cosme to japońska marka zajmująca się mediami i sprzedażą detaliczną, która publikuje raporty o trendach na podstawie informacji zwrotnych od społeczności internetowej oraz punktów sprzedaży detalicznej.
W jej flagowym sklepie w Tokio miesięczna sprzedaż w kwietniu przekroczyła 450 milionów jenów – wzrost o 165% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To był najlepszy miesiąc dla cegieł i zapraw od momentu otwarcia w styczniu 2020 r.
W szczególności sprzedaż w kategorii kosmetyków wzrosła o 171% w porównaniu z poprzednim rokiem, co wskazuje na znaczne ożywienie, powiedział detalista.
„Od drugiej połowy ubiegłego roku pojawiły się oznaki pełnego powrotu do zdrowia ze zwiększonymi możliwościami wychodzenia i łagodzenia noszenia masek”.
Firma przypisała również wzrost sprzedaży zwiększonej liczbie pasażerów. Zauważyła, że sprzedaż bezcłowa stanowiła około 20% całkowitej sprzedaży w Cosme Tokyo w kwietniu.
Według japońskich statystyk turystycznych, w kwietniu odnotowano 1 949 100 odwiedzających, w porównaniu do 2 926 685 odwiedzających w 2019 roku.
dominacja ust
W najnowszym raporcie trendów za pierwszą połowę tego roku produkty do makijażu zdominowały pierwszą dziesiątkę rankingu @cosme. W przeciwieństwie do pierwszej połowy 2020 r. trzy pierwsze miejsca przypadły produktom do makijażu.
Zdobywcą głównej nagrody został Dior Addict Lip Maximiser, następnie Visée Essence Lip Plumper i Cezanne Pearl Glow Nuance Blusher.
cosme powiedział, że przewaga produktów do makijażu w jego ocenach jest większa „Potwierdził całkowite odrodzenie popytu na makijaż”.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę 48,7% respondentów stwierdziło, że powróciła chęć do oddawania się i cieszenia się makijażem ust.
Produkty do ust odporne na przenoszenie nadal były bestsellerami. Cosme uważa jednak, że twierdzenia o odporności na transfer tracą na znaczeniu, zauważając, że zdobywca głównej nagrody, Dior Addict Lip Maximiser, nie był odporny na rozmazywanie.
Według datacosme.com zamiast tego popyt na produkty do wypełniania ust rośnie. Nie tylko dwa pierwsze produkty z błyszczykiem do ust, efekt „wypełniania ust” wzrósł o 210% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Zmień zasady
Oprócz produktów do ust, rośnie zapotrzebowanie na produkty do makijażu, które mogą zastąpić stosowanie podkładu. Określenie „bez fundamentu” wzrosło o 380% w ciągu ostatnich pięciu lat.
„Dzięki łatwości noszenia masek podstawowe potrzeby w zakresie makijażu są zróżnicowane. W wyniku pandemii COVID-19 wzrosła tendencja osób niebędących założycielami, które używają tylko podkładu do makijażu, kremu przeciwsłonecznego i pudru do twarzy w celu uzupełnienia podstawowego makijażu. Nadal żyje i ma się dobrze w pierwszej połowie roku”.
Jednym z przykładów tego produktu jest Cosme Decorté Sun Shelter Multi-Protection Tone-Up CC Make-up Base, która jest wysoko oceniana przez konsumentów jako alternatywa bez podkładu. Wspięła się na piąte miejsce w ogólnym rankingu najlepszych produktów.
Maquillage Dramatic Skin Sensor Base NEO i Forever Skin Correct Concealer Diora to kolejne produkty, które stały się popularne w związku z tym trendem.
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.