Konkurencyjny sklep spożywczy Supie rozczarował dostawców i poprosił go o podniesienie cen

Konkurencyjny sklep spożywczy Supie rozczarował dostawców i poprosił go o podniesienie cen
Sarah Pal, założycielka internetowego supermarketu Supermarket.

dostarczone

Sarah Pal, założycielka internetowego supermarketu Supermarket.

Dostawcy supermarketów internetowych Supie zażądali wyższej ceny na półkach za produkty, mimo że dostawcy nie odnieśli żadnych korzyści finansowych.

Najnowsza aktualizacja inwestora Supie od zarządu mówi, że sklep ma się dobrze i zwiększył zamówienia o ponad 150% w mniej niż trzy miesiące.

Ale kiedyś przysięga uniosła brwi.

„Supie wyraźnie ma wpływ, ale obserwujemy jego regres, ponieważ wielu dostawców kontaktuje się z nami, martwiąc się, że nasze ceny są konkurencyjne w stosunku do duopolu i żądając podwyższenia cen detalicznych, pomimo utrzymywania rozsądnych marż zysku” – czytamy w tekście. . .

Czytaj więcej:
* Niższe ceny: mały supermarket podcina ceny głównym graczom
* Co się stało z cenami w supermarketach po zamrożeniu?
* Supermarket Quiz: Co Komisja Handlu może zrobić we wtorek

Komisja Rozwoju Gospodarczego, Nauki i Innowacji

Była przewodnicząca Rady ds. Żywności i Artykułów Spożywczych, Katherine Rich, wyraziła w czerwcu swoje obawy dotyczące kart supermarketów.

Supie zostało uruchomione w połowie 2021 roku w celu stworzenia konkurencji w branży supermarketów wartej miliardy dolarów, zdominowanej przez dwóch graczy, Foodstuffs i Woolworths NZ.

Niedawno obniżyłem ceny artykułów spożywczych, aby odciąć się od dużych graczy, Pak 'n Save, New World i Countdown.

Powiedziała Sarah Pal, założycielka Sooby Rzeczy Rozczarowujące było to, że niektórzy z 400 dostawców poprosili o podniesienie go do zalecanych cen detalicznych.

„To nie dostawcy proszą nas o podwyższenie cen hurtowych – ten proces się nie zmienił – proszą nas o podwyższenie cen na rynku” – powiedziała.

„Nie jesteśmy pewni konkretnego powodu, dla którego przynieśli do nas zamówienie, ponieważ nie dotyczy to ich od razu – nie otrzymują dodatkowej marży, jeśli podniesiemy nasze ceny.

„Możemy spekulować na temat powodów, dla których zamówili to u nas, takich jak postrzeganie na rynku, presja – lub potencjalna presja – ze strony innych klientów hurtowych, aby dopasować nasze ceny bez wpływu na ich marżę itp.”

READ  Rosnące koszty wysyłki, niedobory kontenerów, ponieważ Nowa Zelandia odczuwa wstrząsy w łańcuchu dostaw na Morzu Czerwonym i Kanale Panamskim

Supie zwróciła się o poradę do Komisji Handlu i przyjęła „podejście edukacyjne”, informując swoich dostawców o ich obowiązkach w zakresie utrzymania ceny odsprzedaży.

Zgodnie z ustawą o obrocie niektóre porozumienia i fuzje są zabronione, ponieważ mogą prowadzić do antykonkurencyjnych skutków, takich jak wzrost cen lub brak wyboru dla konsumentów. Obejmowało to porozumienia, których skutkiem było ustalanie, kontrolowanie lub utrzymywanie cen towarów lub usług oraz narzucanie detalistom minimalnej ceny sprzedaży.

Skontaktowano się z Komisją Handlu w celu uzyskania komentarza.

w marcu , Rzeczy Wypełniłem wirtualny koszyk ośmiu przedmiotów w Supie, The Warehouse, Pak 'n Save Mt Albert, New World Mt Roskill i Countdown Mt Roskill.

Przedmioty obejmowały 1 kg pomidorów luzem, brązowej cebuli, marchwi, bananów, główkę brokuła, 12 paczek po 7 jaj, 2-litrową butelkę mleka, blok sera i bochenek chleba.

Supie było najtańszym miejscem, w którym można było kupić wszystkie osiem produktów za łączną kwotę 42,78 USD. Na drugim miejscu znalazł się Pak 'n Save, który był najtańszy w supermarkecie – 43,51 USD.

Warehouse kosztował 44,00 $, Countdown 44,66 $, a New World był najdroższy – 47,26 $.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *