Dyrektor generalny Twittera, Elon Musk, mówi, że firma zajmująca się mediami społecznościowymi „prawie wychodzi na zero”, ponieważ większość jej reklamodawców powróciła, a agresywne wysiłki w zakresie cięcia kosztów opłacają się po masowych zwolnieniach.
Musk powiedział w wywiadzie dla BBC transmitowanym na żywo na Twitterze Spaces, że Twitter ma obecnie około 1500 pracowników, co stanowi gwałtowny spadek z „nieco poniżej 8 000”, zanim objął stanowisko w październiku.
Twitter był naznaczony chaosem i niepewnością od czasu przejęcia Muska za 44 miliardy dolarów (71 miliardów dolarów), ponieważ zwolnienia obejmowały również kilku inżynierów odpowiedzialnych za naprawianie i zapobieganie awariom, podają źródła. agencji Reutera.
W zeszłym tygodniu Twitter miał usterkę, która uniemożliwiła tysiącom użytkowników dostęp do linków, co jest szóstą poważną awarią od początku roku, według grupy NetBlocks zajmującej się monitoringiem internetu.
Musk przyznał się do pewnych usterek, w tym ostatnich przestojów, ale powiedział, że były one krótkotrwałe.
Powiedział, że Twitter miał ujemne przepływy pieniężne w wysokości 3 miliardów dolarów i musiał podjąć drastyczne środki, odnosząc się do masowych zwolnień.
„Możemy osiągnąć pozytywny przepływ środków pieniężnych w tym kwartale, jeśli wszystko pójdzie dobrze”, powiedział w wywiadzie, który przyciągnął ponad 3 miliony słuchaczy, dodając, że firma ma obecnie najwyższą liczbę użytkowników.
Twitter odnotował ogromny spadek reklam od czasu jego przejęcia.
Musk powiedział, że wynika to z cyklicznego charakteru wydatków na reklamę, a część z nich była „polityczna”.
W środę powiedział, że większość jej reklamodawców wróciła.
Miliarder, który prowadzi również producenta samochodów elektrycznych Tesla i firmę rakietową SpaceX, powiedział, że nie rozważa nikogo, kto mógłby zastąpić go na stanowisku CEO Twittera.
Musk spotkał się z krytyką ze strony inwestorów Tesli w związku z ilością czasu, jaką spędza na prowadzeniu platformy mediów społecznościowych, i wcześniej powiedział, że koniec tego roku będzie „dobrym momentem” na znalezienie nowego dyrektora generalnego na Twitterze.
– Reutera
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”