Mówiąc najprościej, McLaren 750S (585 800 dolarów plus koszty podróży) to model 765LT, który jest pamiętany z powodu zażywania leków. Obłąkana bestia została oswojona dzięki komfortowi, łatwości obsługi i wygodzie, co nie powinno być zaskoczeniem dla tych, którzy spędzali czas w lub w pobliżu odchodzącego supersamochodu 720S.
Podczas weekendowego rejsu po Sydney szybko przypominamy sobie, jak McLaren do perfekcji opanował sztukę zapewniania komfortu supersamochodu.
Ta ewolucyjna zmiana z 720S na 750S jedynie zwiększyła wrażenia dzięki mniejszym ulepszeniom użyteczności (np. szybszemu uniesieniu przodu) w połączeniu z większymi ulepszeniami zawieszenia hydraulicznego powiązanego z proaktywną kontrolą podwozia, która powróciła w trzeciej generacji. Powraca także 4,0-litrowy podwójnie doładowany silnik V8 z mocą do Moc 550 kW (750 KM) i moment obrotowy 800 Nm, przesyłając wszystko na tylne koła samochodu, który waży prawie tyle samo, co Toyota 86 i ma suchą masę 1277 kg. Tak, to szalona jazda.
Powiązany: Osiągi Audi RS 7 2024 to najlepszy „garaż na jeden samochód” w historii.
Jak wygląda jazda?
Znajdź spokojny odcinek drogi, a McLaren 750S osiągnie na nim maksymalną prędkość – Przyspieszenie od 0-100 km/h w 2,8 sekundy. Nie trzymaj w nim stopy zbyt długo, bo od 0 do 200 km/h przyspieszy w 7,2 sekundy. To mniej czasu, niż zajmuje wspomniana Toyota 86 osiągnięcie dopuszczalnej prędkości.
Aby w pełni wykorzystać możliwości swojego McLarena 750S naprawdę Potrzebny tor wyścigowy. Ulepszona 7-biegowa skrzynia biegów poprawiła przyspieszenie na poszczególnych biegach do tego stopnia, że chce po prostu biec, a pokusa, aby spróbować okiełznać bestię, jest przytłaczająca.
Wciśnij przepustnicę na trzecim biegu, zwiększ doładowanie i miejmy nadzieję, że temperatura opon będzie wystarczająca, aby zmniejszyć moc. Spróbuj tego samego na drugim biegu z wyłączonymi funkcjami wspomagania kierowcy, a będziesz kręcić oponami, aż wrzucisz trzeci bieg. Właściwie czwarty bieg. Wciąż jest burzliwie, kiedy tego chcesz.
Szczerze mówiąc, jest to jeden z tych samochodów, którego na drodze nie da się odkryć nawet w 20 procentach jego prawdziwych możliwości. Z pewnością docenisz unikalny elektrohydrauliczny układ kierowniczy marki, który zapewnia wiodące w swojej klasie wrażenia nawet przy niskich prędkościach, ale poprawa przyczepności z przodu będzie zauważalna tylko przy prędkościach torowych.
To samo dotyczy zmian aerodynamicznych w tylnym skrzydle i trudno zdać sobie sprawę, że jest on o 20% większy i 1,6 kg lżejszy, aby mógł służyć jako masywny hamulec aerodynamiczny.
Najważniejszym elementem wrażeń z jazdy po mieście jest komfort. Zawsze musisz sobie przypominać, że bierzesz udział w czymś tak szybkim i wyjątkowym, ponieważ jest łatwy w prowadzeniu, zapewnia doskonałą widoczność i jakość jazdy. Hydrauliczny układ zawieszenia połączony z proaktywną kontrolą podwozia (PCC) pozostaje najlepszy ze wszystkich supersamochodów, którymi jeździliśmy, a przeszklona kabina eliminuje większość niepokoju podczas jazdy.
