Kiedy GM poszedł do Układ środkowego silnika CorvetteNie myśląc o standardowym samochodzie, myślał oczywiście o tej wersji – skrzydlatym, szerokim nadwoziu Z06, który został ujawniony z dnia na dzień i ma najwyższą moc wolnossącą, jaką kiedykolwiek zainstalowano w samochodzie produkcyjnym.
Ale wygląda na to, że myślała o rynkach z kierownicą po prawej stronie za granicą, jeśli chodzi o Z06, ponieważ Pojazdy specjalne General Motors (GMSV) Właśnie ujawniła, że zmierza do naszych brzegów.
„Dziś rano ogłoszono, że Corvette Z06 zostanie zbudowany z kierownicą po prawej i lewej stronie. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy potwierdzić, że GMSV w Australii i Nowej Zelandii będzie częścią globalnego programu”, powiedziała Joanne Stogiannis, Główny. od GMSV.
„Wiadomość, że C8 jest dostępny jako silnik z kierownicą po prawej stronie, była wystarczającym powodem, aby dopingować entuzjastów Corvette, ale ta najnowsza aktualizacja jest absolutnie wyjątkowa”.
Czytaj więcej:
* Pierwsza Corvette z prawym hakiem oficjalnie ląduje w Nowej Zelandii
* Książki zamówień Corvette są otwarte dla kupujących kiwi
* GMSV potwierdza ceny Kiwi dla Corvette z kierownicą po prawej stronie
* GM wprowadza pojazdy specjalne z Silverado
Corvette Z06 2023 będzie produkowana w zakładzie montażowym Bowling Green, a produkcja z kierownicą po lewej stronie rozpocznie się latem 2022 roku w Ameryce Północnej, a produkcja z kierownicą po prawej stronie rozpocznie się „kilka miesięcy później”.
Z06 zadebiutował w formie Całkowicie nowy silnik LT6 5,5 l DOHC V8 ma całkowicie nową, płaską konstrukcję wału korbowego, która pozwala silnikowi na obroty do 8600 obr./min Wytwarza imponującą moc 670 koni mechanicznych (492 kW), co czyni go najmocniejszym silnikiem wolnossącym montowanym w samochodzie produkcyjnym.
GMSV twierdzi, że LT6 jest montowany ręcznie w Performance Building Center w Bowling Green Assembly Plant w Kentucky.
Projektanci używają precyzyjnych narzędzi i ręcznie robionych części silnika, aby spełnić dokładne specyfikacje Chevroleta, a każdy silnik ma tabliczkę na kolektorze dolotowym z podpisem technika od początku do końca.
Oprócz piszczącego silnika, Z06 ma również tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 370 mm z przodu i 380 mm z tyłu, z 6-tłokowymi przednimi zaciskami (w porównaniu z 4-tłokowymi zaciskami w standardowym Vette).
Z06 jest o 9,4 cm szerszy niż Stingray, a masywne tylne opony z serii 345 zapewniają większy przepływ powietrza przez boczne otwory wentylacyjne.
Inne różnice obejmują unikalne przednie i tylne zderzaki, unikalny, konfigurowalny tylny spojler z regulowanymi elementami z wikliny, zaprojektowany w celu poprawy stabilności przy dużych prędkościach i zdolności pokonywania zakrętów na torze wyścigowym, a także standardowe 20-calowe przednie i 21-calowe aluminiowe koła. Największe koła kiedykolwiek dostępne w produkcyjnej Corvette.
„Szczegóły, takie jak cena, przewidywany czas przyjazdu i liczba pojazdów przeznaczonych na nasz rynek, zostaną ujawnione w przyszłym roku” – powiedział Stogiannis.
„W międzyczasie czekamy na pierwszy W najbliższych tygodniach samochody klientów C8 będą wysyłane z Bowling Green do Australii i Nowej Zelandii Nie mogę się doczekać, kiedy przekażę go nowym właścicielom.
„To bardzo ekscytujący czas być fanem Corvette!”
„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.