieramy drzwi do ludzkiej mocy” – powiedział projektant zespołu z Nowej Zelandii, Dan Bernasconi, który pomógł napisać najnowszą wersję zasady klasy AC75. Protokół America’s Cup został opublikowany w środę.
Czytaj więcej:
* America’s Cup: ewolucja, a nie rewolucja, zdefiniuje nowy protokół
* Tom Saunders, żeglarz z Nowej Zelandii, bliski tytułowi światowego lasera
* Drużyny America’s Cup muszą otworzyć drzwi
„Jeźdźcy wracają, jeśli chcesz… możesz skorzystać z frezowania lub jazdy na rowerze”.
Szef zespołu Nowej Zelandii Grant Dalton sarkastycznie zasugerował, że może to być ogromna pokusa dla rywala rekordowego Britannii, Sir Bena Inslee, który ma silne powiązania ze słynną kolarską drużyną INEOS Grenadier poprzez wzajemne powiązania sponsorskie.
„Są w dobrym miejscu z rowerzystami, jeśli chcą jechać w ten sposób” – powiedział Dalton. „Będą mieli dostęp do lepszego treningu (jazda na rowerze) i aerodynamiki”.
Bernasconi powiedział, że nowe systemy kontroli powietrza również złagodzą równanie mocy.
Bernasconi, pomysłodawca zwycięstwa zespołu Te Rehutay w Nowej Zelandii, uważa, że łodzie AC75 mogą zrobić duży krok naprzód dzięki występom w drugiej rundzie wyścigów pucharowych po tym, jak wywarły taki wpływ w Auckland.
Położono prawdziwy nacisk na poprawę osiągów łodzi w lekkim powietrzu, co było jednym z obszarów ujawnionych podczas debiutu.
„Nadal jest wiele do nauczenia się o AC75” – powiedział Bernconi.
„Pracowaliśmy nad ulepszeniem bazy, po prostu ją modyfikując, co zaowocuje lepszą wydajnością, szczególnie przy lżejszym powietrzu”.
Wiele z tego dotyczyło utraty wagi, co pomogło mu usunąć trzech marynarzy.
Porzucili także oczekiwanie ogromnego Code Zero, który nigdy nie był używany w Auckland, uznany za zbędny ze względu na imponujące prędkości, z jakimi pływają te łodzie.
„Utylizacja Code Zero zmniejsza wagę, a dzięki innym modyfikacjom sprawiamy, że łodzie są o tonę lżejsze. W lżejszym powietrzu będą mogły znacznie szybciej wstawać na żetony.”
Pomaga to również zwiększyć rozpiętość skrzydeł podkładek z 4 m do 4,5 m, czyniąc je bardziej wydajnymi w całym zakresie wiatru.
Same żetony również otrzymały obniżone limity wagowe.
Puchar Ameryki – Ważne daty
2021
1 grudnia: Otwarcie wpisów dla zawodników.
2022
31 marca: Obrońca ogłasza miejsce i przybliżone daty wydarzenia.
17 czerwca: Nowi zawodnicy mogą pływać pierwszą wersją AC75 przez 20 dni.
31 lipca: Okres wstępu dobiega końca.
17 września: Zawodnicy mogą wypłynąć na jacht AC75.
30 listopada: America’s Cup Events (ACE) ogłasza harmonogram meczów i wyścigów w strefie dla serii Challenge and Match.
2023
31 maja: Ostateczne zakończenie zgłoszeń spóźnionych zawodników.
30 czerwca: ACE publikuje Konwencję Młodzieży i Kobiet AC.
30 czerwca: Defender i Challenger publikują zapis warunków meczu.
30 listopada: Opublikowane zostają warunki serii Challenger Selection.
2024
Challengers’ Choice Series i mecz America’s Cup popłyną między styczniem a wrześniem.