Mazda ujawniła Zupełnie nowy SUV CX-60 za granicą, Pierwszy model Mazdy napędzany sześciocylindrowym silnikiem.
Ta część musi jednak poczekać, bo Mazda nas dokucza Wersja hybrydowa pozwoliła wtyczce na pierwsze wejście na rynek.
Wtyczka CX-60 łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o mocy 241 kW/500 Nm. Osiągnie 100 km/hw 5,8 sekundy dzięki napędowi na wszystkie koła, przy ograniczonej prędkości maksymalnej 200 km/h, a w cyklu testowym WLTP ma zasięg 63 km wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Mazda wbudowała silnik elektryczny bezpośrednio w skrzynię biegów, pracując bezpośrednio na wale wejściowym, aby zapewnić szybszą reakcję.
Czytaj więcej:
* SUV PHEV Mazda szykuje się do Nowej Zelandii?
* Recenzja testu drogowego: Mazda CX-5 SP25T
* Elektryczna Mazda MX-30 otrzymuje opcję łagodnej hybrydy
W przyszłości Mazda będzie sprzedawać samochód Sześć zasilanych wersji z rzędu. Będzie dostępny 3,0-litrowy silnik benzynowy i 3,3-litrowy silnik wysokoprężny, oba połączone z 48-woltowym systemem łagodnej hybrydy Mazdy. Mogą być również w konfiguracjach AWD lub RWD. Niestety nie mamy jeszcze więcej informacji na ich temat.
Wszystkie trzy silniki otrzymują nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która zamiast przekładni hydrokinetycznej wykorzystuje sprzęgło wielopłytkowe. PHEV ma również wybór trybów jazdy: Normal, Sport, Off-Road, Holowanie i EV.
Jeśli chodzi o wymiary, CX-60 ma 4745 mm długości, 1890 mm szerokości i 1670 mm wysokości, przy rozstawie osi 2870 mm. To stawia go mniej więcej na równi z BMW X3, Audi Q3 i Volvo XC60 pod względem wielkości.
Wnętrze jest bardzo luksusowe, z dużą ilością wysokiej jakości materiałów i parą cyfrowych ekranów z przodu. W zależności od specyfikacji, CX-60 otrzyma 20-calowe felgi ze stopów aluminium, większą ilość czarnego wykończenia rozproszonego na zewnątrz, podgrzewane tylne siedzenia oraz system rozpoznawania twarzy, który rozpoznaje kierowcę i dostosowuje siedzenie, kierownicę, lusterka i pozycja głowy – ustawienia wyświetlacza, dźwięku i sterowania w klimacie, dostosowane do ich budowy ciała i osobistych preferencji.
Wnętrze wygląda prawie jak Volvo z pionowymi bocznymi otworami wentylacyjnymi, krótką dźwignią zmiany biegów i minimalistycznym podejściem. Mazda niedawno przeszła na stronę bardziej premium, więc ma to sens.
Mazda twierdzi, że tkanina naciągnięta na deskę rozdzielczą reaguje na zmiany światła dzięki technice ściegu zwanej Kakenui, która tworzy „wiszące ściegi” z przerwami między materiałami wykończeniowymi i odsłaniami materiał pod spodem.
W wyższych klasach otrzymujemy dodatkowe drewno klonowe, skórę nappa i specjalistyczne tekstylia, aby zwiększyć poczucie luksusu. Mazda wspomina również o Musubu – sztuce spinania, która była inspiracją do zszywania deski rozdzielczej samochodu.
Opcjonalne dodatki obejmują przyciemniane szyby, panoramiczny dach, bezprzewodowe ładowanie telefonu i ulepszony pakiet bezpieczeństwa aktywnego. Standardowe elementy bezpieczeństwa obejmują adaptacyjny tempomat, który może teraz integrować ograniczenia prędkości z systemu rozpoznawania znaków drogowych; Hill Descent Control i Clear View, nowy wyświetlacz 360 stopni, który zapewnia lepszą widoczność przy niższych prędkościach.
Warto zauważyć, że jedyne specyfikacje, które do tej pory widzieliśmy, dotyczą Wielkiej Brytanii, więc to, co jest opcjonalne, może pasować tutaj jako standard. Czekamy na potwierdzenie od Mazdy NZ.
W każdym razie sprzedaż w Europie ruszy jeszcze w tym roku, a CX-60 „stopniowo będzie wprowadzany na całym świecie, w tym na rynek Nowej Zelandii”.