Kierowca Erebus Motorsport od dawna uważany jest za prawdziwy talent, a Morris uważa, że „prowadzi samochód wyścigowy, jakiego nikt wcześniej nie widział”.
Jednak wraz z tą dramatyczną zmianą techniczną z COTF/Gen2 na Gen3 na pierwszy plan wysunęły się inne umiejętności Kosteckiego.
„Na początku roku pomyślałem: «Trzecia generacja, kolego, to jest przeznaczone dla ciebie»” – Morris powiedział KTM Summer Grill.
„Zapomnij o wszystkim innym, każdy ma samochód, do którego nie ma żadnych symulatorów ani danych historycznych… To stara szkoła, przyjacielu.
„Weź zestaw obcinaków bocznych i odetnij wszystkie czujniki z samochodu, a to nie będzie miało znaczenia; „Możesz wygrać ten wyścig” – tak do tego podszedł.
„To była po prostu kwestia tego, jak w starym stylu przekazać inżynierowi informację zwrotną, wprowadzić pewne zmiany, zaufać temu, co myśli kierowca i po prostu ruszyć dalej – i to właśnie zrobili.
– Absolutnie, w stu procentach. [mechanical knowledge] „Był kluczem do tych mistrzostw” – dodał zwycięzca Bathurst 1000 z 2014 roku.
„Brody to facet, który mówi: „Mam podsterowność i to jest obszar, na który powinniśmy zwrócić uwagę” i potrafi nawet zdiagnozować problem w miejscu, które według niego to amortyzator, pałąk lub sprężyna lub ciśnienie w oponach…
„Ma wiele informacji zwrotnych i może zabrać cię tam, gdzie chcesz i znaleźć odpowiedź, i to wszystko.
„On i George [Commins, Race Engineering] Dobrze nam się współpracuje i nie zdziwię się, jeśli zrobią to ponownie w przyszłym roku.
Morris współpracuje z 26-latkiem od kilku lat i pozostaje dla niego mentorem.
Zwycięzca wyścigu Bathurst 1000 z 2014 r. twierdzi, że potencjał Kosteckiego był jasny od samego początku.
„Właśnie dostrzegłem w Brodym ten naprawdę surowy talent, którego nie widuje się zbyt często” – wspomina Morris.
„Kiedy po raz pierwszy zacząłem pracować z nim w rodzinnym zespole, można było powiedzieć, że miał naprawdę dobry umysł do wyścigów.
„Często przechytrzył samego siebie, myślał do tego stopnia, że czasami zapominał o roli pośrodku.
„Więc wiele lekcji dla niego, aby go skoncentrować i doprowadzić go tam, gdzie powinien.
„I jest oldschoolowy. Możesz dać mu samochód na zakręcie i może być w kawałkach… Jest prawdopodobnie jedynym kierowcą, który potrafi złożyć samochód Gen3 i wykonać dobrą robotę; lepszą robotę niż większość mechaników .”
„Widziałem to w nim i potrzebował po prostu skierowania go we właściwym kierunku i odrobiny pewności siebie, pozbycia się części ciężaru i przekształcenia się w kierowcę samochodu wyścigowego. [who] Zdobył mistrzostwo.”
Kostecki startuje w Mistrzostwach Repco Supercars 2024 w ostatnim roku swojego obecnego kontraktu z Erebusem, a w obliczu wstrzymania swoich pełnoetatowych aspiracji do wyścigów NASCAR, jego kariera będzie głównym graczem w następnym głupim sezonie.
Testy przedsezonowe odbędą się na początku lutego, a Erebus i pozostałe zespoły z południa będą pokonywać okrążenia w Winton.
Aby dowiedzieć się więcej o Paulu Morrisie, obejrzyj cały odcinek KTM Summer Grill.