Mieszkańcy Timaru sprzeciwiają się przedłużeniu zakazu parkowania wzdłuż autostrady stanowej 1

Mieszkańcy Timaru sprzeciwiają się przedłużeniu zakazu parkowania wzdłuż autostrady stanowej 1

Propozycja zakazu parkowania na odcinku drogi stanowej nr 1 w Timaru wzbudziła obawy dotyczące bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców, którzy również obawiają się spadku wartości ich nieruchomości.

Agencja transportowa Waka Kotahi NZ zaproponowała zainstalowanie 150-metrowej żółtej linii zakazującej parkowania wzdłuż Evans St/SH1. Będzie to obejmować przedłużenie ograniczeń zakazu zatrzymywania się, które obowiązują już na Pringle Street i dołączenie do ograniczeń zakazu zatrzymywania się tuż przed skrzyżowaniem z Bellfield Street.

Celem zmian jest wydłużenie dwupasmówki biegnącej na północ od Newman Street w celu połączenia z istniejącym dwupasmowym odcinkiem przed skrzyżowaniem z Belfield Street – podała agencja w piśmie do mieszkańców.

W ramach prac, które mają rozpocząć się w połowie listopada, zaproponowano również likwidację przystanku autobusowego jadącego na północ przy Pringle Street.

Charlotte Brown mieszka na dotkniętym odcinku drogi i nie była zadowolona z propozycji agencji transportu publicznego. Powiedziała, że ​​ma obawy dotyczące bezpieczeństwa i obawia się wpływu tej sytuacji na jej codzienne życie.

„To bardzo smutne, że nasz parking zostanie nam odebrany” – powiedział Brown.

„Mam jakąś chorobę, mam spuchnięte stopy. Gdybym poszedł na zakupy spożywcze, nie sądzę, żebym był w stanie zaparkować samochód tak daleko od domu i nieść wszystkie zakupy. Mógłbym spaść. „

Ponieważ podjazd prowadzący do jej domu był bardzo stromy, stwierdziła, że ​​trudno było zaparkować dwa samochody na podjeździe posesji.

Mieszkanka Evans Street, Charlotte Brown, jest zaniepokojona propozycją Waka Kotahi dotyczącą przedłużenia żółtych linii, aby uniemożliwić parkowanie.

Ayman Amirul Mounir/personel

Mieszkanka Evans Street, Charlotte Brown, jest zaniepokojona propozycją Waka Kotahi dotyczącą przedłużenia żółtych linii, aby uniemożliwić parkowanie.

„A powrót na autostradę stanową byłby niebezpieczny, gdyby usunięto parking przy ulicy”.

Martwiła się również, że wartość jej majątku spadnie, gdy planuje sprzedać dom.

Powiedziała, że ​​niektórzy mieszkańcy 150-metrowego odcinka drogi byli w podeszłym wieku i większość z nich nie miała własnych podjazdów.

READ  Mieszkańcy Rotterdamu łączą siły, by zorganizować wizytę na superjachcie Jeffa Bezosa

W swoich komentarzach dla Waki ​​Kotahi Brown stwierdziła, że ​​sugeruje przeniesienie propozycji na drugą stronę Evans Street, gdzie mieszkańcy będą mieli łatwy dostęp do innych ulic w celu zaparkowania samochodów, a także będą mieli łatwiejsze pasy parkingowe.

Chociaż niektórzy mieszkańcy wstydzili się wyrażać swoje obawy, głos grupy zabrał jeden z mieszkańców, Jan Cameron.

Cameron i inna mieszkanka Shirley Wovenden napisali do Rady Okręgu Timaru, aby zwrócić się do Waka Kotahi, aby nie realizował tej propozycji, i oboje jasno przedstawili obawy mieszkańców.

Obawy wyrażone w piśmie obejmują bezpieczeństwo pieszych, ograniczenie dostępu, wpływ na rodziny, możliwość obniżenia wartości nieruchomości i pogorszenia możliwości odsprzedaży, zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców oraz usunięcie przystanku autobusowego w okolicy.

Dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania rady, Stephen Doran, potwierdził, że otrzymał petycję, która zostanie poruszona na wtorkowym posiedzeniu rady.

