Mercedes-Benz ogłosił trzy nowe modele elektryczne, w tym pierwszy krok w kierunku energii elektrycznej od AMG.
Począwszy od góry, nowy Mercedes-AMG EQS 53 otrzymuje dwa silniki specyficzne dla AMG, po jednym na każdą oś, o maksymalnej mocy 560 kW i 1019 Nm w trybie overboost. Normalne pozycje jazdy zapewniają 484 kW/949 Nm. Osiągnięcie 100 km/h z postoju zajmuje około 3,5 sekundy, co nie jest taką samą prędkością Porsche Taycan Turbo, ale szybciej niż 4s.
Poprawne porównania będą musiały poczekać, aż otrzymamy wycenę EQS. Ale jeśli jesteś fanem AMG, ciesz się tym, że ten model to wersja „53”, co ogólnie oznacza, że u200bu200bcoś szybszego czeka w skrzydłach.
I to nie tylko „Benz EQS z większą mocą”. Pod blachą znajduje się nowy tył z zaprojektowaną przez AMG belką tylnej osi, ramą pomocniczą i mocowaniami silnika. Z przodu zamontowano duże, sześciotłoczkowe hamulce AMG, a tylne jednotłoczkowe, a także ceramiczne tarcze i czerwone zaciski.
Czytaj więcej:
* Mercedes-AMG wprowadza na rynek swoją pierwszą hybrydę plug-in
* Mercedes-AMG potwierdza ogromną moc nadchodzącego C 63
* Przyszłość elektrycznego Mercedes-Benz z fotela pasażera
W standardzie zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem i tylnym układem kierowniczym, a także takie same podwójne zawory upustowe, jak w AMG GT 63 E-Performance pomocnicze elementy dobicia i odbicia, które jednocześnie poprawiają komfort i prowadzenie.
Zasilanie to akumulator 400 V 107,8 kWh, który obsługuje szybkie ładowanie do 200 kWh, w szczególności akumulator 800 V 93,4 kWh w Taycan Turbo i 4S (w specyfikacji z akumulatorem Performance Plus), który ładuje do 270 kWh watów.
Mercedes-AMG nie określił zasięgu ani czasu ładowania, ale powiedział, że pojazd będzie w stanie odzyskać 300 kW przy pełnym naładowaniu w mniej niż 15 minut.
W przypadku dźwięku dostępne są dwa tryby dźwięku, Performance i Authentic. Nie mam pojęcia, co brzmiałoby lepiej, ale mam nadzieję, że Authentic nie spróbuje odtworzyć dźwięku silnika V8, ponieważ to nigdy nie działa.
Następny w kolejce jest pierwszy model EQE, nazwany EQE350. Jest to pojazd elektryczny z napędem na tylne koła, z obietnicami jeszcze mocniejszych wersji z napędem na wszystkie koła.
350 otrzymuje pojedynczy silnik elektryczny na tylnej osi, który zapewnia 214 kW/530 Nm mocy podłączonej do pakietu akumulatorów 90 kWh. Potwierdzono szybkie ładowanie do 170 kW, przy zasięgu testowym WLTP około 660 km.
Mercedes dał EQE Epicki super ekran EQS, który rozciąga się na cały panel sterowania. Umożliwia pasażerom oglądanie filmu podczas jazdy, ale zamyka część ekranu, którą widzi kierowca, aby nie rozpraszać uwagi.
Samochód otrzymuje również zestaw funkcji samodzielnego prowadzenia, samodzielnego parkowania, skrętu tylnych kół i zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnym tłumieniem.
Wreszcie, Mercedes ujawnił Concept EQG, prawie produkcyjny przykład całkowicie elektrycznego G-Wagena.
Koncepcja znajduje się na tej samej platformie podwozia drabinkowego, co wersja ICE i chociaż inne modele EQ odbiegają od swoich odpowiedników spalinowych w dziale projektowym, wygląd jest bardzo podobny do G-Wagena w sprzedaży. Zachowały się takie same proporcje pudła, okrągłe reflektory i reflektory.
Niezależne przednie zawieszenie i sztywna tylna oś wraz z czterema silnikami elektrycznymi – po jednym na każde koło – powinny zapewnić odpowiednią konserwację terenowych części G-Wagena, a także dobre maniery w terenie.
Koncepcja elektrycznego G-Wagena obejmuje również dwubiegową skrzynię biegów, skutecznie zapewniającą niskie i wysokie przełożenia. Mercedes twierdzi, że natychmiastowy moment obrotowy zapewniany przez silniki elektryczne zapewni EQG „niesamowitą przyczepność i sterowność” i mocno zasugerował, że czterosilnikowy układ napędowy zostanie przeniesiony do produkcji.
Mercedes-Benz twierdzi, że koncepcja EQG jest „gotowa do produkcji” i prawdopodobnie trafi na ulice w 2025 roku.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”