dostarczony
Vision Marine wypuściło na rynek swój najmocniejszy jak dotąd silnik zaburtowy, E-Motion 180, który można zainstalować na każdej łodzi, która może pomieścić silnik zaburtowy o mocy 180 KM.
Podczas gdy przemysł motoryzacyjny ruszył naprzód na fali elektrycznej z Do wyścigu dołącza więcej producentów Branża żeglarska wydaje się kiwać każdego dnia, skrępowana silnikami o małej mocy i akumulatorami, które zasilają prawie połowę łodzi.
To się zmienia.
Dzięki nowej technologii łodzie elektryczne są teraz szybsze, mają mniejsze akumulatory, które mają większy zasięg i nadal są zerowe.
„Łodzie elektryczne były dobre tylko do żeglowania” – powiedział Alex Mongeon, dyrektor generalny Vision Marine Technologies z Montrealu. „Teraz mają więcej siły i trwają dłużej”.
Firma Vision Marine pomogła poprowadzić ładunek w mocniejszych łodziach elektrycznych. Inne firmy poruszające się na fali silników elektrycznych to szwedzki producent luksusowych łodzi X Shore i Arc, które wcześniej założył. SpaceX pracowników.
Czytaj więcej:
* Amsterdam testuje w swoich kanałach autonomiczne łodzie elektryczne
* Ta epicka kreacja to trzysilnikowy poduszkowiec
* Pierwszy w pełni elektryczny prom pasażerski na półkuli południowej został zwodowany 9 września
* Czy ten latający na morzu elektryczny ptak to przyszłość promów?
Mongeon i Vision Marine, regatowiec i elektryk zapalony do handlu, rozpoczęli w 2015 r. prace nad opracowaniem mocniejszego, ale nadal wydajnego elektrycznego silnika zaburtowego.
Stworzyli E-Motion 180, pierwszy elektryczny silnik do łodzi wykorzystujący baterie litowe.
Elektryczny silnik zaburtowy ma moc 180 koni mechanicznych (133 kW) i może osiągać prędkość około 100 kilometrów na godzinę, po raz pierwszy w łodzi elektrycznej. E-motion 180, który kosztuje około 5000 USD więcej niż standardowy silnik zaburtowy ICE, może być używany z dowolnymi łodziami wyposażonymi w silnik zaburtowy o mocy 180 koni mechanicznych, zwykle 18 do 26 stóp (5,5 do 7,9 metra).
Silniki mogą być w pełni naładowane przez noc, a wszystko, czego potrzeba, to gniazdko 220 V – wersja z łodzią typu plug and play. Konserwacja jest znacznie niższa niż w przypadku silników ICE, ponieważ jest mniej ruchomych części.
Sprzedaż E-Motion 180 rozpoczęła się w USA w maju, a dostawy spodziewane są jeszcze w tym roku.
„To całkiem fajne, ponieważ nikt nie osiągnął tej porównywalnej mocy”, powiedział Randy Trusedal, dyrektor operacyjny SBX Marine, maklerskiej firmy zajmującej się budową łodzi na zamówienie z siedzibą na Florydzie. „Widzisz niektóre silniki elektryczne, możesz dostać taki, który mówi, wiesz, 50 do 70 koni mechanicznych, ale nikt nie zrobił tego, co robimy z nowym 180”.
Według Vision Marine gwiazdy takie jak Drake, Robert De Niro i Greta Thunberg zaadoptowały łodzie elektryczne. Wielu touroperatorów zdecydowało się na łodzie elektryczne, a także wypożyczalnie miast i taksówki wodne.
Wiele wód to morskie obszary chronione — według Narodowej Administracji Oceanicznej i Atmosferycznej — 26 procent w Stanach Zjednoczonych — które zakazują korzystania z łodzi motorowych. Wiele osób zezwala na łodzie elektryczne, ponieważ są one czystsze i nie hałasują.
„Jedynym dźwiękiem, jaki usłyszysz, jest uderzenie wody w kadłub i ludzie dobrze się bawiącymi”, powiedział Mungyeon.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”