Komfort jest ważny, ponieważ chociaż większość ludzi myśli, że wskoczy do supersamochodu i rozniesie go wszędzie, możemy powiedzieć, że jest to jedno wielkie nieporozumienie. Możesz kupić supersamochód, aby w niedzielę pojechać do lokalnej kawiarni i po drodze zwrócić na siebie uwagę. Dlatego też określiłem opcje takie jak specjalny lakier MSO „Tokyo Cyan” na naszym samochodzie prasowym. Kosztuje więcej niż samochody większości ludzi, ale przyciąga wzrok jak żaden inny.
W specyfikacji naszego samochodu nie podano, ile kosztuje ta konkretna opcja, ale podano, że samochód kosztuje 748 589 dolarów plus terenowe lub 163 589 dolarów z opcjami.
Większość tych kosztów obejmuje lakier i dodatki z włókna węglowego na zewnątrz, w tym lakier zewnętrzny MSO „Tokio Cyan”, ale także obramowanie reflektorów w kolorze nadwozia, maskę i nadwozie pomalowane w kolorze włókna węglowego, wydech w kolorze Stealth wykończenie, czarny pakiet i wreszcie aktywny tylny spojler w kolorze nadwozia.
Nie jesteśmy największymi fanami na świecie ultralekkiej konstrukcji koła Vortex 5 Twin Spoke, ale uwielbiamy błyszczące czarne wykończenie koła w kształcie diamentu.
Czy jest piękny w środku?
Wejdź do 750S, a zauważysz, że zaktualizowany ekran informacyjny ma wreszcie funkcję Apple CarPlay (przewodową) i nową „bogatszą grafikę”, aby dostosować go do współczesnych standardów. System informacyjno-rozrywkowy nigdy nie był wizytówką supersamochodu i tutaj ten temat jest kontynuowany, więc nie ma w tym nic złego. Uważamy, że istnieje realna szansa, aby pomyśleć o najnowocześniejszym systemie informacyjno-rozrywkowym na każdą przyszłość. Spójrz na kroki, jakie podjął Aston Martin.
Biorąc to wszystko pod uwagę, opcjonalny 12-głośnikowy system dźwiękowy Bowers & Wilkins był świetny. To samo dotyczy opcjonalnego asystenta parkowania 360 stopni, cicho domykających się drzwi i podnośnika samochodowego, który teraz otwiera się o połowę krócej (4 sekundy).
Wyczynowe fotele kubełkowe również są atrakcją i są wykończone w kolorze czarnym i turkusowym, aby pasowały do pakietu wnętrza z włókna węglowego. Pocałunek szefa kuchni.
Powiązany„To nie był tylko przypadek”: jak Oscar Piastri stał się kolejną wielką nadzieją Formuły 1.
Dlaczego ktoś miałby kupić McLarena 750S?
Trudno znaleźć uczciwe porównanie dla McLarena 750S. Pomiędzy szybkim Ferrari 296 GTB (568 300 USD plus na drodze) a Porsche 911 Turbo S (538 700 USD plus na drodze) istnieje nisza, która pasuje do McLarena i właśnie to nam pasuje.
Jeśli zaparkowałeś wszystkie trzy na tydzień, często skakalibyśmy do 750S ze względu na jego wygląd i nadludzką postawę, ale z napędem na wszystkie koła Porsche ma większą użyteczną moc i jest najwygodniejsze w prowadzeniu. Brakuje mu jednak wyglądu, dźwięku i potężnych właściwości jezdnych McLarena i na torze pozostanie w tyle.
Ostatecznie najlepszą rzeczą w modelu 750S jest to, że nie stara się dopasowywać do konkurencji. Jest na dobrej drodze, aby stać się najlepszą wersją supersamochodu McLarena. Jest wystarczająco wygodny do codziennego użytku, ale ma poważne właściwości torowe, niesamowitą moc i oldschoolowy charakter, którego brakuje nowszym hybrydowym odpowiednikom. To najlepsze wrażenia z jazdy supersamochodem.
Ceny McLarena 750S Coupe zaczynają się od 585 800 dolarów australijskich plus koszty eksploatacji. Ceny McLarena 750S Spider zaczynają się od 654 600 dolarów australijskich plus koszty eksploatacji. Obydwa te koszty można już zamawiać u dealerów McLarena w Australii.
Tobie też się spodoba:
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.