Mniejsza opłata pocztowa, mniej pracowników — Poczta NZ

Mniejsza opłata pocztowa, mniej pracowników — Poczta NZ
Poczta nowozelandzka

Dyrektor generalny David Walsh powiedział, że Nowozelandczycy zasadniczo zmienili sposób, w jaki się komunikują.
zdjęcie: RNZ / Richard Tendler

NZ Post ma zwolnić 750 miejsc pracy w ciągu najbliższych pięciu lat z 4500 pracowników, ponieważ wolumen usług pocztowych nadal spada.

Dyrektor generalny David Walsh powiedział, że Nowozelandczycy zasadniczo zmienili sposób, w jaki się komunikują.

„Nowozelandczycy coraz częściej komunikują się online, co niestety wpływa na działalność pocztową”.

Powiedział RNZ’s, że zakupy online i wzrost dostaw paczek nie zrekompensowały braku takich rzeczy jak wyciągi bankowe. Raport z południai inne „rzeczy, które przychodziły pocztą”, ale nie są już potrzebne.

„Dziesięć lat temu rodziny otrzymywały około 12 artykułów tygodniowo – teraz [it’s] mniej niż dwa”.

Dwadzieścia lat temu Nowozelandczycy wysyłali rocznie ponad miliard przesyłek pocztowych, ale liczba ta dramatycznie spadła do około 220 milionów przesyłek.

„Odrzucenie poczty nie dotyczy wyłącznie Nowej Zelandii. Usługi pocztowe na całym świecie reagują na te same zmiany w łączności i koncentrują się na wyzwaniu utrzymania usługi o wysokich kosztach operacyjnych i bardzo niskim wykorzystaniu”, powiedział Walsh wcześniej w oświadczeniu.

„Wkrótce rozpoczniemy konsultacje mające na celu zmniejszenie liczby ról związanych z pocztą w odpowiedzi na ciągły spadek liczby poczty. Ta zmiana nie nastąpi z dnia na dzień. Będzie to korekta, którą będziemy wprowadzać stopniowo w ciągu najbliższych pięciu lat. Skupimy się na naszych ludziach i wspieraniu ich w tej transformacji”.

NZ Post przewidywał, że do 2028 roku liczba przesyłek spadnie do około 120 milionów przesyłek.

W ciągu ostatnich 10 lat operator pocztowy dokonał wielu zmian w odpowiedzi na rosnące koszty, w tym ograniczył doręczanie poczty na obszarach miejskich z sześciu do trzech razy w tygodniu, podniósł stawki i skonsolidował oddziały doręczeń.

„Ta sama technologia, która powoduje spadek liczby wysyłanych wiadomości, doprowadziła do wzrostu zakupów online” – powiedział Walsh. „NZ Post ma wyjątkową pozycję, aby zapewnić wzrost w handlu elektronicznym i nadal inwestujemy w naszą zdolność do przetwarzania paczek”.

– powiedział Walsh Raport z południa Klienci na obszarach wiejskich nie zostaną zapomniani i nie zobaczą „prawie żadnych zmian” w usługach, które NZ Post już świadczy.

Wkrótce miały rozpocząć się konsultacje w sprawie cięć. Walsh powiedział, że firma dokonała już wielu zmian, aby się dostosować, w tym niedawno zamknęła magazyn w Manawatu.

Walsh powiedział, że NZ Post „wypróbuje cały szereg rzeczy”, aby zobaczyć, co działa najlepiej, w tym pracę w niepełnym wymiarze godzin w niektórych obszarach lub dostarczanie różnych rodzajów przesyłek – takich jak paczki i listy – w różne dni.

Nie było jeszcze planów zmniejszenia liczby dni dostawy, Akt porozumienia NZ Post z rządem wymaga co najmniej trzech tygodniowo.

Walsh powiedział, że koszt dostarczenia listu prawdopodobnie wkrótce wyniesie 2 dolary, w porównaniu z 1,5 dolara, co według niego jest „dobrą ceną”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *