Konferencja prasowa dotycząca finałów Pucharu Louis Vuitton odbyła się w Barcelonie
Autor: Richard Gladwell Sail-World NZ, 25 września, 05:07 PST
26 września 2024 r
Finał Pucharu Louis Vuitton Dylan Fletcher, Ben Ainsley, Jimmy Spithill, Francesco Bruni w Pałacu Muzyki Katalońskiej – 25 września 2024 r. © Ian Roman / America's Cup
Konferencja prasowa Louis Vuitton Trophy odbyła się o godzinie 11:00 CET w Barcelonie w przededniu finału Challenge, który rozpocznie się w czwartek.
Na scenie wystąpili Dylan Fletcher i Ben Ainslie – współkapitan INEOS Britannia, reprezentujący Królewską Flotę Jachtową; oraz Jimmy Spit-Hill i Francesco Bruni z Luna Rossa Prada Pirelli – reprezentujący drużynę Circolo della Vela Sicilia, chociaż włoska drużyna ma siedzibę na Sardynii.
Jedynym ważnym ogłoszeniem na sesji było to, że INEOS Britannia zdecydowała się jutro wpłynąć na prawą burtę, pozostawiając Luna Rossę na wejściu 10 sekund wcześniej z lewej strony i na kursie na lewą burtę – łódź ustępująca.
Na sesji nie było żadnych zawodów żeglarskich pomiędzy obiema drużynami, będących elementem poprzednich turniejów Pucharu Ameryki, a także częścią gier psychologicznych rozgrywanych przed wyścigami na wodzie.
Ainslie twierdzi, że prognoza pogody „wygląda naprawdę dobrze – prawdopodobnie w skrajnym punkcie. Istnieje pewna niepewność co do siły wiatru i siły morza, ale obecnie zapowiada się dobrze na regaty. Wszystko powinno być więc możliwe. bądź dobry.”
„Warunki tutaj są naprawdę trudne. Trudno odczytać kierunek wiatru na wodzie, a czasami wzburzony stan morza w tym specjalnie nie pomaga”.
Urodzony w Barcelonie Juan Vela, dwukrotny zwycięzca Pucharu Ameryki i ścigający się na całym świecie, jest kluczowym członkiem zespołu British America's Cup. Niegdyś wybitny nawigator, zszedł na ląd, a obecnie jest czołowym meteorologiem żeglarskim, korzystającym z lokalnej wiedzy. Jest jednym z kilku „głównych zakupów”, gdy Brytyjczycy przekształcają swój skład po Pucharze Ameryki w 2021 roku.
„To naprawdę wymagające miejsce, dlatego polegamy na naszym zespole pogodowym” – wyjaśnił Ainslie. „Oczywiście biorą pod uwagę różne pojawiające się prognozy i różne modele pogody specyficzne dla tego obszaru i skupiają się bezpośrednio na Barcelonie, a następnie tylko na obserwacjach, które można zobaczyć na wodzie przed wyścigiem nie chodzi tylko o kierunek, w jakim podążamy na torze regatowym, ale także: „Ważny jest wybór żagli, niezależnie od tego, czy będzie to grot, czy fok. Większość zespołów ma cztery lub pięć różnych foków, na które muszą się zdecydować – i zdobycie to prawo jest tutaj bardzo trudne.”
Obie drużyny stoją przed ogromną presją, aby pozostać w finale Pucharu Louis Vuitton. Dla Włochów będzie to trzecia szansa na rywalizację w Pucharze Ameryki. „Myślę, że presja jest przywilejem znaleźć się w takiej sytuacji” – wyjaśnił kapitan Jimmy Speight Hill.
„Z pewnością czujemy dużo entuzjazmu i pozytywnej energii, więc nie czujemy się w ogóle obciążeni”.
„Właściwie uważamy, że jest to czynnik motywujący dla całego zespołu. „Mówiąc o fanach, widać to. Na wszystkich zawodach żeglarskich, na które się wybierasz, włoskich fanów jest więcej niż na jakichkolwiek innych. Dlatego naprawdę staramy się wykorzystać to jako przewagę konkurencyjną. To część snu, który znacie indywidualnie, ale także zbiorowo, tak jak my to robimy. Wiemy, jak ważne jest to. [a win] „Będzie”.
Brytyjczykom zależy także na tym, aby wyjść poza finały Challenge.
„Rozmawialiśmy o historii morskiej Wielkiej Brytanii” – wyjaśnia Ben Ainslie. „Właściwie nigdy nie zdobyliśmy Pucharu. Zaczynaliśmy na własnym terenie lub na naszych wodach. Dlatego tu jesteśmy”.
„Zdobycie specjalistycznej wiedzy i własności intelektualnej wymaga ogromnej ilości czasu, pracy zespołowej.
Widziałeś, jak długo Luna Rosa jest w grze, prawie 25 lat lub więcej.
„Max Serena [Director of the Italian team] Kiedyś miałam trochę włosów! Nadal tam są i wykonują świetną robotę.
„Pracujemy z naszym zespołem od 10 lat i tyle czasu zajmuje zbudowanie zespołu. Jednak jako obie organizacje bardzo dojrzeliśmy i oboje gonimy nieuchwytne Kiwi”. [current Cup holders] I spróbuj ich gonić.
Wyścigi rozpoczynają się w czwartek o 14:10 CET. Oczekuje się, że wiatr będzie umiarkowany do świeżego, południowego/południowo-zachodniego, wiał z prędkością ponad 20 węzłów i fale o wysokości ponad 1 metra, na szczęście z kierunku bryzy.
Program wyścigu 26 września 2024 r
Finał wyścigu UniCredit Youth America's CupStart: 12:20 CET 10:20 UTC Port: USA Terminal: Włochy
Finał Mistrzostw Louis Vuitton 1: Włochy kontra Wielka BrytaniaStart: 14:15 CET 12:15 UTC Port: Włochy Terminal: Wielka Brytania
Drugi finał Mistrzostw Louis Vuitton: Wielka Brytania vs. WłochyStart: 15:49 CET 13:15 UTC Port: Wielka Brytania Terminal: Włochy
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.