Konsument z Nowej Zelandii wzywa supermarkety do zaprzestania podejrzanych specjałów

Konsument z Nowej Zelandii wzywa supermarkety do zaprzestania podejrzanych specjałów
Konsument z Nowej Zelandii chce, aby supermarkety były bardziej przejrzyste w kwestii ofert specjalnych.

Katarzyna George/Personel

Konsument z Nowej Zelandii chce, aby supermarkety były bardziej przejrzyste w kwestii ofert specjalnych.

Nowozelandzki rynek konsumencki prosi Nowozelandczyków o podanie przykładów jednoznacznych lub wprowadzających w błąd cen i ofert supermarketów, dzięki czemu może pociągnąć do odpowiedzialności gigantów spożywczych.

Dyrektor generalny John Duffy powiedział, że wielokrotne zakupy dają tę samą cenę, niezależnie od tego, czy kupiłeś jeden, czy pięć przedmiotów, produkt reklamowany jako „specjalny” w swojej normalnej cenie, czy coś, co było reklamowane jako specjalne, ale rozliczane jako cena zwykła, powinno być zgłaszane.

Dzieje się tak po tym, jak specjalna obniżona cena sera feta w Auckland Countdown była droższa niż normalna cena.

Bouton d’Or Feta była „specjalna” za 4,90 USD, ale regularna cena wynosiła 4,80 USD, co Odliczanie przeprosiło i powiedziało, że to problem z biletem.

Czytaj więcej:
* Nowozelandzki konsument ustawia swoją listę życzeń na zmiany w supermarkecie
* Cena nie zawsze jest odpowiednia: błędy w supermarketach denerwują kupujących
* Podstawowy artykuł spożywczy, który nigdy nie jest sprzedawany prywatnie

Podczas badania rynku spożywczego Consumer NZ wezwał do wprowadzenia nowych zasad, które uniemożliwiłyby sprzedawcom stosowanie mylących strategii cenowych i promocyjnych, które utrudniały konsumentom zorientowanie się, co dostają za swoje pieniądze.

Zamiast tego Komisja Handlu zaleciła supermarketom wzięcie odpowiedzialności za zapewnienie, że praktyki ustalania cen i promocji są proste i łatwe do zrozumienia.

„Ale nie jesteśmy przekonani, że supermarkety zmienią swoje postępowanie bez presji konsumentów” – powiedział Duffy.

„Sprzedawcy wiedzą, że kupujący są bardziej skłonni kupić produkt, jeśli jest to produkt specjalny – a to naraża konsumentów, jeśli oferty specjalne nie są oryginalne. Widzieliśmy wiele przykładów w otrzymanych skargach.”

rzeczy

Rząd tworzy rolę komisarza spożywczego, aby lepiej uregulować konkurencję w supermarketach spożywczych i odliczanie. (Film opublikowany po raz pierwszy 7 lipca 2022 r.)

Dwanaście zaleceń Urzędu dla sektora spożywczego jest w trakcie realizacji lub zostało zakończonych.

Jednak, ponieważ ludzie coraz bardziej borykają się z kosztami życia, ważniejsze niż kiedykolwiek było to, aby ceny w supermarketach były dokładne i przejrzyste, a konsumenci nie byli wprowadzani w błąd, powiedział Duffy.

Badanie zaufania konsumentów wykazało, że obawy Nowozelandczyków dotyczące kosztów życia gwałtownie wzrosły w ciągu ostatniego roku, przy czym głównym składnikiem są ceny żywności. Koszt żywności zajmuje teraz drugie miejsce na liście problemów finansowych, po opłatach za mieszkanie. W ubiegłym roku żywność zajęła ósme miejsce, po innych wydatkach domowych.

Statystyki Najnowszy indeks cen żywności w Nowej Zelandii wykazał, że ceny żywności w sierpniu wzrosły o 8,3% w stosunku do roku poprzedniego. Był to największy wzrost od 2009 roku.

„Niezwykle ważne jest, aby supermarkety były uczciwe w kwestii swoich cen, aby konsumenci mogli z ufnością porównywać ceny i mieć pewność, że dostają naprawdę dobrą ofertę, kupując coś w specjalnej cenie.

„Będziemy nadal uważnie monitorować sektor i zachęcać konsumentów do informowania nas, gdy zauważą niepokojące zachowania supermarketów”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *