Microsoft dostaje więcej czasu z Wielkiej Brytanii, aby argumentować za kupnem Activision Blizzard

Microsoft dostaje więcej czasu z Wielkiej Brytanii, aby argumentować za kupnem Activision Blizzard

Stoisko Blizzard Entertainment na targach Chinajoy Digital Interactive Entertainment Expo, 1 sierpnia 2021 r. w Szanghaju, Chiny. Zdjęcie: Xing Yun/Costfoto/Future Publishing za pośrednictwem Getty Images

LONDYN (AP) – brytyjskie organy antymonopolowe przedłużyły w piątek termin wydania ostatecznego zamówienia blokującego plan Microsoftu dotyczący zakupu producenta gier wideo Activision Blizzard o wartości 69 miliardów dolarów, umożliwiając im rozważenie „szczegółowego i złożonego zgłoszenia” amerykańskiego giganta technologicznego w celu obrony jego sprawa.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków odrzucił umowę – największą w historii tej technologii – w związku z obawami, że zdławi ona konkurencję dla popularnych tytułów gier, takich jak Call of Duty, na szybko rozwijającym się rynku gier w chmurze.

Wydaje się jednak, że brytyjski organ nadzorujący złagodził swoje stanowisko po tym, jak sędzia udaremnił wysiłki amerykańskich organów regulacyjnych w celu zablokowania umowy.

Władze twierdzą, że przesunęły pierwotny termin o sześć tygodni do 29 sierpnia, aby móc śledzić odpowiedź Microsoftu, w której wyszczególniono „istotne zmiany okoliczności i szczególne powody”, dla których organy regulacyjne nie powinny nakazać odrzucenia umowy.

Decyzja organu nadzorczego może być dobrym znakiem dla Microsoftu i Activision, które walczą o zamknięcie umowy podpisanej prawie 18 miesięcy temu.

Microsoft odwołał się od odmowy Wielkiej Brytanii do sądu, który miał rozpatrzyć sprawę 28 lipca. Ale obie strony powiedziały w tym tygodniu, że wspólnie zażądały zawieszenia tego przesłuchania, podczas gdy Microsoft pracuje nad odnowieniem umowy, aby uspokoić organy regulacyjne.

Ogłoszenie pojawiło się zaraz po tym, jak amerykańska Federalna Komisja Handlu przegrała sądowy wniosek o zablokowanie transakcji, co dało Microsoftowi ogromną wygraną. Federalna Komisja Handlu (FTC) złożyła apelację.

Wyjechać:
Stoisko Blizzard Entertainment na targach Chinajoy Digital Interactive Entertainment Expo, 1 sierpnia 2021 r. w Szanghaju, Chiny. Zdjęcie: Xing Yun/Costfoto/Future Publishing za pośrednictwem Getty Images

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *