Cup Spy 16 kwietnia: Luna Rossa ujawniona w teście drag
Richard Gladwell, Sail-World.com, 17 kwietnia, 07:11 PST
18 kwietnia 2024 r
Luna Rossa Prada Pirelli – AC75 – Dzień 1 – 16 kwietnia 2024 r. – Cagliari © AC37 Joint Recon Team
Pierwszego dnia włoski zespół Luna Rossa Prada Pirelli zaprezentował nowe B3 AC75 około godziny 8:15.
Plan obejmował sesję drag, a zespół musiał przewidzieć prognozę silnego wiatru w południe. Podczas podnoszenia łodzi przeprowadzono kontrolę systemu przy udziale kilku inżynierów i marynarzy. Konfiguracja kapsuły składa się z najbardziej zaawansowanego kontrolera lotu/trymera, steru i dwóch kapsuł cyklonowych. Tego dnia na pokładzie nie zaobserwowano żadnego zespołu napędowego, ponieważ na pokład weszło sześciu marynarzy, koordynator projektu i jeden technik hydraulik.
Gdy łódź była na kotwicy, ekipa przystąpiła do holowania i pierwszy start zarejestrowano przy prędkości 14-15 węzłów, co jest rozsądne biorąc pod uwagę konfigurację skrzydeł. Zespół sprawdzał różne kąty pochylenia i przechylenia przy różnych prędkościach łodzi. Prognoza: Ciśnienie w górnym paśmie osiągające 23 kt od 315° TWA i kilka dłuższych fal od południowego wschodu.
Pierwsza prędkość holowania łodzi osiągnęła 20 węzłów, po czym zawróciła i kontynuowała drugą przy 25 węzłach, a ostatecznie wzrosła do 30 węzłów. Po tym, jak łódź zawróciła po raz drugi i wznowiła holowanie po linii prostej, wydawało się, że łódź straciła stabilność z powodu dużego plusku, opadła pod wodę i gładko opuściła dziób, po czym ponownie odzyskała stabilność, a zespół zatrzymał się po około 15 minutach nieprzerwanego holowania, ponieważ można założyć, że występują problemy z liną holowniczą.
Następnie nastąpiły dwa krótsze okresy holowania, podczas których marynarze przesuwali hol z lewej burty na prawą burtę, po czym zespół wrócił do bazy na 5-minutowy hol. Łódź została podniesiona około 10:55
[Michele Melis, AC Recon].
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.