Kupuj, aby obniżyć koszty i skupić się na rentowności

Kupuj, aby obniżyć koszty i skupić się na rentowności
Biznes

Gary Rohloff, dyrektor zarządzający Laybuy. Zdjęcie/Jason Oxenham.

Kiwi Kup teraz, zapłać później Laybuy twierdzi, że obniży koszty i skupi się na rentowności, szukając nowego inwestora.

Firma, której siedziba główna znajduje się w North Shore w Auckland, ale jest notowana na ASX, opublikowała niezbadane sprawozdania finansowe, w których ujawniła stratę po opodatkowaniu w wysokości 10,3 mln USD.

Laybuy powiedział, że jego sprawozdania finansowe są nadal w trakcie przeglądu i zostały częściowo zakłócone przez dyskusje z potencjalnymi nowymi inwestorami.

W kwietniu firma wyznaczyła doradców ds. finansów korporacyjnych Noor Capital, aby „zbadali różne dostępne strategiczne alternatywy”, w tym doradzali i ułatwiali rozmowy z potencjalnymi inwestorami i partnerami.

Nieaudytowane dane pokazują, że jej przychody wzrosły o 45 procent do 47,1 miliona dolarów w marcu tego roku, ale całkowite wydatki również spadły z 64,7 miliona do 92,6 miliona po dużym skoku kosztów utraty wartości należności konsumenckich.

Dyrektor zarządzający Gary Rohloff powiedział, że jego sprzedaż w Australii i Nowej Zelandii jest rentowna z wyłączeniem kosztów ogólnych firmy i że dąży do osiągnięcia rentowności w całej firmie poprzez skupienie się na obszarach, które generują największe zwroty.

„Wkroczyliśmy na ścieżkę rentowności, koncentrując się na zapewnieniu jakości i zrównoważonego wzrostu, obniżeniu kosztów i poprawie wydajności”.

Obliczenia pokazują, że jej biznes w Australii wygenerował zaledwie 131 000 USD zysku przed opodatkowaniem, podczas gdy brytyjski biznes wygenerował stratę przed opodatkowaniem w wysokości 23,64 mln USD, a jej siedziba główna dodała kolejne 28 mln USD kosztów, co przekłada się na stratę przed opodatkowaniem do 51,5 mln USD.

Firma szybko się rozwinęła, a liczba aktywnych klientów wzrosła o 23 procent do 931 000 klientów, a liczba aktywnych handlowców wzrosła o 50 procent do 13 700 klientów.

Całkowita wartość handlowa firmy (GMV) wzrosła o 47 procent do 868 milionów dolarów.

Rohlov powiedział, że jego wzrost nadal przyspiesza w Wielkiej Brytanii, która jest obecnie największym rynkiem z GMV 501 mln USD.

Ale wzrost wiązał się z ogromnymi kosztami. Wydatki handlowe i marketingowe wzrosły o 46 procent z 12,2 miliona dolarów do 17,85 miliona dolarów, podczas gdy wydatki na personel również wzrosły o 43 procent do 14,8 miliona dolarów.

Firma odnotowała również ponaddwukrotne odpisy z tytułu utraty wartości, z 15,1 mln USD do 30,8 mln USD.

Jednocześnie marża transakcyjna netto spadła z 1,8 proc. do 0,6 proc.

Firma w dużej mierze przypisała to wyższym wskaźnikom oszustw w grudniu, ale stwierdziła, że ​​od marca 2022 r. nastąpiła znaczna poprawa.

Laybuy miał początkową cenę oferty publicznej w wysokości 1,41 AUD, kiedy został wprowadzony na rynek we wrześniu 2020 r., A jego akcje poszybowały w górę, gdy kupujący przeszli na płatności online w warunkach pandemicznej blokady.

Ale w 2021 r. gwałtownie spadła w związku z masową wyprzedażą, aby kupić teraz, a później zapłacić za akcje. Dzisiejsze akcje były notowane w okolicach A7.4 centa.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *