dostarczony
Artystyczna wizja zielonych stacji paliw wodorowych Hiringa Energy, które będą obsługiwać ciężarówki napędzane wodorem.
Firma energetyczna z siedzibą w Taranaki rozpoczęła plany budowy serii zielonych stacji paliw wodorowych w celu wsparcia uruchomienia 20 ciężarówek napędzanych wodorem.
Hiringa Energy inwestuje 50 milionów dolarów w budowę czterech terminali wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych Wyspy Północnej. Odbędzie się w Auckland, Tauranga, Hamilton i Palmerston North.
Finansowanie zostało wsparte pożyczką w wysokości 16 milionów dolarów od rządu za pośrednictwem Funduszu Odzyskiwania Covid-19. Dług będzie miał różne warunki, które nagradzają firmę w oparciu o osiągnięcie określonych celów.
Firma ma już podpisał umowę Wraz z amerykańską firmą produkującą samochody wodorowe Hyzon Motors, która sprowadzi do kraju 20 ciężarówek, które będą własnością i będą dzierżawione przez TR Group.
Czytaj więcej:
* Projekt wodorowy w porcie Auckland utrudnia dużemu japońskiemu inwestorowi
* Szef ds. wodoru mówi, że rozwój transportu jest już „dziesięć lat przed” planem klimatycznym
* Samochody wodorowe i ich przyszłość w Nowej Zelandii
* Ciężkie ciężarówki z wodorem o zerowej emisji wjeżdżają na drogi Kiwi
* Nowa Zelandia musi dotrzymać kroku światowemu popytowi na technologię wodorową
Zakup samochodów został wsparty dodatkową inwestycją rządu w wysokości 6 milionów dolarów.
Dyrektor generalny Hiringa, Andrew Klint, powiedział, że jest zadowolony z osiągnięcia tego kamienia milowego w rozwoju sieci tankowania, która pomoże w dekarbonizacji krajowej floty pojazdów ciężkich.
„To osiągnięcie jest wynikiem współpracy z naszymi kluczowymi firmami partnerskimi oraz ścisłej współpracy z rządami centralnymi i prowincjonalnymi, których głównym celem jest urzeczywistnienie ekologicznego tankowania wodoru w transporcie ciężkim w Nowej Zelandii.
„Wsparcie rządu Nowej Zelandii dla wczesnej dekarbonizacji ciężkiego transportu drogowego odegrało kluczową rolę w zapewnieniu wielu operatorom logistycznym i ich klientom pewności, że będą inwestować i wspierać pojazdy elektryczne z ogniwami paliwowymi o zerowej emisji”.
Hiringa Refueling NZ będzie właścicielem i operatorem stacji tankowania wodoru i zostanie zintegrowana ze stacjami tankowania Waitomo.
Klenet spodziewa się, że cztery stacje paliw i pojazdy będą komercyjne do końca 2022 roku.
Hiringa Energy dostarczy do sieci wodór, który będzie produkowany w miejscach tankowania w procesie elektrolizy na początkowych etapach.
Firma planuje budowę własnej wytwórni wodoru wykorzystującej energię wiatru. Wodór jest następnie dystrybuowany do stacji tankowania.
Clennett powiedział, że zatankowanie ciężarówki zajęłoby od 10 do 15 minut, mniej więcej tyle samo, co zatankowanie ciężarówki z silnikiem Diesla.
Powiedział, że paliwo nadal będzie droższe niż olej napędowy, ale ma nadzieję, że w połowie dekady zobaczymy parytet cenowy, ponieważ cena oleju napędowego wzrośnie, a koszt wodoru spadnie.
Klenett powiedział, że testy zostały przeprowadzone przy użyciu danych, aby upewnić się, że ciężarówki, które ważą 50 ton, są w stanie spełnić lokalne przepisy i sprostać trudnym warunkom drogowym w kraju.
„Zdolność do ponad 600 km zasięgu między stacjami tankowania, jest podobna do oferty opartej na oleju napędowym” – powiedział.
Ceny samochodów ciężarowych byłyby zawyżone, ale Klenett miał nadzieję, że dzięki dotacjom rządowym nie podniosą tak bardzo kosztów czynszu lub transportu.
Przewidywał, że wraz ze wzrostem popytu na pojazdy cena spadnie w tempie od 10 do 15 procent rocznie, co pozwoli producentowi na masową produkcję ciężarówek.
Klenett powiedział, że Hiringa Energy planuje rozszerzyć swoją sieć na Wyspę Południową do 2023 roku, z ponad dwoma tuzinami zakładów w całym kraju w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat.