Kto schodzi pierwszy? Szalony napływ pasażerów wywołuje dyskusję na temat etykiety w samolocie

Kto schodzi pierwszy?  Szalony napływ pasażerów wywołuje dyskusję na temat etykiety w samolocie

Szalony, 21-sekundowy bieg wzdłuż korytarza samolotu ożywił debatę na temat najlepszego sposobu wydostania się z samolotu. Zdjęcia/zrzut ekranu; Instagrama

Szalony pośpiech pasażera, by jako pierwszy wysiąść z zatłoczonego samolotu, wywołał zamieszanie w Internecie, gdy udostępnił film, na którym pędzi wzdłuż kabiny.

Pasażer zajmuje miejsce w 25. rzędzie, odpina pasy bezpieczeństwa z torbą w dłoni i w 21 sekund biegnie na przód samolotu.

Pod podpisem: „Perspektywa osobista: nie masz cierpliwości, kiedy wysiadasz z samolotu” – anonimowy pasażer udostępnił klip na Instagramie.

Film wyprodukowany przez Cinema Verité ukazuje krótkie, ale zaskoczone zaskoczenie pasażerów, gdy podróżny kieruje się wzdłuż korytarza samolotu. W miejscach, gdzie stojący pasażerowie, którzy już otwierali schowki nad głową, unikali deski rozdzielczej, deska rozdzielcza wyglądała jak dobrze wyćwiczony układ.

„Jestem dosłownie w pierwszej piątce w samolocie” Podróżnik pochwalił się.

Imponujący klip, który obejrzano prawie 10 milionów razy, stał się centralnym punktem etykiety pochodzenia.

Spośród tysięcy komentarzy większość stwierdziła, że ​​nie ma potrzeby tak niegrzecznego pośpiechu.

„Jeśli nie spóźnisz się na lot przesiadkowy, jest to niewybaczalne” – napisała jedna z osób.

Inni twierdzili, że gdyby widzieli, jak ktoś wybiega z tyłu samolotu, interweniowaliby, aby pasażerowie z tyłu samolotu nie przeskoczyli kolejki.

Inny napisał: „Obudzę się, żeby cię powstrzymać”. „Czekaj na swoją kolej.”

Choć większość pasażerów nadal siedziała i rozmawiała lub przeglądała telefony, impulsywny pasażer wyprzedził innych, którzy byli już w przejściu.

Niektórzy twierdzili, że lepiej pozwolić pasażerom ekspresowym wysiąść jako pierwsi, niż oczekiwać, że będą czekać za innymi.

„Każdy na pokładzie ma dwie możliwości: albo szybciej cieszyć się czasem i być lepiej zorganizowanym, albo pozwolić wyjść tym, którzy są przygotowani i mają minimalną ilość bagażu”.

Kto powinien zejść pierwszy?

Linie lotnicze (i pasażerowie) szukają najskuteczniejszego sposobu na opuszczenie samolotu.

Niezależnie od tego, czy było to rzędem po rzędzie, od przodu, czy w sekcjach, czy też w pierwszej kolejności dzwoniono do pasażerów mających przesiadki, nikt nie znał odpowiedzi.

Nieważne, kto zejdzie pierwszy, ktoś utknie i czeka.

ostatni rok Dziennik zarządzania transportem lotniczym Opublikowałem najskuteczniejszy, moim zdaniem, sposób wysiadania z wąskokadłubowego samolotu komercyjnego.

W przypadku pilota na dużą skalę raport wykazał, że najszybszym sposobem rozładowania samolotu może być wysiadanie wszystkich pasażerów z przejścia, a następnie środkowe siedzenia, a następnie okno.

Ten sprzeczny z intuicją plan okazał się o 35% szybszy i zapewniał większą wydajność w przypadku większych samolotów.

Model ten opiera się jednak na pełnej koordynacji i współpracy wszystkich pasażerów. Jeden zbuntowany jeździec pędzący do przodu może zniweczyć całą skuteczność.

W wielu przypadkach problemem były samoloty, a nie pasażerowie. Badanie przeprowadzone w 2019 r. na Politechnice w Delft zidentyfikowało kilka wąskich gardeł stojących przed samolotami, które należy pokonać, zanim będzie można wprowadzić jakąkolwiek znaczącą poprawę.

Pierwsza dotyczyła miejsca na bagaż podręczny i łatwego dostępu do schowków nad głową lub pod siedzeniami. Głównym i zmiennym wąskim gardłem w schodzeniu na ląd byli pasażerowie odbierający bagaż. Inne dotyczyły komunikowania się z pasażerami na temat planów wejścia na pokład i możliwości ich przestrzegania. Coś, na co pasażerowie nie zawsze mają ochotę.

Dopóki linie lotnicze nie rozwiążą tych problemów, zawsze znajdzie się pasażer szaleńczo chcący wysiąść z samolotu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *