Kiedy GM poszedł do Układ środkowego silnika CorvetteNie myśląc o standardowym samochodzie, myślał oczywiście o tej wersji – skrzydlatym, szerokim nadwoziu Z06, który został ujawniony z dnia na dzień i ma najwyższą moc wolnossącą, jaką kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie produkcyjnym.
Ale wygląda na to, że myślała o rynkach z kierownicą po prawej stronie za granicą, jeśli chodzi o Z06, ponieważ Pojazdy specjalne General Motors (GMSV) Właśnie ujawniła, że zmierza do naszych brzegów.
„Dziś rano ogłoszono, że Corvette Z06 zostanie zbudowany z kierownicą po prawej i lewej stronie. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy potwierdzić, że GMSV w Australii i Nowej Zelandii będzie częścią globalnego programu”, powiedziała Joanne Stogiannis, Główny. od GMSV.
„Wiadomość, że C8 jest dostępny jako silnik z kierownicą po prawej stronie, była wystarczającym powodem, aby dopingować entuzjastów Corvette, ale ta najnowsza aktualizacja jest absolutnie wyjątkowa”.
Czytaj więcej:
* Pierwsza Corvette z prawym hakiem oficjalnie ląduje w Nowej Zelandii
* Książki zamówień Corvette są otwarte dla kupujących kiwi
* GMSV potwierdza ceny Kiwi dla Corvette z kierownicą po prawej stronie
* GM wprowadza pojazdy specjalne z Silverado
Corvette Z06 2023 będzie produkowana w zakładzie montażowym Bowling Green, a produkcja z kierownicą po lewej stronie rozpocznie się latem 2022 roku w Ameryce Północnej, a produkcja z kierownicą po prawej stronie rozpocznie się „kilka miesięcy później”.
Z06 zadebiutował w formie Całkowicie nowy silnik LT6 5,5 l DOHC V8 ma całkowicie nową, płaską konstrukcję wału korbowego, która pozwala silnikowi na obroty do 8600 obr./min Wytwarza imponującą moc 670 koni mechanicznych (492 kW), co czyni go najmocniejszym silnikiem wolnossącym montowanym w samochodzie produkcyjnym.
GMSV twierdzi, że LT6 jest montowany ręcznie w Performance Building Center w Bowling Green Assembly Plant w Kentucky.
Projektanci używają precyzyjnych narzędzi i ręcznie robionych części silnika, aby spełnić dokładne specyfikacje Chevroleta, a każdy silnik ma tabliczkę na kolektorze dolotowym z podpisem technika od początku do końca.
Oprócz piszczącego silnika, Z06 ma również tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 370 mm z przodu i 380 mm z tyłu, z 6-tłokowymi przednimi zaciskami (w porównaniu z 4-tłokowymi zaciskami w standardowym Vette).
Z06 jest o 9,4 cm szerszy niż Stingray, a masywne tylne opony z serii 345 zapewniają większy przepływ powietrza przez boczne otwory wentylacyjne.
Inne różnice obejmują unikalne przednie i tylne zderzaki, unikalny, konfigurowalny tylny spojler z regulowanymi elementami z wikliny, zaprojektowany w celu poprawy stabilności przy dużych prędkościach i zdolności pokonywania zakrętów na torze wyścigowym, a także standardowe 20-calowe przednie i 21-calowe aluminiowe koła. Największe koła kiedykolwiek dostępne w produkcyjnej Corvette.
„Szczegóły, takie jak cena, przewidywany czas przyjazdu i liczba pojazdów przeznaczonych na nasz rynek, zostaną ujawnione w przyszłym roku” – powiedział Stogiannis.
„W międzyczasie czekamy na pierwszy W najbliższych tygodniach samochody klientów C8 będą wysyłane z Bowling Green do Australii i Nowej Zelandii Nie mogę się doczekać, kiedy przekażę go nowym właścicielom.
„To bardzo ekscytujący czas być fanem Corvette!”