W Nowej Zelandii jest wiele doskonałych nowych samochodów elektrycznych na sprzedaż, często od firm, o których być może nie słyszałeś kilka lat temu.
BYD, Polestar i Tesla oferują tradycyjnym producentom samochodów ucieczkę za swoje pieniądze i często ich pokonują.
Chiny mają grono producentów samochodów elektrycznych, których pojazdy ostatecznie trafią do Nowej Zelandii, ale startupy w Europie i USA również tworzą interesujące kreacje.
Szkoda, że jeździmy po złej stronie drogi, więc trudno tu sprzedać.
Oto niektóre pojazdy, których w najbliższym czasie nie zobaczymy w Nowej Zelandii.
Rivian R1T
Numer mieszkania faceta z biura prasowego w Rivian. Kalifornijski producent nie planuje w najbliższym czasie sprzedawać tu swojego sprzętu elektrycznego.
A szkoda, bo to bardzo fajne auto.
R1T rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 3 sekundy, holuje pięć ton i brnie przez prawie metr wody. Posiada cztery standardowe gniazda do zasilania sprzętu domowego oraz sześć portów ładowania USB-C.
W przeliczeniu z dolarów amerykańskich byłoby to tutaj 120 000 USD. Wersja SUV ma te same specyfikacje i cenę.
Rivian zamierza w tym roku wyprodukować 50 000 pojazdów, jednocześnie zwiększając wolumen.
Kano
Firma Canoo z siedzibą w USA stworzyła odjazdową elektryczną furgonetkę skoncentrowaną na dostawach, handlu i ludziach z dużą ilością rzeczy lub wieloma chartami (wiesz, kim jesteś).
Chociaż jeszcze tego nie zrobił, sprzedał 4500 pickupów Wal-Martowi, który ma możliwość wzięcia kolejnych 5500.
Leasingowa firma Zeeba zamówiła 3300 z umową na dodatkowe 2000, a 9300 sprzedano innej firmie leasingowej. Poza tym kupuje je armia amerykańska.
Więc wózki Canoo są albo bardzo dobre, albo firma ma bardzo fajny zespół sprzedaży. Cena w dniu premiery w USA wyniesie około 56 000 NZD.
Produkcja rozpocznie się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a docelowo wyniesie 80 000 sztuk w 2025 roku.
Najfajniejszą rzeczą w Canoo jest to, że jest zbudowany na „platformie deskorolkowej”, co pozwala przenosić go, powiedzmy, z jednej ciężarówki na drugą.
DeLorean Alfa 5
DeLorean powraca w przyszłości, a Alpha5 Seagull ma się pojawić w przyszłym roku, ale nie będzie modelu z kierownicą po prawej stronie.
To fajny samochód, ale jeśli zakup pójdzie dobrze, byłbym ostrożny. jak mogę kupić:
1) Dołącz do Alphas Club za 88 $ (142 NZ $).
2) Zapłać 3497 USD (5630 NZD), aby zarezerwować miejsce produkcyjne. Poczekaj, a następnie zapłać ostateczną cenę detaliczną. Możesz także sprzedać swój slot produkcyjny, ale nie ma zwrotu pieniędzy.
Alpha5 została zaprojektowana przez firmę Italdesign, która stworzyła oryginalny DMC-12, którego Doc Brown użył do zbudowania wehikułu czasu w Powrocie do przyszłości.
Chociaż ma być w produkcji w przyszłym roku, szczegóły są pobieżne na temat prawie wszystkiego, w tym miejsca, w którym jest budowany.
XPeng G9
Chiński XPeng nie planuje sprzedaży w Nowej Zelandii w najbliższym czasie — w rzeczywistości jego biuro prasowe było zaskoczone, że Tesla sprzedaje tutaj tak wiele samochodów i chciało uzyskać więcej informacji na temat naszego rynku.
Jej flagowy produkt, G9, trafił niedawno do sprzedaży w niektórych częściach Europy za około 100 000 NZ $. Dostajesz więc dobrze wyglądającego SUV-a o zasięgu 570 km oraz topowe warianty zdolne do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
XPeng obiecuje Europejczykom „nowy poziom rozwoju”.
Świadome Powietrze
Z zasięgiem prawie 800 km i prędkością od 0 do 100 km/h w ciągu około dwóch sekund nic dziwnego, że Lucid Air jest Globalnym Luksusowym Samochodem Roku 2023 i Amerykańskim Motortrend 2022 Samochodem Roku.
Lucid Air jest dostępny w czterech wariantach i zapewnia doskonałe osiągi pojazdu w pakiecie sedan. Jest zaawansowany technologicznie, a jego naładowanie wystarcza na przejechanie 320 km w zaledwie 12 minut.
Ceny zaczynają się od 143 000 NZD, który będzie bazowym modelem o zasięgu 660 km.
Lucid z siedzibą w USA jest na dobrej drodze do wyprodukowania w tym roku 10 000 pojazdów na sprzedaż w Ameryce, Europie i Arabii Saudyjskiej.
Brytyjska publikacja Autocar informowała rok temu, że planowana jest wersja z kierownicą po prawej stronie, ale nic jeszcze nie zostało zrobione, a Lucid nie odpowiedział na e-mail BusinessDesk.
W przyszłym roku Lucid wprowadzi SUV o nazwie Gravity.
Corvette E-Ray
W tym roku hybryda typu plug-in Corvette E-Ray trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, przed pełną wersją EV. Najwyraźniej Chevrolet/GM chce przekształcić Corvette w pełnoprawną markę samą w sobie, z elektrycznymi wersjami czterodrzwiowymi i SUV-ami.
To dobrze wydeptany tor, na który każdy producent samochodów sportowych może zejść.
W USA Dodge planuje także samochód elektryczny typu muscle.
Sprzedawana obecnie w Nowej Zelandii C8 Corvette to arcydzieło i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć wersję elektryczną, a nawet hybrydę E-Ray 2024, która łączy 6,2-litrowy silnik V8 z silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi stworzyć po prostu szaloną wydajność. Tutaj mamy nadzieję zobaczyć to tutaj.
Chevy wypuści również w tym roku Silverado EV ze specyfikacjami podobnymi do powyższego Riviana.
Aion Hypercar SSR
Przedstawiamy pierwszy supersamochód w Chinach. Aion Hyper SSR kosztuje około 300 000 NZ $ i został opracowany przez firmę Aion, spółkę zależną mega-GAC, z pomocą chińskiego przemysłu lotniczego.
i przyspieszenie? 0-100 km/hw 1,9 sekundy. niesamowity! Napędzają go przednie i tylne silniki, które wytwarzają moc 900 kW i moment obrotowy 12 000 Nm.
Elektrycznie unoszone skrzydło i dyfuzor z włókna węglowego mogą w razie potrzeby szybko wytworzyć ciśnienie w dół.
Jest mało prawdopodobne, że zobaczymy wersję dla Nowej Zelandii, ale podobno Aion ma wejść na rynek australijski w przyszłym roku.
Możemy więc zobaczyć tutaj inne modele, takie jak Hyper GT, który ma drzwi nożycowe i wydaje się być konkurentem dla Tesli Model S, ale w USA będzie sprzedawany za około 55 000 NZ $.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”