Alistair Jamieson jest nowym dyrektorem generalnym Stowarzyszenia nadawców radiowych. Zdjęcie/Michael Craig
Radio Survey Day to zawsze wielka wewnętrzna operacja w naszych dwóch największych komercyjnych sieciach radiowych, NZME i MediaWorks. Zespoły kierowników stacji, marketerów i kierowników zamkną się w pokojach wojennych, szukając ekstremalnych tajemnic,
Zablokowane wyniki, znajdź róg, a potem — voila — o godzinie 13:00 wyświetlane są komunikaty prasowe i komunikaty wewnętrzne.
I wszyscy są zwycięzcami — Stacja A jest numerem 1 wśród miłośników kotów Levina; Stacja B ma ponad 30 kupujących w domu i słucha jej o 2 w nocy. Konkurencja jest albo ignorowana, albo zaniedbywana, a wszyscy udają się na swoje imprezy w dniu wyborów, aby świętować zwycięstwo… lub rozwiązać problemy.
I chociaż branża jest tak samo konkurencyjna jak zawsze, NZME i MediaWorks planują w tym roku rozejm w swoich publicznych komentarzach, z nowym dyrektorem generalnym Stowarzyszenia Nadawców Radiowych (RBA). Alistaira Jamisona Znaczące przywództwo dla silniejszej i bardziej zjednoczonej pozycji marketingowej.
Z pewnością nie powinniśmy oczekiwać, że MediaWorks, jak to miało miejsce w przeszłości, będzie tolerować jakikolwiek wzrost zaangażowania radia muzycznego lub NZME, ponieważ w przeszłości bronili przepaści między Mike Hosking i Newstalk ZB a resztą branży.
Podczas gdy media mogą podchwycić te punkty widzenia, Jamison nie może nie dostrzec tego, co opisuje jako „ogromną szansę” dla branży radiowej, aby opowiedzieć bardziej strategiczną historię o swoim zasięgu, zaangażowaniu i znaczeniu.
Na swoim nowym stanowisku miał za zadanie promować radio i pomagać branży w zwiększaniu przychodów komercyjnych i utrzymywaniu zdrowej publiczności.
Jamison spotykał się z wieloma graczami z branży i ponownie przedstawiał liderów i menedżerów w NZME, MediaWorks i innych. Powiedz im w prezentacji, że istnieje zgoda co do potrzeby koordynacji branżowej. „Potrzebujemy głosu”, mówi, i „są niesamowite historie, które nie zostały opowiedziane”.
Prezentacja pokazuje niektóre z typowych tematów i pomysłów, które usłyszał Jamison, w tym potrzebę „studium przypadku i punktów dowodowych”; „Oczywiste” Dlaczego radio? „wszyscy możemy korzystać”; „Zwiększona sprzedaż cyfrowa / Lepsza historia cyfrowa” i „Wysadzanie w powietrze wyników ankiety, to strata czasu”.
reklama
Ten ostatni odpowiada charakterowi branży. Uczestnicy branży radiowej należą do najbardziej dynamicznych mediów; Są bardzo namiętni i lojalni wobec swojego medium. Są optymistyczne i, jak mówi Jamison, „naprawdę inspirujące”.
Gdy już pojawi się bakteria radiowa, trudno jest znaleźć antidotum — wielu jest w grze na całe życie, często krzyżując się z głównymi nadawcami. Niektórzy nawet nazwali tę branżę niemal kultową.
Jamieson stara się jak najlepiej wykorzystać tę pasję. Chce przenieść postrzeganie radia przez agencje i potencjalnych reklamodawców – i ogólnie audio – z ziemi niczyjej.
„Jedną z głównych rzeczy, rozmawiając z kilkoma osobami, jest to, że nie ma silnego punktu widzenia – nie ma silnej pozytywnej opinii, nie ma silnego negatywnego w kanale bezpośrednim.
Ma doskonałą pozycję do poprowadzenia tej sprawy, ponieważ spędził ponad 25 lat w branży medialnej – w większości w agencjach reklamowych, a ostatnio jako dyrektor generalny Publicis.
Jamison sam w sobie jest barwną postacią — pamiętam, że nie brakowało mu wizji, kiedy zaczynaliśmy Herold w niedzielę w 2004 r. Szczerze mówiąc, zajęło to dwa lata, zanim gazeta naprawdę się znalazła – była na kapitale.
„Myślę, że fakt, że mogę uczciwie występować w obronie z perspektywy klienta i reklamodawcy, jest naprawdę pomocny, jeśli chodzi o to, co należy osiągnąć” — mówi Jamieson. Znawca mediów z jego nowej roli.
Fakty i dane spływają mu z języka. Około 2,5 miliona kiwi dziennie – i 3,4 miliona tygodniowo przez średnio 15 godzin – słucha radia. Każdego miesiąca ponad 1 milion Kiwi uczestniczy cyfrowo, za pośrednictwem strumieni i podcastów.
reklama
„Istnieje mnóstwo powodów, aby uznać go za kanał nadawczy – jego elastyczność, zdolność do głębokiego zaangażowania oraz zaufanie lub związek między słuchaczem a talentem na antenie” – mówi Jamieson.
„Dzisiaj nadal jest dość niezwykłe, że ludzie są tak ze sobą powiązani. Jest z tego cała masa korzyści. Nadal może odgrywać ogromną rolę we współczesnym krajobrazie medialnym”.
RBA reprezentuje 20 sieci i stacji członkowskich działających na ponad 750 częstotliwościach radiowych i platformach cyfrowych. Jamison pełni funkcję CEO Jana Rangoniego który przeniósł się na nowo utworzone samodzielne stanowisko przewodniczącego.
Sam Jamison – i tutaj gra niezły w nazywaniu stacji ze wszystkich głównych kierunków – mówi, że słucha miksu Newstalk ZB, RNZ National, George i – „kiedy dzieciaki są w samochodzie” – The Edge. On także „odkrył na nowo” bFM.
„Po tym, jak zacząłem tę rolę, przyzwyczaiłem się regularnie próbować różnych rzeczy. Jestem chyba klasycznym słuchaczem radia, ponieważ nie mam jednej wizyty.
„Ponownie myślę, że jedną z mocnych stron tego dźwięku jest to, że może on grać o różnych porach dnia, z różnymi emocjami, i myślę, że jest to również okazja dla kreatywnego utworu.
„Wiesz, jeśli pomyślisz o nastawieniu, jakie ktoś ma w poniedziałek rano, ciągnąc tyłek do pracy, w porównaniu z czwartkową nocą, to jeden z niewielu kanałów, które mogą być tak elastyczne.
„Myślę, że jest wielu ludzi, którzy są bardzo lojalni wobec marek radiowych, ale prawdopodobnie nadal protekcjonalnie opiekują się kilkoma w tej okolicy. Liczby to odzwierciedlą.”
Mówi także o znaczeniu radia w potrzebie ludzi, cytując niedawne relacje na żywo i aktualizacje dotyczące sytuacji kryzysowych obrony cywilnej, w tym huraganu Gabriel w Hawke’s Bay i innych obszarach North Island.
Podcasty to wciąż ogromna szansa, mówi, a wiele z nich jest naturalnym rozszerzeniem radia. Zauważył, że zdecydowana większość z 20 najlepszych podcastów na listach rankingowych podcastów w Nowej Zelandii jest tworzona przez zespoły radiowe.
„Jeśli pomyślisz o środowisku samochodowym, które nadal jest bardzo ważne dla nadawania radia, z czasem nastąpią pewne zmiany, które sprawią, że cyfrowe słuchanie będzie płynniejsze i łatwiejsze.
„Oczywiście nasza ambicja musi osiągnąć pełny wymiar dźwiękowy. Zawsze bardzo przywiązywałem wagę do tego, jak wygląda dopasowanie do celu dla całej publiczności w Nowej Zelandii.”
Czego więc możemy się spodziewać, gdy w najbliższy czwartek poznamy wyniki pierwszego w tym roku sondażu radiowego?
„Wszystkie komentarze, które otrzymuję, są — są trochę brutalne — ale branża wyrządza sobie krzywdę, mówiąc, że wszyscy wygrywają. Myślę, że sukces tej roli nie polega na zwycięstwie jednej sieci nad drugą.
„Oczywiście chodzi o kanał w szerokim znaczeniu, sukces przeciwko dużym graczom [tech giants such as Apple, Spotify] I przeciwko innym kanałom medialnym jako całości”.
Dane ankietowe będą nadal ważne dla zespołów zajmujących się oprogramowaniem, treściami i handlem, mówi.
Ale także: „Wykorzystanie tego punktu widzenia w czasie rzeczywistym, aby stać się branżową rozmową i branżowym świętem potęgi wszystkich rzeczy, które głos może zrobić dla klienta, oraz wszystkich powodów, dla których jako reklamodawca powinieneś to rozważyć ”.
„Mam nadzieję [this] Tydzień, wiesz, to początek podróży”.