Łódź pilotowa „Wanganui” pełni w porcie Whanganui podwójną rolę

Łódź pilotowa „Wanganui” pełni w porcie Whanganui podwójną rolę

Łódź pilotowa Wanganui jest zacumowana przy molo Taupo przy użyciu barki, aby uniknąć uderzenia w żywioły w porcie Wanganui.

Tegoroczne zachodnie wiatry w porcie Whanganui sprawiły, że łódź pilotowa Whanganui wraz z barką została przeniesiona w górę rzeki do bardziej chronionego miejsca nabrzeża w Taupo Pier.

17,5-metrowy statek został zbudowany w 1968 roku dla Launceston Port Company na Tasmanii, 15 kilometrów od ujścia rzeki. Po wystrzeleniu jego prędkość maksymalną wynoszącą 11 węzłów uznano za zbyt małą; Firma chciała czegoś szybszego.

„W tym czasie w Wanganui obsługiwał holownik i barkę Tasmańczyk” – powiedział kapitan portu Wanganui Port, John Blakey, który zorganizował zakup Wanganui w 1997 r. „Mieliśmy drewnianą łódź pilotową zwaną Strathallan, ale nie można jej było używać jako holownika do pchania ani ciągnięcia.

„Whanganui ma stalowy kadłub i może być używany jako holownik o wyporności 3 ton. Holowaliśmy w pełni załadowaną 600-tonową barkę pod prąd do nabrzeża miejskiego od wejścia do rzeki.

„Nie jest zbudowany jako holownik, ale ma podwójną funkcję. Żaden statek nie wpływałby teraz do portu, gdyby go tam nie było. Kapitanowie potrzebują trochę odpoczynku, jeśli muszą zakotwiczyć, łódź pilotowa jest wystarczająco duża, aby ich popchnąć .

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *