Kupujący w supermarketach tracą dziesiątki milionów rocznie z powodu błędów cenowych – Komisja Handlu

Wózek spożywczy zawierający produkty spożywcze.

(zdjęcie pliku)
obraz: Zapewniono jedzenie

Komisja Handlu twierdzi, że Nowozelandczycy prawdopodobnie tracą dziesiątki milionów dolarów rocznie z powodu błędów cenowych w supermarketach.

Komisarz ds. artykułów spożywczych Pierre van Heerden powiedział, że komisja wciąż słyszy o zbyt wielu przykładach wprowadzających w błąd lub niedokładnych cen.

Wezwał główne sklepy do ulepszenia swoich zasad zwrotów i reklamowania ich, co jego zdaniem będzie dla nich zachętą do poprawy dokładności cen.

Dodał, że klienci powinni mieć pewność, że zapłacą reklamowaną cenę.

„Konsumenci w Nowej Zelandii oczekują czegoś lepszego i na to zasługują. Utrzymywanie się błędów cenowych w supermarketach jest całkowicie nie do przyjęcia i nie sądzę, że supermarkety robią wystarczająco dużo, aby naprawić i naprawić te problemy w przyszłości”.

Van Heerden powiedział, że odpowiedzialność za rozwiązanie tych problemów spoczywa na kierownictwie wyższego szczebla zarówno Foodstuffs, jak i Woolworths NZ.

Komisja poprosiła o zaangażowanie dyrektorów naczelnych trzech największych firm zajmujących się supermarketami – Woolworths, Pack n Save i New World.

„Branża spożywcza to biznes wart 25 miliardów dolarów rocznie, więc nawet jeśli błędy stanowią bardzo niewielki procent sprzedaży, łączna nadwyżka opłat, jakie Nowozelandczycy płacą przy kasie, wyniesie dziesiątki milionów dolarów rocznie, co jest niedopuszczalne. „

Stwierdził również, że stosowane w supermarketach procesy rejestrowania skarg klientów są nieodpowiednie, a brak przejrzystości i sprawozdawczości oznacza, że ​​supermarkety nie są w stanie zidentyfikować potencjalnych problemów związanych z przestrzeganiem przepisów.

„Dane dotyczące skarg są użytecznym źródłem informacji pozwalającym zidentyfikować trendy i problemy, aby można było się nimi zająć.”

Chociaż klienci odegrali ważną rolę w zwróceniu uwagi supermarketów na kwestie cenowe, w trzech głównych supermarketach albo nie było polityki zwrotów, albo nie była ona jasno komunikowana, albo oferowano nieodpowiednie korzyści, stwierdził van Heerden.

Komisja określiła następujące oczekiwania wobec głównych supermarketów:

  • Przejrzyj i zmodyfikuj zasady zwrotów, aby wykazać zaangażowanie w uczciwość cen – na przykład oferując pełny zwrot pieniędzy za produkty po błędnie wycenionych produktach
  • Promuj zasady zwrotów w widoczny sposób
  • Upewnij się, że obowiązują kompleksowe zasady i procesy dotyczące skarg dotyczących cen, a pracownicy są w pełni przeszkoleni w tych kwestiach

Van Heerden powiedział, że prognozy są niezależne od toczących się dochodzeń na mocy ustawy o uczciwym handlu.

Chociaż trzy supermarkety pozytywnie zareagowały na oczekiwania Komisji, Van Heerden powiedział, że „będzie obserwowała, czy po swoich słowach powiąże działania”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *