cosme to japońska marka zajmująca się mediami i sprzedażą detaliczną, która publikuje raporty o trendach na podstawie informacji zwrotnych od społeczności internetowej oraz punktów sprzedaży detalicznej.
W jej flagowym sklepie w Tokio miesięczna sprzedaż w kwietniu przekroczyła 450 milionów jenów – wzrost o 165% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To był najlepszy miesiąc dla cegieł i zapraw od momentu otwarcia w styczniu 2020 r.
W szczególności sprzedaż w kategorii kosmetyków wzrosła o 171% w porównaniu z poprzednim rokiem, co wskazuje na znaczne ożywienie, powiedział detalista.
„Od drugiej połowy ubiegłego roku pojawiły się oznaki pełnego powrotu do zdrowia ze zwiększonymi możliwościami wychodzenia i łagodzenia noszenia masek”.
Firma przypisała również wzrost sprzedaży zwiększonej liczbie pasażerów. Zauważyła, że sprzedaż bezcłowa stanowiła około 20% całkowitej sprzedaży w Cosme Tokyo w kwietniu.
Według japońskich statystyk turystycznych, w kwietniu odnotowano 1 949 100 odwiedzających, w porównaniu do 2 926 685 odwiedzających w 2019 roku.
dominacja ust
W najnowszym raporcie trendów za pierwszą połowę tego roku produkty do makijażu zdominowały pierwszą dziesiątkę rankingu @cosme. W przeciwieństwie do pierwszej połowy 2020 r. trzy pierwsze miejsca przypadły produktom do makijażu.
Zdobywcą głównej nagrody został Dior Addict Lip Maximiser, następnie Visée Essence Lip Plumper i Cezanne Pearl Glow Nuance Blusher.
cosme powiedział, że przewaga produktów do makijażu w jego ocenach jest większa „Potwierdził całkowite odrodzenie popytu na makijaż”.
W ankiecie przeprowadzonej przez firmę 48,7% respondentów stwierdziło, że powróciła chęć do oddawania się i cieszenia się makijażem ust.
„Gaming doctor. Zombie fanatic. Music studio. Ninja cafe. TV buff. Nice alcoholic fanatic.