carbonscape/dostawca
Dyrektor generalny CarbonScape, Evan Williams, powiedział, że nowa inwestycja o wartości 18 milionów dolarów pomoże firmie rozwijać się za granicą.
Firma z Marlboro jako pierwsza na świecie wprowadza na rynek zrównoważoną alternatywę dla grafitu, którą spółki offshore mogą wykorzystywać do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, a teraz nowa inwestycja powiększy jej zespół w kraju i za granicą.
CarbonScape to firma, która wykorzystuje produkty uboczne przemysłu drzewnego, leśnego i odpadowego do produkcji CV, produktu grafitowego o ujemnej emisji dwutlenku węgla do łańcuchów dostaw energii elektrycznej i akumulatorów w skali sieci.
Jako pierwsi wprowadzają na rynek tę zrównoważoną opcję, a w tym tygodniu firma ogłosiła inwestycję o wartości 18 milionów dolarów pod przewodnictwem Stora Enso, wiodącego dostawcy produktów odnawialnych na całym świecie, oraz Amperex Technology Limited (ATL), światowego producenta akumulatorów litowo-jonowych. I innowacyjne.
Dyrektor generalny Evan Williams powiedział, że firmie „naprawdę pasjonowało” ten projekt i „miło było” zostać docenionym przez wiodące firmy Stora Enso i ATL.
„To świetny zespół. Naprawdę dobrze nam się współpracuje i myślę, że to ta pasja napędza nas do przodu i oczywiście ta inwestycja pozwala nam jeszcze bardziej rozwijać nasz zespół” – powiedział Williams.
Ich produkt jest zrównoważoną alternatywą dla grafitu syntetycznego, ropy naftowej i naturalnego (wydobywanego).
W związku z dążeniem świata do dekarbonizacji za pomocą energii elektrycznej rośnie zapotrzebowanie na grafit w regionach takich jak Ameryka Północna i Unia Europejska. Grafit jest ważnym składnikiem baterii do telefonów komórkowych, laptopów i pojazdów elektrycznych.
Williams powiedział, że celem inwestycji było rozszerzenie ich interesów biznesowych w UE i USA, gdzie CarbonScape mogłoby przenieść lokalną produkcję CV do tych krajów.
Ponad 90% światowego grafitu pochodzi z Chin, a technologia CarbonScape może „złagodzić to ryzyko handlowe” – powiedział Williams, zapewniając producentom akumulatorów w USA i UE technologię umożliwiającą produkcję grafitu na rynku krajowym.
„Pracujemy nad lokalizacją tych łańcuchów dostaw”.
Grafit znajduje się w każdym akumulatorze litowo-jonowym i stał się on ogromnym rynkiem na całym świecie, a przy obecnym tempie produkcji grafitu syntetycznego lub naturalnego do 2030 r. w miarę wzrostu popytu zabraknie około 800 000 ton.
Wizja Williamsa zakłada, że huty CV wykorzystują lokalne produkty leśne i drewno w USA i UE. Pomogłoby to tym regionom w produkcji materiałów potrzebnych do zaspokojenia ich „krajowych potrzeb w zakresie grafitu” w ciągu najbliższych kilku lat.
Juuso Kontinen, starszy wiceprezes ds. wzrostu biomateriałów w Stora Enso, powiedział, że partnerstwo z CarbonScape „stanowi kolejny krok” na drodze firmy do obsługi „szybko rozwijającego się” rynku akumulatorów za pomocą zrównoważonych opcji.
Rośnie popyt na tanie i niskoemisyjne rozwiązania, a partnerstwo z CarbonScape pozwala firmie ATL na dalsze tworzenie „technologii przyszłości” – powiedział Go Kit Chu Lam, wiceprezes wykonawczy ATL.
Williams powiedział, że inwestycja o wartości 18 milionów dolarów w CarbonScape „potwierdza” „ciężką pracę, którą wykonujemy”.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”