Air New Zealand zezwala teraz na korzystanie z urządzeń do śledzenia bagażu podczas swoich lotów i złagodził politykę dotyczącą bagażu podręcznego w odpowiedzi na obawy pasażerów dotyczące utraty bagażu, powiedział poseł krajowy, który został poinformowany.
Jednak linia lotnicza nie potwierdziła jeszcze informacji udostępnionych przez dr Shane’a Rity’ego.
Polityk napisał w tym tygodniu zarówno do linii lotniczej, jak i lotniska w Auckland po tym, jak zobaczył bagaż Zgromadzone w hali przylotów 26 grudniai zasugerować, jak poprawić sytuację.
Rity powiedział, że otrzymał odpowiedź „w ciągu godziny” od dyrektora generalnego Air New Zealand, Grega Forana, który przedstawił kroki, jakie podejmuje linia lotnicza.
Czytaj więcej:
* Co należy wiedzieć przed użyciem AirTag lub innego urządzenia do śledzenia bagażu na bagażu
* Zasady, które musisz znać przed umieszczeniem urządzenia śledzącego lub AirTag na bagażu
* Jak przetrwać lotniskowe szaleństwo w te Święta Bożego Narodzenia
Powiedział, że powiedziano mu, że linia lotnicza „znacząco” zwiększyła swoje centrum telefoniczne i zasoby do obsługi bagażu, a śledzenie bagażu, takie jak AirTags i Tiles, jest teraz dozwolone na lotach Air New Zealand.
Linie lotnicze Air New Zealand nie potwierdziły publicznie tej zmiany. w poniedziałek, — powiedział rzecznik linii lotniczej Rzeczy Zwrócili się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o zgodę pasażerów na korzystanie z urządzeń i czekają na odpowiedź.
Rity powiedział, że Foran również posłuchał jego sugestii, że klienci, którzy chcą podróżować tylko z bagażem podręcznym, potrzebują większej pobłażliwości w zakresie limitu bagażu. Pasażerom klasy ekonomicznej przysługuje zwykle jeden bagaż podręczny, który może ważyć do 7 kg.
Odpisał, że nadal istnieje luźna polityka, jeśli chodzi o bezpieczeństwo – więc nie możesz zabrać 20 kg do kabiny, ale mają luźną politykę, która odzwierciedla tę troskę.
Skontaktowano się z Air New Zealand w celu uzyskania komentarza.
Rity powiedział, że otrzymał również odpowiedź od rzecznika lotniska w Auckland, który wskazał, że zwiększono również personel obsługi bagażu i zainstalowano stojaki do przechowywania nieodebranego bagażu.
Jednak Rity powiedział, że logistyka tego, w jaki sposób ludzie będą mogli odebrać swoje torby z ogromnych stosów, nadal wymaga rozważenia.
„Oni badają kreatywne rozwiązania… Po prostu poczułem absolutną potrzebę pilności” – powiedział.
Rzecznik lotniska w Auckland potwierdził, że lotnisko rozmawiało bezpośrednio z Retty o jego obawach.
Rzecznik powiedział: „Lotnisko w Auckland powiedział dr Rity, że znaczne zakłócenia na zagranicznych lotniskach nadal mają wpływ na przyjeżdżających międzynarodowych podróżnych, z niewłaściwą obsługą większej niż zwykle ilości bagażu i zdajemy sobie sprawę, że jest to frustrujące dla podróżnych”.
„Podczas gdy linie lotnicze wraz ze swoimi pracownikami naziemnymi biorą odpowiedzialność za bagaże klientów i zapewniają, że dotrą one do właściwego miejsca docelowego, lotnisko w Auckland nadal zapewnia proaktywne wsparcie lokalnym liniom lotniczym, zespołom obsługi naziemnej i agencji rządowych, które pracują nad wydajną obsługą niewłaściwie obsłużonych bagaży” Obejmuje to Zwiększony dostępny system przechowywania i bagażnika.
Lotnisko radzi podróżnym, aby wszelkie ważne przedmioty, takie jak leki, pakowali do bagażu podręcznego, a nie do bagażu rejestrowanego.
Pasażerowie, którzy zgubili bagaż, powinni skontaktować się z linią lotniczą, która zabrała ich do Nowej Zelandii.
Rity powiedział, że po obejrzeniu w Internecie zdjęcia bagażu piętrzącego się na lotnisku w Auckland zdał sobie sprawę, że w tej sprawie musi być „bohater”.
„Zostanę z nimi, dopóki nie znajdziemy powszechnych rozwiązań, które połączą ludzi z ich bagażem”.