Łatwy wzrost napędza ryzykowną zależność Nowej Zelandii od Chin

Łatwy wzrost napędza ryzykowną zależność Nowej Zelandii od Chin

Chiński opór nadal okazuje się jednak nie do odparcia dla eksporterów z Nowej Zelandii Apel rządu o dywersyfikację Daleko od giganta handlu.

ten minister spraw zagranicznych i Minister Handlu W tym roku wezwał do dywersyfikacji, obawiając się, że jeśli stosunki między dwoma krajami ochłodzą się, eksporterzy mogą znaleźć się w podobnej sytuacji, jak ich odpowiednicy z Tasmanu.

W ostatnich miesiącach Chiny nałożyły cła lub nieoficjalne zakazy na niektóre australijskie produkty.

Ale dane statystyczne dotyczące eksportu Nowej Zelandii przeanalizowane przez Rzeczy Pokazuje, że eksport towarów z Nowej Zelandii do Chin faktycznie wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, ponieważ eksporterzy stają przed wyzwaniem braku podobnych rynków i utrzymującego się chińskiego popytu.

Dzisiejsze rzeczy Opublikuj szczegółowe wyjaśnienie Na wzrost eksportu do Chin i sposób, w jaki nowa adopcja przekształciła nasze sektory eksportowe, narażając Nową Zelandię, jeśli stosunki się pogorszyły.

Czytaj więcej:
* Eksporterzy twierdzą, że odstawienie Nowej Zelandii od Chin zależy od dyplomacji gdzie indziej
* Eksporterzy mięsa borykają się z problemami portowymi w Chinach
* Przyjaźń wita Arderna w Pekinie, ale to ciężkie czasy

Eksport towarów do Chin w pierwszym półroczu tego roku stanowi 33 proc. całego naszego eksportu. W pierwszej połowie 2019 i 2020 roku eksport towarów stanowił tam około 26 procent naszego całkowitego eksportu.

Ekonomista John Ballingal z firmy doradczej Sense Partners powiedział, że istnieje napięcie między potrzebą dywersyfikacji a faktyczną możliwością jej dokonania. Dodał, że dywersyfikacja to „miła rzecz do powiedzenia [but] W praktyce jest to naprawdę trudne”.

Stosunki Nowej Zelandii z Chinami coraz częściej znajdują się pod lupą. Już w tym rokuRząd mówił o tym Łamanie praw człowieka w Chinach w Xinjiang; Traktowanie działaczy prodemokratycznych W Hong Kongu; i jego zachowanie na Morzu Południowochińskim.

najnowsze osiągnięcia, Nowa Zelandia stanęła obok innych zachodnich demokracji, aby obwiniać Chiny za cyberataki wcześniej w tym roku.

READ  Hell Pizza otworzy swój pierwszy australijski sklep jeszcze w tym roku

Analitycy stwierdzili, że sytuacja ta zwiększyła szanse Chin na odwet i zablokowanie części eksportu.

Popyt w Chinach na towary pochodzące z całego świata pozostaje silny.

Chinatopix przez AP

Popyt w Chinach na towary pochodzące z całego świata pozostaje silny.

„Bardzo trudno mi sobie wyobrazić, że firmy nie są świadome ryzyka narażenia na nie w Chinach” – powiedział Palingal. Powiedział, że chociaż istnieją inne duże rynki, istnieje również wiele barier handlowych utrudniających wejście na rynek.

Rachel Toulelli Kono, dyrektor generalny firmy należącej do Luanao, powiedział, że handel z Chinami był czymś, o czym dużo myślała przed pandemią. Obecne wyzwania logistyczne sprawiły, że nadal zajmowała umysł.

„Ale ma dobrą firmę w tej dziedzinie, ponieważ martwię się o wiele rynków, na których działamy” – powiedziała.

