Lamborghini dodało do niego trochę ziół i przypraw Urus Z nową edycją Performante, ujawnioną w weekend w Pebble Beach.
Moc 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem została zwiększona do 490 kW/850 Nm, co w połączeniu z utratą masy o 47 kg oznacza, że sprint 0-100 km/h jest ukończony i odkurzony w zaledwie 3,3 sekundy. To bardzo imponujące jak na SUV-a, który wciąż waży około 2150 kg, pomnożony przez fakt, że droga hamowania ze 100 kilometrów na godzinę do zera wynosi tylko 33 metry.
Aby zrzucić te kilogramy, Lamborghini dodał nową maskę silnika z włókna węglowego (dostępną w kolorze nadwozia lub częściowo widocznym CF), opcjonalny dach z włókna węglowego, lżejsze 22-calowe koła i zamontowany w standardzie układ wydechowy Akrabovich z tytanu.
Performante ma również niższy o 20 mm prześwit, 16 mm szerszy rozstaw z kołami owiniętymi w gumę Pirelli P Zero Trofeo R.
Czytaj więcej:
* Niedziela Przejazd: Aston Martin DBX
* Recenzja testu drogowego: Jaguar F-Pace SVR
* Pojawia się brutalnie potężny Aston Martin DBX707
* Lambo z napędem na tylne koła ląduje w Nowej Zelandii
Lamborghini twierdzi, że opony zostały opracowane we współpracy z Pirelli i po raz pierwszy Trofeo R został zbudowany z myślą o potrzebach SUV-ów.
Istnieje ponownie skalibrowany układ kierowniczy, zapewniający „lepszą zwinność, sprzężenie zwrotne i sportowy układ kierowniczy”, podczas gdy układ kierowniczy tylnego koła reaguje teraz szybciej, aby poprawić pokonywanie zakrętów.
Czynnik lepszej aerodynamiki, a Performante to poważny wybór dla tych, którzy chcą niesamowicie szybkiego rodzinnego SUV-a.
Podobnie jak standardowy Urus, dostępny jest szereg trybów jazdy. Strada umożliwia wygodną jazdę, podczas gdy Sport przeciwdziała reakcji przepustnicy i maksymalizuje kierowanie tylnymi kołami.
Lamborghini mówi, że ci, którzy wygodnie pchają 2,1-tonowy SUV za zakręty, będą musieli zmierzyć się z przesadą, zaczynając jako pierwsi. Wreszcie, Corsa przechodzi w tryb pełnego wyścigu, w którym wszystko, od tłumienia po wydech, jest dostrojone do granic możliwości.
Pojawił się nowy dodatek do wyboru trybu jazdy – Rally, który modyfikuje systemy przeciwprzechyłowe i tłumiące na nierównych i bardziej ekstremalnych nawierzchniach.
Lamborghini obiecuje, że dostawy rozpoczną się przed końcem 2022 r. Krajowe ceny nie zostały jeszcze potwierdzone, ale spodziewaj się, że będą one miały zdrową premię w porównaniu ze standardową naklejką Urus w wysokości 369 000 USD.