HelloFresh pobiera od klientów opłaty za pudełka z zestawami posiłków, których nie chcą i „powinni przestać”, mówi Consumer NZ.
W oświadczeniu zatytułowanym „Klienci w HelloFresh Hell” Konsument z Nowej Zelandii To ciągły problem, który po raz pierwszy wyszedł na jaw ponad trzy lata temu, powiedziała dyrektor ds. treści Caitlin Cherry.
„W przeszłości było to dobrze udokumentowane, ale HelloFresh twierdzi, że to nie błąd” – powiedziała.
W Consumer otrzymaliśmy wiele skarg na HelloFresh od niezadowolonych klientów.
„Szybkie wyszukiwanie w mediach społecznościowych pokazuje również, że ludzie są obciążani opłatami za pomijane skrzynki i anulowane subskrypcje”.
Polityka zwrotów HelloFresh mówi, że klienci mogą otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli zostaną obciążeni opłatą za anulowanie w wymaganym terminie – ale nadal muszą zapłacić koszty pocztowe zwrotu produktu, zgodnie z przeoczeniem.
„Każdy klient, który anuluje swoje pudełko przed datą graniczną, ma prawo do pełnego zwrotu pieniędzy – nie powinien wychodzić, aby zwrócić pudełko, które anulował – nawet jeśli ich warunki mówią inaczej” – powiedział Cherry.
Dodano, że klienci skarżyli się Consumer NZ, że aplikacja HelloFresh nie zawsze działała podczas próby anulowania zamówień.
Skarżący, który nazywa się tylko Alice, powiedział: „To znany problem z ich aplikacją, ale kiedy początkowo o to pytasz, ich argumentem jest to, że powinieneś był do nich zadzwonić, aby powiedzieć, że aplikacja nie działa w odpowiednim czasie, ale (a) nie nie wiedzą, że to nie zadziałało i (b) oni doskonale wiedzą, że to nie działa!”
Co mogą zrobić klienci, których to dotyczy?
Cherry powiedział, że są kroki, które klienci mogą podjąć, jeśli zostaną obciążeni opłatą za pudełko, którego nie chcą.
Gdy pominiesz lub anulujesz – zrób zrzut ekranu. Może to być przydatne, jeśli chcesz udowodnić, że zrezygnowałeś z dostawy.
Dodała: „Jeśli złożysz zamówienie w określonym czasie, ale HelloFresh odmówi pełnego zwrotu pieniędzy, możesz skontaktować się ze swoim bankiem, aby poprosić o obciążenie zwrotne, pod warunkiem, że zapłaciłeś kartą kredytową lub debetową”.
Firma Cherry wezwała również klientów, których to dotyczy, do zgłaszania problemów Komisji Handlu.
1News skontaktował się z HelloFresh w celu uzyskania komentarza, ale powiedział konsumentowi: „Obecnie nie ma żadnych konkretnych problemów z funkcjonalnością witryny lub aplikacji na zapleczu”.