150-metrowa żółta linia będzie rozciągać się na północ od obecnych ograniczeń zakazu zatrzymywania się na Pringle Street do ograniczeń zakazu zatrzymywania się przed skrzyżowaniem Belfield Street.

Ayman Amirul Mounir/personel

150-metrowa żółta linia będzie rozciągać się na północ od obecnych ograniczeń zakazu zatrzymywania się na Pringle Street do ograniczeń zakazu zatrzymywania się przed skrzyżowaniem Belfield Street.

W wiadomości do zwiastun timaru, Cameron i Wovenden powiedzieli, że mieszkańcy, którzy nie mieli jeszcze linii parkingowych przed swoimi domami przy Evans Street, zgłaszali problemy, takie jak brak ciepłej wody lub odpowiednich zaplecza kuchennego w jednym z obiektów ze względu na brak dostępu do gazu.

„Inny ma zarośnięte trawniki, ponieważ ogrodnicy nie mają dostępu do posesji; dwóch mieszkańców zgłosiło uszkodzenie tyłu samochodu, gdy próbowali wjechać na podjazd.

„Nadanie priorytetu tej drodze pokazuje całkowite lekceważenie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia mieszkańców (w tym kosztów finansowych), z których wielu mieszka tu od długiego czasu”.

John Keenan, kierownik ds. kontraktów konserwacyjnych w Waka Kotahi w South Canterbury, powiedział, że obszar ten znajdował się w „wąskim korytarzu ograniczonym po obu stronach granicami własności prywatnej”.

READ  Cyfrowe zdjęcia Goldie zostały sprzedane za 127 000 USD na pierwszej aukcji NFT w Nowej Zelandii

„Waka Kotahi stara się poprawić bezpieczeństwo użytkowników dróg, zwiększyć efektywność funkcjonowania autostrad i zmniejszyć zatory” – powiedział Keenan.

„Dalsze poszerzenie szerokości autostrady będzie wymagało usunięcia przylegającej do niej posesji prywatnej wzdłuż dużego korytarza, co będzie wymagało długoterminowego planowania, konsultacji, zaangażowania i wsparcia społeczności, a także znacznych funduszy publicznych.

Jan Cameron i Shirley Wovenden napisali do Rady Okręgowej Timaru, prosząc ją o złożenie petycji do Waka Kotahi, aby nie realizował tej propozycji.

Ayman Amirul Mounir/personel

Jan Cameron i Shirley Wovenden napisali do Rady Okręgowej Timaru, prosząc ją o złożenie petycji do Waka Kotahi, aby nie realizował tej propozycji.

„Doświadczenia z przeszłości wskazują, że społeczność nie ma apetytu na taką rozbudowę tej drogi”.

Keenan powiedział, że nie jest możliwe przeniesienie strefy zakazu parkowania na drugą stronę Evans Street, ponieważ agencja próbowała stworzyć „ciągły dwupasmowy odcinek w kierunku północnym” od Grasmere Street do Waimataitai Street, łączący się ze 100-metrowym długi dwupasmowy odcinek do jednego toru, a następnie z powrotem do punktu łączenia dwóch torów.

„Te krótkie punkty łączenia pasów powodują konflikty między użytkownikami dróg, frustrację kierowców, zatory i wypadki” – stwierdził.

Poinformował, że w sprawie tej propozycji wpłynęły dotychczas cztery pisma. Po zakończeniu okresu konsultacji Agencja oceni wszelkie poruszone kwestie i spróbuje rozwiać wszelkie wątpliwości przed podjęciem decyzji i sfinalizowaniem proponowanych prac.

Dodał, że przystanek autobusowy wzdłuż ulicy zostanie usunięty, a alternatywna lokalizacja zostanie uzgodniona z właściwymi stronami zainteresowanymi.

„Ponadto wraz z wprowadzeniem autobusu MyWay miejsca postojów stały się bardziej elastyczne pod względem lokalizacji”.

Każdy, kto ma pytania lub uwagi dotyczące propozycji, ma czas do 7 listopada na wysłanie wiadomości e-mail do inżyniera ds. integralności sieci Lachlana Williamsa na adres [email protected].

Do tej pory agencja tranzytowa otrzymała cztery pisma w sprawie tej propozycji.

Ayman Amirul Mounir/personel

Do tej pory agencja tranzytowa otrzymała cztery pisma w sprawie tej propozycji.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *