Załoga lotnicza Air New Zealand przez lata projektowała różne mundury, a w 2004 roku wyznaczyła nowozelandzkiego projektanta mody Zambesiego do stworzenia nowego munduru. Zdjęcie/Getty Images
opinia
W tym roku styl nowozelandzki znalazł się w centrum uwagi wraz z powrotem Tygodnia Mody w Nowej Zelandii. Jednak niektóre z najbardziej oczekiwanych trendów mody roku 2023 są powiązane z innym rodzajem wybiegu.
Linie Air New Zealand ujawniły, że w 2025 r. zmodernizują kolorowy mundur zaprojektowany przez Dame Trelise Cooper, który został wprowadzony na rynek w 2011 r., i zaprosił nowozelandzkich projektantów do zgłaszania zainteresowania odzieżą Sky Valet.
Dzisiaj zostanie ujawniony projektant.
reklama
Nowozelandczycy są narodem patriotycznym i chociaż pracownicy Air New Zealand są naszym narodowym przewoźnikiem zarówno w kraju, jak i za granicą, to, co noszą, ma ogromne znaczenie. Wiele osób ma na ten temat zdanie, dlatego oczy wszystkich zwrócone są na wielkie odkrycie nowego projektanta.
Aby podsycić nasze oczekiwania i zabezpieczyć nasze zakłady, oto wszystko, co wiemy o mundurach i czego możemy się spodziewać po największym jak dotąd ujawnieniu mundurów Air New Zealand.
Co wiemy
Kiedy po raz pierwszy otrzymaliśmy informację o pojawieniu się nowych barw linii Air New Zealand, od prostego, rzeczowego komunikatu prasowego zrobiło się głośno.
Prosta data „16.11.23” napisana na czymś, co wyglądało na warstwy fioletowego jedwabiu, nie dała nam wiele do myślenia – ale i tak połączyliśmy kropki.
reklama
Możemy jedynie przypuszczać, że na podstawie zapowiedzi załoga Air New Zealand nadal będzie ubrana w znajomy fiolet, ale być może będzie on zawierał odrobinę jedwabiu.
W komunikacie prasowym linie Air New Zealand napisały: „Szukaliśmy kogoś, kto ożywiłby nasze przyszłe barwy i znaleźliśmy idealnego kandydata.
„Nie możemy się doczekać, aż Was przedstawimy” – podsumował.
Nasuwa się pytanie: kto jest wielkim projektantem? Urodzili się i wychowali Kiwi? Czy słyszeliśmy o nich już wcześniej?
Kimkolwiek są, będą najnowszym z długiego szeregu talentów projektowych zajmujących się projektowaniem odzieży dla wysokich rangą pracowników linii lotniczej. Czy będą szukać inspiracji w przeszłości? A może obecnym konkurentom w branży?
Spojrzenie w przeszłość
W przeszłości linie Air New Zealand korzystały z pomocy kilku znanych twórców Kiwi, aby pomóc im w burzy mózgów na temat pomysłów na przesłanie marki.
W 1973 roku projektantka z Auckland, Vinka Lucas, wprowadziła logo koru do projektów mundurów Air New Zealand, co było przełomowym momentem dla marki i Aotearoa.
Całkiem niedawno Dame Trelise Cooper objęła kierownictwo nad projektowaniem i materiałami w Air New Zealand. Obecne mundury Air NZ są pełne ukłonów w stronę Kiwiany, od oczywistych wirów kuru po ukryte detale popkulturowe, takie jak podszewka w kształcie ciasta w męskich kamizelkach mundurowych.
Projekt Zambesi z 2005 roku był bardziej klasycznym podejściem do odzieży stewardów i stanowił hołd dla czasów, gdy pojawiły się pierwsze podróże lotnicze. Stonowane szare i niebieskie kolory w połączeniu z czystymi wzorami i czapką inspirowaną Pan Am były głównymi detalami mundurów z początku XXI wieku.
Jeśli chodzi o styl, mundur Air New Zealand z pewnością był wszędzie.
reklama
Od „Jellybean”, jaskrawo kolorowego zestawu z lat 70. XX wieku, mającego pokazać, że linia lotnicza jest zabawna i odlotowa, po „Hibiscus”, wygodny mundur w stylu kaftana, który zyskał popularność podczas ruchu hipisowskiego w latach 60., mundury Air New Zealand mają zawsze ewoluował i zmieniał się wraz z upływem czasu, podobnie jak przyszłe załogi linii lotniczych.
Spójrz, co wszyscy robią
W zeszłym roku kilka linii lotniczych próbowało przełamać tę sytuację, wprowadzając mundury neutralne pod względem płci lub elastyczne zasady ubioru dla członków załogi.
Virgin Atlantic wydało oświadczenie nie tylko aktualizując swój czerwony mundur zaprojektowany przez Vivienne Westwood, ale także wypowiadając się na temat polityki tożsamości płciowej. Brytyjska linia lotnicza poinformowała, że zaktualizuje swój kodeks ubioru, aby umożliwić załodze noszenie spódnic lub spodni oraz posiadanie widocznych tatuaży.
Inne linie lotnicze jeszcze bardziej złagodziły mundury. Ukraińska linia lotnicza SkyUp Airlines przyciągnęła uwagę, rezygnując z sukienek i szpilek na rzecz personelu pokładowego, wybierając zamiast tego neutralny pod względem płci mundur składający się z pomarańczowych kombinezonów i białych tenisówek. Ale nie tylko SkyUp przyjął ten trend w odzieży sportowej dla lotnictwa.
Koreańskie linie Aero K i islandzkie linie lotnicze Play również zdecydowały się na trend w zakresie białych trenerów neutralnych pod względem płci.
Bonza, tania linia lotnicza nowo uruchomiona w Australii, swoim wyglądem bardziej pasuje do wcześniejszego katalogu Asos niż do personelu pokładowego.
reklama
„Świat się zmienił i my też” – tak brzmi komentarz linii lotniczej na temat swobodnego ubioru „bez zasad”. Gol godny pochwały, ale biada kolarzom, którzy wybrali niewłaściwą koszulkę.
czego oczekujesz
Jeśli chodzi o stale zmieniające się mundury lotnicze, zarówno w skali globalnej, jak i krajowej, wyraźnie widać dwa kierunki podróży. Są tacy, którzy kierują się stylizacją casual, i tacy, którzy dają drugi oddech ukochanym tradycyjnym trendom.
Ale co chcemy zobaczyć od naszego narodowego przewoźnika?
Poszukując potencjalnych projektantów do kierowania ubraniami linii lotniczej, Air New Zealand stwierdziło, że potrzebuje kogoś, kto wprowadzi „świeży projekt, który będzie odzwierciedlał nie tylko Air New Zealand, ale także Aotearoa dzisiaj i w przyszłości”.
Kolor, kształt i styl oczywiście zostaną w rękach zdolnego projektanta Air New Zealand – który będzie wiedział już za kilka godzin – jednak mundur bez wątpienia będzie zawierał ukłon w stronę naszej ukochanej. Aotearoa.
Dziedzictwo, historia i kultura naszego narodu są zawsze traktowane priorytetowo w procesie projektowania w Air New Zealand, czy to poprzez kultowy nadruk kuru, czy drobne dziwactwa popularnej kultury Kiwiana, którą znamy i kochamy. Jedno jest pewne: na mundurze Air New Zealand będzie dumnie widniał Kiwi.
reklama
Nasza jedyna prośba to: Prosimy o nie zwracanie żelek.
reklama
„Ekspert Internetu. Introwertyk. Uzależniony od ulicy. Ewangelista kawy. Pisarz. Myśliciel. Miłośnicy skrajnej śpiączki. Wykładowca”.