Po odświeżeniu w połowie okresu eksploatacji prawie pięć lat temu, Mitsubishi poddało dziewięcioletniemu Pajero Sport trzeciej generacji w Tajlandii kolejne zmiany stylizacji, które mają być ostatnią zmianą nadwozia w stosunku do ramy siedmiomiejscowej.
Co się zmieniło?
Wygląda na to, że jest na dobrej drodze do zastąpienia go w przyszłym roku zupełnie nowym modelem opartym na nowych podstawach Triton Bakkie, a dodatki QF Pajero Sport, najczęściej nazywane wewnętrznie, obejmują bardziej standardowe wyposażenie oraz lepszą wydajność, w wyniku czego jest teraz taki sam . Silnik turbodiesel, taki jak Triton.
Przeczytaj także: Wygląda na to, że kolejne Mitsubishi Pajero Sport zaplanowano dopiero na 2025 rok
Jego następca będzie korzystał z platformy, z której Nissan, partner Mitsubishi, będzie również korzystał w nowej generacji Navary, a zmiany zewnętrzne Pajero Sport obejmują 18-calowe czarne, monochromatyczne felgi aluminiowe w topowej wersji Elite, nowe zderzaki przednie i tylne, i przeprojektowane nadwozie. Osłona chłodnicy Dynamic Shield, czarne obudowy lusterek i klamki drzwi wyłącznie w wersji Elite.
Wewnątrz aktualizacje są bardziej zauważalne, ponieważ zarówno Elite, jak i Step-down Ultra otrzymały czerwono-czarną skórzaną tapicerkę, nowy ośmiocalowy cyfrowy zestaw wskaźników i składany ekran o przekątnej 12,1 cala jako część systemu rozrywki dla tylnych siedzeń system audio i ośmiogłośnikowy system dźwiękowy.
Chociaż konsola środkowa pozostała niezmieniona, w Tritonie zamontowano teraz kierownicę oraz ulepszony system informacyjno-rozrywkowy z 8-calowym ekranem dotykowym, który obejmuje Apple CarPlay i Android Auto.
Nowością w zakresie bezpieczeństwa, choć w modelach Ultra i Elite, jest siedem poduszek powietrznych, przednie czujniki parkowania współpracujące z już wyposażonymi tylnymi, monitorowanie martwego pola, asystent utrzymania pasa ruchu, system łagodzenia skutków kolizji czołowych, system kamer surround-view oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu z funkcją hamowania do tyłu.
Większy prześwit, nowy układ napędowy
Jak wspomniano wcześniej, największa zmiana polega na modernizacji 2,4-litrowego turbodiesla z poprzedniej jednostki 4N15 na nową jednostkę 4N16, która zadebiutowała pod maską Tritona.
W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa, Mitsubishi zdecydowało się nie oferować opcji z podwójnym turbodoładowaniem jako bezpośredniego zamiennika dwusilnikowego Forda Everestu.
Zamiast tego wybrano czołowy model z pojedynczą turbosprężarką i mocą 135 kW/430 Nm, czyli o 2 kW więcej w porównaniu z 4N15, przy niezmienionym momencie obrotowym.
Chociaż w podstawowych modelach Prime i Ultra ponownie jest oferowany z napędem na tylne koła, przy czym Elite ma opcję wybieranego napędu na wszystkie koła, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 4N15 została porzucona na rzecz nowej sześciobiegowej skrzyni biegów . Automatyczny z wyraźnie lepszymi współczynnikami kalibracji.
Ponadto prześwit wzrósł z 217 mm do 222 mm, a napęd na wszystkie koła nadal ma dostęp do SuperSelect-II i czterech nowych trybów terenowych; Żwir, piasek, błoto/śnieg i skały.
Jeszcze nie dla Republiki Południowej Afryki
Jeśli chodzi o kolory, Pajero Sport jest dostępny w pięciu wersjach kolorystycznych; Diamentowa biel, grafitowa szarość, srebrna, głęboki brąz, kruczoczarna i średnia czerwień są dostępne wyłącznie w modelu Ultra.
Opcję dwukolorową, obejmującą czarny dach w kolorach Diamond White, Jet Black i Medium Red, można nabyć opcjonalnie.
Teraz dostępny w cenie od 1 389 000 bahtów (732 662 R) za 2WD Prime do 1 689 000 bahtów (890 904 R) za 4WD Elite, odnowione Pajero Sport pozostaje objęte zakazem w Republice Południowej Afryki, chociaż oczekuje się, że ulegnie to zmianie przed końcem roku, jeśli zostanie zatwierdzony przez Mitsubishi Motors Republika Południowej Afryki.
Potwierdzono Triton, który zadebiutuje wraz z Xfroce w trzecim kwartale roku.
Dodatkowe informacje od: headlampmag.com.
Przeczytaj teraz: Mitsubishi Pajero Sport wytrzymuje Fortuner i Everest