Drukowanie pieniędzy z czasów pandemii dla Banku Rezerw nadal przekracza oczekiwania. Załączone zdjęcie
Bezpośredni koszt drukowania pieniędzy w epoce epidemii w Banku Rezerw nadal przekracza oczekiwania.
Kosztem jest to, że skarbiec raczej nie będzie w stanie nim zarządzać bez specjalnej zgody od
Sekretarz finansów Granta Robertsona.
Kiedy Bank Rezerw w marcu 2020 r. zaczął drukować pieniądze na zakup obligacji rządowych w celu obniżenia stóp procentowych i uspokojenia nierównowagi na rynku obligacji, Robertson zaoferował mu rekompensatę dla korony.
Rzeczywiście powiedział Bankowi Rezerwy, że jeśli poniesie stratę w ramach programu, Korona dokapitalizuje swój kapitał.
Chociaż program wspierał wyniki rynkowe i pomógł obniżyć stopy procentowe, kosztował Bank Rezerw kilka miliardów dolarów.
Bank przeżywa stratę, ponieważ w obecnym środowisku wysokiej inflacji i wysokich stóp procentowych obligacje o wartości 55 miliardów dolarów, które kupił w 2020 r. i na początku 2021 r., tracą na wartości.
Strata jest realizowana, ponieważ Bank Rezerw sprzedaje obligacje, aby znormalizować wielkość swojego bilansu; Lub oczyść talie, aby ułatwić ich potencjalne wykorzystanie do wykupu obligacji w przypadku przyszłego kryzysu.
W maju Skarb Państwa zaczął dokonywać comiesięcznych wpłat do Banku Rezerwy w celu uzupełnienia jego skarbców.
Dokument wydany Heraldowi na podstawie ustawy o oficjalnych informacjach ujawnił, że w kwietniu Ministerstwo Skarbu zaleciło Robertsonowi możliwość zarządzania płatnościami w jego imieniu.
W tamtym czasie Bank Rezerw szacował, że będzie musiał zostać dokapitalizowany w wysokości od 150 do 200 milionów dolarów miesięcznie do 2027 roku. Wtedy wszystkie obligacje, które kupił, zapadły lub zostały sprzedane.
Robertson zgodził się upoważnić Skarb Państwa do dokonywania płatności pod warunkiem, że nie przekroczą one 250 milionów dolarów miesięcznie.
Ale wkrótce potem, do czerwca, Ministerstwo Skarbu powiadomiło Robertsona, że niektóre płatności mają przekroczyć ten limit, więc będą potrzebowały jego zgody.
Ministerstwo Skarbu wskazało majowe szacunki Banku Rezerw, że płatności za grudzień 2022 i marzec 2023 mogą wynieść odpowiednio 273 mln i 268 mln USD.
Prognozy te były oparte na przewidywaniach Banku Rezerwy, że ostatecznie będzie potrzebował 8 miliardów dolarów wsparcia od korony w ciągu pięciu lat.
Ale ponieważ Bank Rezerw od tego czasu zwiększył swoje oczekiwania dotyczące stóp procentowych, jego portfel obligacji traci na wartości. Obecnie szacuje, że będzie potrzebowała 9 miliardów dolarów wsparcia w koronie.
Dlatego może być więcej przypadków, w których Robertson będzie musiał wkroczyć, aby zezwolić na miesięczne płatności, ponieważ przekracza limit 250 milionów dolarów.
Więc co?
Sytuacja podkreśla podatność programu skupu obligacji, znanego jako „LSAP” lub luzowanie ilościowe, na rosnące stopy procentowe.
Ryzyka były znane Skarbowi Państwa i Bankowi Rezerwy. Jednak przynajmniej na początku 2020 r. nikt nie spodziewał się, że inflacja – a tym samym stopy procentowe – wzrośnie tak bardzo, jak jest. Cały nacisk kładziono na unikanie deflacji.
Bank Rezerw wielokrotnie powtarzał, że nie należy teraz skupiać się na bezpośrednich kosztach programu skupu obligacji. Zamiast tego należy spojrzeć na koszty i korzyści dla gospodarki.
Prezes Banku Rezerw Adrian Orr, w sierpniu Wywiad z HeraldemPowiedział, że wierzy, że korzyści płynące z programu są wielokrotnościami więcej niż oczekiwany bezpośredni koszt 9 miliardów dolarów.
Orr powiedział, że aktywność gospodarcza, zatrudnienie i pobór podatków przez rząd były wyższe niż oczekiwano na początku 2020 r., po części dzięki obniżeniu stóp procentowych przez Bank Rezerw. Program skupu obligacji pomógł również uspokoić dysfunkcję na rynku obligacji.
Jednak Bank Rezerw nadal ocenia wpływ netto swojej reakcji na Covid-19. W najbliższych miesiącach planuje opublikować recenzowany raport.
Bank Rezerw przyznał w swoim raporcie rocznym za 2022 r., że trudno jest oddzielić wpływ programu skupu obligacji od wpływu innych narzędzi, których używa do obniżania stóp procentowych – oficjalnej stopy gotówkowej i jej programu (zaplanowanego na grudzień ) za pożyczanie bankom wydrukowanych pieniędzy w OCR.
W maju Bank Rezerw Australii opublikował artykuł techniczny na temat skutków swojego programu skupu obligacji.
Jej badacze doszli do wniosku, że program „w większości działał zgodnie z przeznaczeniem”.
W szczególności powiedzieli, że ogłoszenie programu pomogło obniżyć rentowność obligacji długoterminowych o około 30 punktów bazowych. Jednak same zakupy „nie miały znaczącego wpływu na zwroty”.
Orr przyznał w sierpniowym wywiadzie, że słuszne jest pytanie, czy Bank Rezerw obniżył OCR o kolejne 25 punktów bazowych do zera, zamiast drukować dużo pieniędzy.
Przyznał, że Bank Rezerwy przesadnie zareagował na Covid-19, ale powiedział, że trudno jest ustalić, czy bank zbyt mocno obniżył stopy procentowe, czy też utrzymywał je na niskim poziomie przez zbyt długi czas.