Mała prośba wnioskodawcy o pożyczkę wyjaśniająca depilację brwi, koszty parkingowe dla personelu banku

Mała prośba wnioskodawcy o pożyczkę wyjaśniająca depilację brwi, koszty parkingowe dla personelu banku
Biznes

„Czasami woskuję brwi, musiałam to wyjaśnić [a bank employee] Opisz, jak często to się dzieje. Zdjęcie pliku/Amanda Dalbjorn, Unsplash

Pojawiło się więcej historii szczegółowo opisujących skutki drastycznych zmian nowej pożyczki, w tym historia kobiety, która jest przesłuchiwana na temat jej życia towarzyskiego, pracy i wydatków co do dolara.

W zeszłym miesiącu weszły w życie zmiany w ustawie o umowach kredytowych i finansach konsumentów, które wymagają od banków przełamania nawyków wydatkowych wnioskodawców przed zatwierdzeniem kredytu.

Zmiany miały na celu ochronę wrażliwych pożyczkobiorców przed lichwiarzami, ale wiele osób uznało, że nowe procesy są uniemożliwiające i niepotrzebne.

Jedna z kobiet, która nie chciała zostać zidentyfikowana, powiedziała, że ​​proces uzyskiwania pożyczki był inwazyjny.

Szukała pożyczki w wysokości mniej niż 10 000 dolarów, aby pomóc w pokryciu kosztów leczenia w nagłych wypadkach.

Pojechała do ANZ, gdzie miała najlepszą stawkę, ale została skierowana do menedżera, który uznał, że pożyczka nie jest dostępna.

Nic poza powierzchownym wyjaśnieniem odrzucenia.

W przeszłości otrzymał podobną pożyczkę bez emisji, mimo że znajdował się w gorszej sytuacji finansowej.

Po odmowie skontaktowałem się z bankiem spółdzielczym w sprawie pożyczki.

Musiała szczegółowo opisać swoje nawyki związane z wydatkami, a bank poprosił o wyjaśnienia dotyczące odchyleń poniżej 5 USD.

Bank zapytał o jej życie towarzyskie, hobby i ile wydała na parkowanie.

„Czasami woskuję brwi, musiałam mu szczegółowo wytłumaczyć, jak często to się zdarzało.

„Każda umowa została przeanalizowana i zakwestionowana”.

Pomimo tego, że była pracownikiem płatnym, musiała pokazać bankowi umowę o pracę, aby udowodnić swoje zatrudnienie.

Powiedziała, że ​​musiała także napisać dogłębne podsumowanie tego, czym była jej praca.

Pracownikom było „bardzo przykro”, ale nie uważała, aby wiele pytań było istotnych.

READ  Niesprzedane 200 mln USD + Dzielnica biznesowa Auckland: dlaczego kupujący są niechętni?

W ramach procesu bank zapytał ją, czy jest zainteresowana ubezpieczeniem na życie, a ona zgodziła się za nie zapłacić.

Podczas tego procesu poproszono ją o szczegółowe informacje na temat swojej historii medycznej, takie jak dokładne okoliczności, które doprowadziły do ​​jej zespołu stresu pourazowego.

Po zakończeniu tego procesu powiedziano jej, że tygodniowa opłata za ubezpieczenie w wysokości 2 USD może oznaczać, że jej pożyczka nie będzie już akceptowana.

Pożyczka została ostatecznie zatwierdzona, ale doświadczenie powstrzymało ją od myślenia o otrzymaniu pożyczki w przyszłości i sprawiło, że zastanowiła się dwa razy przed zakupem domu, powiedziała.

„Cały proces był inwazyjny”.

Inni podzielili się swoimi doświadczeniami na Facebooku, mówiąc, że byli pytani o wydawanie pieniędzy na wizyty u lekarza, recepty, darowizny na cele charytatywne i proste luksusy.

Jeden z użytkowników powiedział, że doradca finansowy kazał im obciąć wszystkie dodatkowe wydatki, takie jak subskrypcja Netflix.

Inny nazwał nową operację upokarzającą i niszczącą.

Wielu użytkowników mówiło o znaczeniu używania gotówki, ponieważ jest ona niewykrywalna i może pomóc jako sposób na obejście systemu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *