Szalony, 21-sekundowy bieg wzdłuż korytarza samolotu ożywił debatę na temat najlepszego sposobu wydostania się z samolotu. Zdjęcia/zrzut ekranu; Instagrama
Szalony pośpiech pasażera, by jako pierwszy wysiąść z zatłoczonego samolotu, wywołał zamieszanie w Internecie, gdy udostępnił film, na którym pędzi wzdłuż kabiny.
Pasażer zajmuje miejsce w 25. rzędzie, odpina pasy bezpieczeństwa z torbą w dłoni i w 21 sekund biegnie na przód samolotu.
Pod podpisem: „Perspektywa osobista: nie masz cierpliwości, kiedy wysiadasz z samolotu” – anonimowy pasażer udostępnił klip na Instagramie.
Film wyprodukowany przez Cinema Verité ukazuje krótkie, ale zaskoczone zaskoczenie pasażerów, gdy podróżny kieruje się wzdłuż korytarza samolotu. W miejscach, gdzie stojący pasażerowie, którzy już otwierali schowki nad głową, unikali deski rozdzielczej, deska rozdzielcza wyglądała jak dobrze wyćwiczony układ.
reklama
„Jestem dosłownie w pierwszej piątce w samolocie” Podróżnik pochwalił się.
Imponujący klip, który obejrzano prawie 10 milionów razy, stał się centralnym punktem etykiety pochodzenia.
Spośród tysięcy komentarzy większość stwierdziła, że nie ma potrzeby tak niegrzecznego pośpiechu.
„Jeśli nie spóźnisz się na lot przesiadkowy, jest to niewybaczalne” – napisała jedna z osób.
reklama
Inni twierdzili, że gdyby widzieli, jak ktoś wybiega z tyłu samolotu, interweniowaliby, aby pasażerowie z tyłu samolotu nie przeskoczyli kolejki.
Inny napisał: „Obudzę się, żeby cię powstrzymać”. „Czekaj na swoją kolej.”
Choć większość pasażerów nadal siedziała i rozmawiała lub przeglądała telefony, impulsywny pasażer wyprzedził innych, którzy byli już w przejściu.
Niektórzy twierdzili, że lepiej pozwolić pasażerom ekspresowym wysiąść jako pierwsi, niż oczekiwać, że będą czekać za innymi.
„Każdy na pokładzie ma dwie możliwości: albo szybciej cieszyć się czasem i być lepiej zorganizowanym, albo pozwolić wyjść tym, którzy są przygotowani i mają minimalną ilość bagażu”.
Kto powinien zejść pierwszy?
Linie lotnicze (i pasażerowie) szukają najskuteczniejszego sposobu na opuszczenie samolotu.
Niezależnie od tego, czy było to rzędem po rzędzie, od przodu, czy w sekcjach, czy też w pierwszej kolejności dzwoniono do pasażerów mających przesiadki, nikt nie znał odpowiedzi.
Nieważne, kto zejdzie pierwszy, ktoś utknie i czeka.
ostatni rok Dziennik zarządzania transportem lotniczym Opublikowałem najskuteczniejszy, moim zdaniem, sposób wysiadania z wąskokadłubowego samolotu komercyjnego.
W przypadku pilota na dużą skalę raport wykazał, że najszybszym sposobem rozładowania samolotu może być wysiadanie wszystkich pasażerów z przejścia, a następnie środkowe siedzenia, a następnie okno.
reklama
Ten sprzeczny z intuicją plan okazał się o 35% szybszy i zapewniał większą wydajność w przypadku większych samolotów.
Model ten opiera się jednak na pełnej koordynacji i współpracy wszystkich pasażerów. Jeden zbuntowany jeździec pędzący do przodu może zniweczyć całą skuteczność.
W wielu przypadkach problemem były samoloty, a nie pasażerowie. Badanie przeprowadzone w 2019 r. na Politechnice w Delft zidentyfikowało kilka wąskich gardeł stojących przed samolotami, które należy pokonać, zanim będzie można wprowadzić jakąkolwiek znaczącą poprawę.
Pierwsza dotyczyła miejsca na bagaż podręczny i łatwego dostępu do schowków nad głową lub pod siedzeniami. Głównym i zmiennym wąskim gardłem w schodzeniu na ląd byli pasażerowie odbierający bagaż. Inne dotyczyły komunikowania się z pasażerami na temat planów wejścia na pokład i możliwości ich przestrzegania. Coś, na co pasażerowie nie zawsze mają ochotę.
Dopóki linie lotnicze nie rozwiążą tych problemów, zawsze znajdzie się pasażer szaleńczo chcący wysiąść z samolotu.