Średniej wielkości SUV GLC może być najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz w Nowej Zelandii, ale jego czterocylindrowy kombinowany silnik spalinowy (ICE), diesel i hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in (PHEV) został zastąpiony przez jeden silnik. Alternatywa dla rynku kiwi: łagodna hybryda GLC 300.
GLC 2023 może wyglądać znajomo, ale jest nowy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jest o 15 mm dłuższy w rozstawie osi, 60 mm dłuższy ogólnie i ma niższe wykończenie (4 mm). Bagażnik jest również większy o 50 litrów.
Pakiet stylizacyjny AMG Line jest teraz standardem wewnątrz i na zewnątrz, a nowy GLC przejmuje dwuekranową deskę rozdzielczą z najnowszych sedanów Klasy C, z ekranami o przekątnej 12,3 cala (kierowca) i 11,9 cala (system informacyjno-rozrywkowy).
Silnik to 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 190 kW/400 Nm, wspomagany przez 48-woltowy system zasilania i zintegrowany rozrusznik-generator, który może dodać do 17 kW/200 Nm (chociaż MB nie podaje wspólnego numeru silnika / ISG, ponieważ rzadko działają razem z pełną mocą).
GLC 300 jest większy i o 69 kg cięższy niż poprzedni model, ale technologia miękkiej hybrydy pomogła utrzymać oszczędność paliwa w ryzach: w rzeczywistości jest o 0,5 l/100 km bardziej ekonomiczny niż wcześniej, przy ogólnym wskaźniku 7,7 l/100 km.
Nowy model kosztuje 113 900 USD.
Nowym GLC jeździliśmy po kiwi szosach, choć obowiązywał oficjalny zakaz wrażeń z jazdy w czwartek 29 czerwca. Sprawdź ponownie pierwszą jazdę, pełną specyfikację, lokalne zdjęcia… i wiadomości o tym, co będzie dalej z GLC.