dostarczony
Nowy Morgan Super 3 porzuca V-twin na rzecz trio pochodzącego z Forda.
Morgan ujawnił Super 3, Zastąp go odchodzącym trójkołowcem.
Nowy samochód nadal wykorzystuje konstrukcję trójkołową, ale zastępuje V-twin nowym, 1,5-litrowym trójkołowym pojazdem Forda, który „znacznie przewyższa moc i osiągi poprzednich trójkołowych modeli Morgana”.
Zainspirowany erą samolotów odrzutowych, a nie trójkołowymi modelami z lat dwudziestych, Super 3 był pierwszą propozycją Morgana, w której zastosowano monocoque. Silnik montowany jest za przednią osią dla lepszego rozłożenia ciężaru, dzięki czemu samochód wygląda, jakby był „wizualnie holowany za przednie koła”.
W związku z tym z przodu nie ma już silnika jako głównego elementu konstrukcyjnego, a zamiast tego osłona chłodnicy chroni nowy silnik, otoczona zaokrąglonymi reflektorami. Światła mają zamontowane na górze małe „wieże”, które pełnią funkcję wskaźników.
Czytaj więcej:
* Morgan ogłasza Plus 8 GTR, swój najmocniejszy samochód w historii
* Morgan zbudował pojazd terenowy, który nie jest SUV-em
* Partnerstwo Forda i Volkswagena: Syndrom Zrodzonych Gwiazd?
Morgan twierdzi również, że kabina zyskała na lepszym opakowaniu, zapewniając jednocześnie więcej miejsca dla pasażerów.
Wprowadzono nowe „łopatki boczne”, które jednocześnie zawierały chłodnice silnika i zapewniały punkty mocowania bagażu. Właściciele mogą wybierać spośród szerokiej gamy precyzyjnie dopasowanych, montowanych z boku półek i stojaków.
Koła mają fajną konstrukcję turbowentylatorową, a 20-calowe przednie opony to niestandardowe jednostki Avon. Aby ożywić słynną nazwę Speedmaster, rama została oparta na wyglądzie klasycznej opony motocyklowej z „rozdętymi” ścianami bocznymi, ale została zbudowana specjalnie dla Morgana i jest bliższa konstrukcji opony samochodowej.
Zawieszenie haka holowniczego zmniejsza masę nie zawieszoną, a nowe podwozie oraz nowe zawieszenie powinny sprawić, że wszystko będzie wyglądać ładnie i solidnie.
Nowy wolnossący silnik wytwarza skromne 87 kW/150 Nm, w połączeniu z pięciobiegową skrzynią Mazdy MX5, co powinno zapewnić wspaniałe wrażenia z jazdy. Nie mówiąc już o tym, że całość waży tylko 635 kg bez paliwa.
Sprzęgło jest precyzyjnie wyważone dzięki krótkiemu skokowi, aby odzwierciedlić krótki spadek skrzyni biegów. Szczególną uwagę zwrócono na rozstaw pedałów, pozwalający na łatwą zmianę pięty i palców oraz zachowanie „poczucia zabawy”.
„Kontynuowanie niesamowitego sukcesu poprzedniego modelu Morgan 3 Wheeler nie było łatwym zadaniem” – powiedział Steve Morris, prezes i dyrektor generalny Morgan Motor Company.„Kiedy postanowiliśmy po raz pierwszy wprowadzić go ponownie w 2011 roku, firma nie mogła sobie wyobrazić, jak popularna i odnosząca sukcesy byłby model V-twin Morgan 3 Wheeler reprezentuje coś innego, coś wyjątkowego i coś do świętowania.
„Kiedy wprowadzamy na rynek Super 3, jestem pewien, że nasza najnowsza oferta trójkołowców jest bardziej adekwatna niż kiedykolwiek”.