Mighty Mac stał się elektryczny — ale nie do końca.
Pierwsza wydajna hybryda plug-in McLarena (HPH), już w sprzedaży, łączący podwójnie turbodoładowany 3,0-litrowy rzędowy sześciocylindrowy silnik elektryczny. Całkowita moc wyjściowa z 3303 Nm Artury wynosi 671 KM i 531 Nm momentu obrotowego.
Ostatecznie, jak twierdzi firma, wszystkie McLareny będą hybrydami gazowo-elektrycznymi lub wyłącznie elektrycznymi. Samochody będą miały również większy zasięg – w tej chwili Artura oszczędza 11 mil na swoim silniku, co jest dość niewielką liczbą. Jednym z powodów, dla których nie są w pełni elektryczne, jest waga akumulatorów samochodu, z których niektóre ważą ponad 1000 funtów.
W miarę upływu czasu i postępu technologicznego, a akumulatory stają się coraz mniejsze i lżejsze, będą one pomocne dla inżynierów. Pamiętasz, jak duże były pierwsze telefony komórkowe? A co z zewnętrznymi dyskami twardymi w latach 90., które były wielkości małej teczki? Daj temu czas.
Utrzymywanie wagi w dół
Powiedziawszy to – a my wkraczamy tutaj na terytorium nerdów z OCD, więc wybaczcie – utrata wagi tego samochodu została poddana naukowej analizie i testom unikalnym dla McLarena. Wyniki zatytułowano „Nowa architektura lekkiego włókna węglowego McLarena (MCLA)”. Dzięki unikalnemu zagęszczeniu układu napędowego HPH do masy przewodów stosowanych w układach elektrycznych (gdzie osiągnięto 10% redukcję), najlżejsza sucha masa Artury wynosi 3075 funtów.
Łączna waga hybrydy typu plug-in, która obejmuje 194-funtowy akumulator i 34-funtowy silnik elektroniczny, to zaledwie 287 funtów, co pomaga osiągnąć masę własną DIN 3303 funtów, co daje ultralekkiemu Arturze znaczącą wagę przewagę zarówno nad samochodami hybrydowymi, jak i niehybrydowymi.
McLaren mówi:
„Artura, całkowicie nowa od podstaw, otworzyła nowe możliwości dla inżynierów i projektantów McLarena w zakresie innowacji, między innymi jak zachować filozofię ultralekkiej inżynierii McLarena podczas dodawania elementów hybrydowego układu napędowego, w tym elektronicznego silnika i akumulatora. Pakiet.
… zupełnie nowa Artura uosabia każdą nieodłączną cechę McLarena – kultowy design, niezrównane osiągi, dynamiczną doskonałość i innowacje techniczne – a teraz jest zelektryfikowana dzięki dodatkowym zaletom szybszej reakcji przepustnicy, niższej emisji i możliwości działania w czystym trybie EV dla bezemisyjny rejs na dystansie do 11 mil”.
pracuje z nami.
Cztery tryby układu napędowego
Dostępne są cztery tryby: Comfort, Sport, Track i EV, ale system jest zaprogramowany do uruchamiania w trybie EV, więc nigdy nie słychać warczenia. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 81 mil na godzinę, a elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy jest standardem. 0-60 osiąga się w około 3 sekundy. To czysty Mac.
Oto kilka innych kluczowych faktów, które warto znać:
Cena: 249 335 USD
Układ napędowy: silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem
Moc: 671 KM. 531 lb-ft momentu obrotowego
Skrzynia biegów: ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów
Akumulator: litowo-jonowy 7,4 kWh
Czas ładowania: 12,5 godziny przy 240 V; 31 minut 10%-80% przy 200 kW
Wydajność: 39 mpge łącznie. 18 mpg łącznie, tylko benzyna. Benzyna premium.
Czas ładowania: 3,5 godziny przy 240 V
Zasięg elektryczny: 11 mil, łączny zasięg 330 mil
Szacowany roczny koszt paliwa EPA: 2850 USD (benzyna + prąd)
0-60 razy: 3 sekundy
Prędkość maksymalna: 205 mil na godzinę
Rozstaw osi: 104 cale
Wzrost: 179 cali
Szerokość: 78 cali (lusterka złożone), 75 cali bez lusterek
Długość: 47 cali
Objętość ładunku: 5,3 stopy sześciennej
Masa własna: 3303 funty
Montaż w Woking w Anglii
Jest coraz więcej. Sprawdź to tutaj. Nie możemy się doczekać, aż w niedalekiej przyszłości zasiądziemy za kierownicą tego pojazdu i opowiemy o nim wszystko.
Bezpieczna jazda.