Kono produkuje i eksportuje szereg produktów spożywczych, w tym małże w zielonych skorupkach, wino i batony z suszonymi owocami. W 2015 roku firma kupiła swojego chińskiego partnera, aby przejąć pełną własność swojego biznesu z zielonymi nasadkami, a wraz z nim firma stworzyła kanały sprzedaży.

Wino Toho jest jednym z wielu produktów, które Kono sprzedaje na całym świecie.

Wino Toho / dostarczone

Wino Toho jest jednym z wielu produktów, które Kono sprzedaje na całym świecie.

Taulelei powiedział, że firma ciężko pracowała w ciągu ostatnich pięciu lat, aby zdywersyfikować nie tylko rynki, na których sprzedaje, ale także sposób i to, co sprzedaje, aby zapewnić pewną ochronę przed ryzykiem. Dodała jednak, że jako podmiot gospodarczy muszą uzyskiwać najlepsze zyski dla swoich udziałowców – a to może oznaczać Chiny.

Podobna historia dotyczyła wszystkich producentów rolnych. Popyt ze strony ludnej i rosnącej klasy średniej w Chinach skłonił firmy z Nowej Zelandii do wysyłania większej ilości mięsa i nabiału oraz większej ilości owoców i warzyw, aby zaspokoić apetyt kraju.

Gigant mleczarski Fonterra uzyskuje 46 procent dochodów przed opodatkowaniem w pierwszej połowie z Wielkich Chin – w tym z Chin kontynentalnych, Hongkongu i Tajwanu. Jednak wielkość eksportu do Chin to tylko około jednej trzeciej produkowanych przez nie towarów.

READ  Wybuch epidemii Delta Covid 19: Mężczyzna w metrze zachwyca się mandatem do szczepień

Fonterra powiedział, że większe zyski Chin wzrosły po części dlatego, że region odzyskał siły po Covid-19 szybciej niż inne rynki, na których sprzedaje się spółdzielnia.

Teraz naciskała na rozwój wartościowych części swojej działalności, takich jak rozszerzenie działalności gastronomicznej na rynki poza Chinami. Pod koniec ubiegłego roku podpisała kontrakt z amerykańskim gigantem mleczarskim Land O’ Lakes Dystrybucja produktów mlecznych w największych firmach hotelarskich i sieciach fast food w całych Stanach Zjednoczonych.

Zespri był w lepszej sytuacji niż Fonterra – tylko 20 procent sprzedaży firmy pochodzi z Chin. Linda Mills, dyrektor ds. wyników rynkowych w Zespri, powiedziała, że ​​firma zdaje sobie sprawę z zagrożeń na rynku, w tym w Chinach, i dlatego uczyniła dywersyfikację przemyślaną strategią.

Jednak w ciągu ostatnich pięciu lat firma odnotowała wzrost obrotów w Chinach.

Mills powiedział, że jako spółdzielnia Zespri zawsze borykała się z presją, aby zwiększać wolumen na rynkach o wyższej stopie zwrotu, ale istniał pewien poziom zrozumienia potrzeby zrównoważenia ryzyka.

W raporcie firmy Infometrics zajmującej się analizami ekonomicznymi stwierdzono, że Nowa Zelandia musi rozważyć nie tylko dywersyfikację krajów, w których sprzedaje, ale także sprzedawanych produktów.

Jego ustalenia dotyczące tego, gdzie ta strategia może działać, były mieszane. Produkty takie jak pełne mleko w proszku nie miały zbyt wielu możliwości na nowych rynkach eksportowych, podczas gdy inne produkty – w tym płyta MDF i owoce kiwi – mają potencjał do szybkiej ekspansji poza Chiny.

Główny specjalista ds. prognozowania, Gareth Kiernan, powiedział, że należy dokonać kompromisów. Dodał, że chociaż krótkoterminowe zwroty ze zmieniających się rynków mogą nie powstać ze względu na łatwość zwiększania sprzedaży w Chinach, dywersyfikacja zapewni bezpieczeństwo firmom na dobrej drodze.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *