MG4 XPower First Drive: niesamowicie szybki i uroczo głupi

MG4 XPower First Drive: niesamowicie szybki i uroczo głupi

Nadeszła nowa era w świecie samochodów, nowe zasady i nowe typy. Być może powinniśmy podziękować Tesli za uwolnienie ogromnego potencjału mocy elektrycznej w samochodach rodzinnych i sprawienie, że czterodrzwiowe samochody elektryczne będą fajne.

Rodzinne samochody elektryczne, które szaleją szybko, są teraz bardzo popularne.

Czasy sprintu od 0 do 100 km/h poniżej 4,0 sekundy to imprezowy trik, który mogą osiągnąć tylko samochody elektryczne zasilane akumulatorowo za rozsądną cenę. Więc to stało się faktem.

Cóż, nie jesteśmy aż tak zainteresowani statystykami przyspieszenia. Ale jeśli chodzi o kontekst, jest to dość szybkie i coś, z czym wszyscy możemy się utożsamić (i cieszyć się?). Aby zjechać w Porsche 911 w czasie krótszym niż 4 sekundy, musisz przesiąść się do Carrery S za 292 500 dolarów. McLaren F1 sprzed 30 lat – wówczas uważany za najlepszy supersamochód – mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.

Nowoczesne supersamochody są teraz oczywiście szybsze: w mniej niż 3 sekundy. Ale dzięki temu dojdziesz tam, dokąd zmierzamy: poznaj MG4 XPower. Już jesteśmy podekscytowani głównym MG4, który udostępnia masom najnowszą technologię BEV (ceny zaczynają się od 46 990 dolarów) i obejmuje w standardzie rozrywkę z napędem na tylne koła.

MG4 to platforma z napędem na tylne koła, ale XPower dodaje kolejny silnik do napędu na wszystkie koła.

XPower wykorzystuje podstawową platformę MG4 i dodaje kolejny silnik, aby uzyskać ciągłą moc 300 kW, czyli dwukrotnie większą moc wyjściową niż MG4 Essence, który niedawno testowaliśmy. Essence nie jest wcale powolny, ale XPower jest także prawie dwukrotnie szybszy – do 100 km/h, a oficjalny czas sprintu wynosi 3,8 sekundy.

Czasy sprintu od 0 do 100 km/h poniżej 4,0 sekundy to imprezowy trik, który mogą osiągnąć tylko samochody elektryczne zasilane akumulatorowo za rozsądną cenę.

Jak powinniśmy to nazwać? To nie jest tak naprawdę hot hatch, gatunek, w którym bardziej chodzi o ekscytujące silniki benzynowe i precyzyjne prowadzenie niż o samą prędkość. To naprawdę członek nowej klasy BEV w tej zwariowanej rodzinie, która została zaprojektowana przede wszystkim po to, aby od samego początku zawstydzać drogie, egzotyczne modele z silnikiem spalinowym. Czy nazwiemy to segmentem pojazdów elektrycznych typu Traffic Light (TLEV)?

Trochę dodatkowe malowanie i pomarańczowe osłony zacisków hamulcowych dla MG4 XPower.

Może to dusza ciszy BEV, ale XPower nie krzyczy zbyt głośno o swoich bardzo specyficznych umiejętnościach z zewnątrz. Odłóż na bok farbę Hunter Green Satin Premium (opcjonalnie 1000 USD), a nie różni się ona niczym od Essence.

MG nie włożył kolejnego silnika i odszedł, aby obejrzeć rzeź.

Dostępny jest „pakiet wykończenia zewnętrznego”, który obejmuje nieco bardziej jaskrawe elementy, specjalne koła, pomarańczowe nakładki na zaciski hamulcowe (w rzeczywistości to tylko nakładki!) i jasne szwy na siedzeniach z Alcantary. Nawet plakietki „XPower”.

Wnętrze zostało przejęte ze standardowego MG4, z niewielką domieszką koloru.

W rzeczywistości, Zamów XPower W kolorze Volcano Orange Metallic, który jest obecnie preferowany przez wielu nabywców MG4 i niekoniecznie wybrałbyś tę wersję zamiast jakiejkolwiek innej.

Jazda pozostaje komfortowa, co zwiększa ogólne emocje, ponieważ przy szybkich zakrętach przeniesienie ciężaru jest niewielkie.

To nie znaczy, że MG po prostu włożył inny silnik i odszedł, aby obejrzeć rzeź. Są większe stabilizatory, zawieszenie o 25 procent sztywniejsze, a 18-calowe koła (tak, to nadal rozsądny rozmiar, zgadzamy się) noszą opony Bridgestone Turanza.

Dobre osiągi na prostych, ale MG4 zapewnia komfortową jazdę.

Jest trochę dodatkowego oprogramowania do obsługi dodatkowego silnika i (zwłaszcza) dodatkowej mocy: z tyłu znajduje się elektroniczny mechanizm różnicowy utrzymujący osłonę antypoślizgową, a układ napędowy działa jak system wektorowania momentu obrotowego wokół wszystkich czterech kół.

Aha, i zwolnij kontrolę. naturalnie.

Więc tak, jest bardzo szybki na prostej, nawet jeśli nie korzystasz z kontroli uruchamiania (i tak musisz zagłębić się w system informacyjno-rozrywkowy i wybrać w tym celu tryb maksymalnego ataku). Nie ma już chwili, zanim przednie koła ćwierkają, a napęd AWD sam się reguluje, gdy jedziesz drogą z prędkością HV.

MG4 XPower to szybki hatchback, ale czy „hot hatch”? Zależy od twojej definicji.

XPower jest sztywniejszy niż standardowy MG4, ale podwozie nadal daje dużo możliwości. Nie jest to złe, ponieważ oznacza to, że jazda po mieście jest nadal naprawdę wygodna, ale dodaje całości emocji, ponieważ przeniesienie ciężaru jest mniejsze.

Stąd podczas startu słychać ćwierkanie przedniego koła: ciężar wzrasta i następuje chwilowy spadek przyczepności z przodu samochodu. A potem bum, wypadasz!

Przenoszenie ciężaru na zakrętach może sprawić, że MG4 XPower będzie bardzo atrakcyjny… kiedy go popchniesz.

Szybkie zakręty na wyboistych bocznych drogach Kiwi są równie ekscytujące. To nie jest podwozie typu Tesla Performance; To jak Mustang Mach-E GT, w którym możesz poczuć ogromną moc poruszającą się po samochodzie i sprawić różne niespodzianki.

Tyle że w Mustangu jest to całkowicie przemyślane i wymyślone, podczas gdy w MG to prawdopodobnie po prostu nadmiar kilowatów przytłaczający podwozia. kogo to obchodzi? Jest świetny i naprawdę możesz dostosować tryb samochodu za pomocą przepustnicy, jeśli chcesz.

Te pomarańczowe zaciski hamulcowe to właściwie tylko osłony montażowe. bezczelny.

Jednak nie jest to do końca dynamiczne i twórcze doświadczenie. Układ kierowniczy jest solidniejszy niż w standardowym MG4, ale ma przyjemne, syntetyczne wyczucie. Środek zakrętu jest podniesiony, a prędkość wyeliminowana, sugerując przetasowanie na boki.

Ale daje mnóstwo frajdy, a jednocześnie jest w większości niezawodny: działa tu ogromna elektroniczna siatka bezpieczeństwa, a przyzwoite gumy samochodu zapewniają dużą kontrolę mechaniczną, gdy jej potrzebujesz.

Uwielbiamy MG4 w jego standardowej odsłonie i uwielbiamy też XPower, ale w inny sposób. To samochód absolutnie wyczynowy, charakteryzujący się stałym przyspieszeniem graniczącym z absurdem. Jasne, dynamicznie jest trochę szorstko na krawędziach, ale jest atrakcyjnie. Szalenie szybki i bezczelny.

MG 4X moc
silnik: Bateria 64 kWh z dwoma silnikami elektrycznymi
moc: 300 kW/600 Nm
Wektor ruchu: Jednobiegowy automat, napęd na cztery koła
0-100 km/h: 3,8 sekundy
konsumpcja: 15,2 kW/100 km, zasięg 400 km (WLTP)
cena: 69 990 USD (odliczenie czystego pojazdu 7015 USD)

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *