Gdy w maju Meta zaczęła oznaczać zdjęcia „Wykonane przy użyciu sztucznej inteligencji”, fotografowie skarżyli się, że firma zajmująca się mediami społecznościowymi przyklejała etykiety do prawdziwych zdjęć, korzystając z podstawowych narzędzi do edycji.
Ze względu na opinie użytkowników i ogólne zamieszanie dotyczące poziomu sztucznej inteligencji użytej w obrazie firma zmienia tag na „Informacje o sztucznej inteligencji” we wszystkich aplikacjach Meta.
Meta stwierdziła, że poprzednia wersja tagu nie była wystarczająco jasna, aby użytkownicy mogli wskazać, że obraz opatrzony tagiem niekoniecznie został utworzony przy użyciu sztucznej inteligencji, ale że w procesie edycji mogły zostać użyte narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.
„Podobnie jak inne firmy w branży, odkryliśmy, że nasze etykiety oparte na tych wskaźnikach nie zawsze były zgodne z oczekiwaniami ludzi i nie zawsze zapewniały wystarczający kontekst. Na przykład niektóre treści, które obejmowały drobne modyfikacje przy użyciu sztucznej inteligencji, takie jak narzędzia do edycji, były standardem wskaźników w Branża została wówczas oznaczona jako „Made with AI”. Wpis zaktualizowany.
Firma nie zmienia podstawowej technologii wykrywania i oznaczania obrazów za pomocą sztucznej inteligencji. Meta nadal korzysta z informacji ze standardów metadanych technicznych, takich jak C2PA I Międzynarodowa Konferencja Informatyczna Zawiera informacje na temat korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji.
Oznacza to, że jeśli fotografowie używają narzędzi takich jak Generative AI Fill firmy Adobe do usuwania obiektów, ich zdjęcia mogą nadal mieć nowy tag. Meta ma jednak nadzieję, że nowy tag pomoże ludziom zrozumieć, że obraz opatrzony tagiem nie zawsze jest w całości generowany przez sztuczną inteligencję.
Kate McLaughlin, rzeczniczka Meta, powiedziała: „„Informacje o sztucznej inteligencji” mogą obejmować treści utworzone i/lub zmodyfikowane przy użyciu sztucznej inteligencji, mamy więc nadzieję, że będzie to bardziej zgodne z oczekiwaniami ludzi, ponieważ współpracujemy z firmami z całej branży nad ulepszaniem tego procesu. ” „. TechCrunch za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Nowy tag nie rozwiąże problemu niewykrytych obrazów generowanych w całości przez sztuczną inteligencję. Nie poinformuje użytkowników, ile edycji obrazu dokonano za pomocą sztucznej inteligencji.
Meta i inne sieci społecznościowe będą musiały popracować nad ustaleniem wytycznych, nie będąc nieuczciwymi wobec fotografów, którzy nie dokonali zmian w swoim procesie edycji, ale narzędzia, których używają do retuszowania zdjęć, zawierają pewne elementy generatywnej sztucznej inteligencji. Z drugiej strony firmy takie jak Adobe muszą ostrzegać fotografów, że korzystanie z określonego narzędzia może spowodować oznaczenie ich zdjęć w innych usługach.