Komisarz ds. Służby Publicznej przesłuchiwany przez posłów, ponieważ kontrola płac jest bliska 3 lat

Komisarz ds. Służby Publicznej przesłuchiwany przez posłów, ponieważ kontrola płac jest bliska 3 lat
Komisarz ds. Służby Publicznej Peter Hughes przesłuchiwany przez posłów.

zrzut ekranu

Komisarz ds. Służby Publicznej Peter Hughes przesłuchiwany przez posłów.

Rząd ma opublikować więcej szczegółów na temat ograniczeń płacowych w służbie publicznej, które mają na celu spowolnienie wzrostu płac dla osób o wyższych dochodach w środku Covid-19, ponieważ zbliżają się prawie trzy lata od ich wprowadzenia.

Minister służby publicznej Andrew Little potwierdził, że korekta wynagrodzeń w służbie publicznej została zmieniona pod koniec ubiegłego roku.

Little powiedział, że nowe wytyczne zostaną wydane przez komisarza ds. Służby Publicznej Petera Hughesa „wkrótce”.

Hughes miał zostać przesłuchany przez parlamentarzystów w środę, ponieważ korzystanie przez rząd z konsultantów i wykonawców znalazło się pod ostrzałem, a po zwolnieniu byłego szefa Te Whatu Ora, Roba Campbella, pojawiły się pytania dotyczące bezstronności, a także ograniczenia płac, które związki zawodowe twierdzą, że się do tego przyczynił. na wysokie obroty.

Czytaj więcej:
* 1,2 miliarda dolarów, które podstawowe usługi publiczne wydają rocznie na konsultantów i wykonawców – gdzie się podziały te pieniądze?
* Wózki z herbatą dla posłów są w niebezpieczeństwie, ponieważ inflacja wpływa na budżet Parlamentu

W ciągu prawie trzech lat od wprowadzenia go przez rząd, Little powiedział, że ograniczenie płac było „skuteczne” w osiąganiu tego, do czego miało służyć – podniesieniu płac dla osób o niskich dochodach i zlikwidowaniu luk płacowych.

Komisja Służby Publicznej negocjowała również około 150 indywidualnych ugody w ramach ugody płacowej w sektorze publicznym zaproponowanej przez Radę Związków Zawodowych, aby podwyżki płac odzwierciedlały wzrost kosztów utrzymania.

Rzeczy

Zamrożenie płac dotyczy osób zarabiających 100 000 USD lub więcej rocznie, podczas gdy podwyżki będą miały pierwszeństwo dla osób zarabiających mniej niż 60 000 USD. (Pierwsze opublikowanie w maju 2021 r.)

Rząd ogłosił w 2021 r. Trzyletnie przedłużenie zamrożenia podwyżek płac w 2020 r. Dla osób zarabiających powyżej 100 000 USD, przy czym osoby zarabiające 60 000 USD i więcej potrzebują pewnych warunków, w tym „skromnego postępu w pewnym zakresie”, aby uzasadnić więcej.

Ma również na celu zmniejszenie różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn oraz różnic w wynagrodzeniach pracowników z Maorysów, Pacyfiku i Azji.

Najnowsze dane dotyczące siły roboczej w sektorze publicznym wykazały, że różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn zmniejszyła się z 8,6% do 7,7%.

Luka płacowa dla Maorysów spadła z 8,3% do 6,5% w ubiegłym roku, podczas gdy luka płacowa na Pacyfiku pozostała znacząca na poziomie 17,7%, a różnica płac dla pracowników azjatyckich wzrosła do 12,4% z 11,6%.

Średnia roczna pensja w służbie publicznej wyniosła 90 800 USD – o 3,7% więcej niż w 2021 r., kiedy wynosiła 87 600 USD.

Nadal około 17% siły roboczej otrzymało mniej niż 60 000 USD w zeszłym roku.

W roku kończącym się w czerwcu 2022 r. „średni wzrost wynagrodzeń dla menedżerów wyniósł 1,6 proc. w porównaniu do 3,2 proc. dla pracowników w zawodach niezwiązanych z zarządzaniem” – powiedział Little.

„Płatność została zawieszona dla osób o najwyższych zarobkach i podniesiona dla osób o najniższych zarobkach”.

Mediana wynagrodzenia prezesów w okresie do czerwca 2022 r. spadła o 1,4% do 478 000 USD. W sezonie 2016/17 było to 504 000 $, przy całkowitym spadku w ciągu pięciu lat o 5,2%. Nie obejmowało to sześciomiesięcznych dobrowolnych obniżek wynagrodzeń o 20%, ogłoszonych przez dyrektorów generalnych służb publicznych w kwietniu 2020 r.

Premier Chris Hipkins nie wierzył, że ograniczenie płac przyczynia się do powstawania wakatów w służbie publicznej, które muszą być obsadzone przez wykonawców.

Robert Kuchnia / Rzeczy

Premier Chris Hipkins nie wierzył, że ograniczenie płac przyczynia się do powstawania wakatów w służbie publicznej, które muszą być obsadzone przez wykonawców.

Kwestia ograniczeń płac została podniesiona w świetle planu National dotyczącego cięcia wydatków rządowych na wykonawców i konsultantów o 400 milionów dolarów.

Premier Chris Hipkins został zapytany w poniedziałek, w jakim stopniu ograniczenie wynagrodzeń w sektorze publicznym przyczyniło się do konieczności wypełniania wakujących luk przez wykonawców i czy sprawiło, że urzędnikom publicznym bardziej opłaca się porzucić pełnoetatowe role niż podpisać umowę.

„Nie”, powiedział, „ponieważ… istnieją szczególne przepisy, które pozwalają na kwestie związane z rekrutacją i retencją”. „Nie sądzę, aby wytyczne dotyczące ograniczeń płacowych przyczyniły się do tego”.

Z łącznej kwoty 1,2 miliarda dolarów wydanych przez podstawowe służby publiczne na konsultantów i wykonawców, 13% przeznaczono na obsadzanie wolnych miejsc pracy.

Simeon Brown z National powiedział, że wraz z „wydatkami na konsultantów liczba biurokratów gwałtownie wzrosła”.

„Wszystko to mogłoby być zrozumiałe, gdyby ta bezprecedensowa eksplozja wydatków i biurokratów naprawdę poprawiła wyniki, ale Partia Pracy tylko cofnęła Nową Zelandię”.

* We wcześniejszej wersji tej historii The National planował obniżyć wydatki konsultantów i wykonawców o 400 000 USD – to nieprawda, było to 400 milionów USD.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *