Najfajniejsze nowe samochody elektryczne, których nie kupisz w Nowej Zelandii

Najfajniejsze nowe samochody elektryczne, których nie kupisz w Nowej Zelandii

W Nowej Zelandii jest wiele doskonałych nowych samochodów elektrycznych na sprzedaż, często od firm, o których być może nie słyszałeś kilka lat temu.

BYD, Polestar i Tesla oferują tradycyjnym producentom samochodów ucieczkę za swoje pieniądze i często ich pokonują.

Chiny mają grono producentów samochodów elektrycznych, których pojazdy ostatecznie trafią do Nowej Zelandii, ale startupy w Europie i USA również tworzą interesujące kreacje.

Szkoda, że ​​jeździmy po złej stronie drogi, więc trudno tu sprzedać.

Oto niektóre pojazdy, których w najbliższym czasie nie zobaczymy w Nowej Zelandii.

Rivian R1T

Numer mieszkania faceta z biura prasowego w Rivian. Kalifornijski producent nie planuje w najbliższym czasie sprzedawać tu swojego sprzętu elektrycznego.

A szkoda, bo to bardzo fajne auto.

R1T rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 3 sekundy, holuje pięć ton i brnie przez prawie metr wody. Posiada cztery standardowe gniazda do zasilania sprzętu domowego oraz sześć portów ładowania USB-C.

W przeliczeniu z dolarów amerykańskich byłoby to tutaj 120 000 USD. Wersja SUV ma te same specyfikacje i cenę.

Rivian zamierza w tym roku wyprodukować 50 000 pojazdów, jednocześnie zwiększając wolumen.

Kano

Firma Canoo z siedzibą w USA stworzyła odjazdową elektryczną furgonetkę skoncentrowaną na dostawach, handlu i ludziach z dużą ilością rzeczy lub wieloma chartami (wiesz, kim jesteś).

Chociaż jeszcze tego nie zrobił, sprzedał 4500 pickupów Wal-Martowi, który ma możliwość wzięcia kolejnych 5500.

Leasingowa firma Zeeba zamówiła 3300 z umową na dodatkowe 2000, a 9300 sprzedano innej firmie leasingowej. Poza tym kupuje je armia amerykańska.

Więc wózki Canoo są albo bardzo dobre, albo firma ma bardzo fajny zespół sprzedaży. Cena w dniu premiery w USA wyniesie około 56 000 NZD.

Produkcja rozpocznie się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, a docelowo wyniesie 80 000 sztuk w 2025 roku.

Najfajniejszą rzeczą w Canoo jest to, że jest zbudowany na „platformie deskorolkowej”, co pozwala przenosić go, powiedzmy, z jednej ciężarówki na drugą.

DeLorean Alfa 5

DeLorean powraca w przyszłości, a Alpha5 Seagull ma się pojawić w przyszłym roku, ale nie będzie modelu z kierownicą po prawej stronie.

To fajny samochód, ale jeśli zakup pójdzie dobrze, byłbym ostrożny. jak mogę kupić:

1) Dołącz do Alphas Club za 88 $ (142 NZ $).

2) Zapłać 3497 USD (5630 NZD), aby zarezerwować miejsce produkcyjne. Poczekaj, a następnie zapłać ostateczną cenę detaliczną. Możesz także sprzedać swój slot produkcyjny, ale nie ma zwrotu pieniędzy.

Alpha5 została zaprojektowana przez firmę Italdesign, która stworzyła oryginalny DMC-12, którego Doc Brown użył do zbudowania wehikułu czasu w Powrocie do przyszłości.

Chociaż ma być w produkcji w przyszłym roku, szczegóły są pobieżne na temat prawie wszystkiego, w tym miejsca, w którym jest budowany.

XPeng G9

Chiński XPeng nie planuje sprzedaży w Nowej Zelandii w najbliższym czasie — w rzeczywistości jego biuro prasowe było zaskoczone, że Tesla sprzedaje tutaj tak wiele samochodów i chciało uzyskać więcej informacji na temat naszego rynku.

Jej flagowy produkt, G9, trafił niedawno do sprzedaży w niektórych częściach Europy za około 100 000 NZ $. Dostajesz więc dobrze wyglądającego SUV-a o zasięgu 570 km oraz topowe warianty zdolne do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.

XPeng obiecuje Europejczykom „nowy poziom rozwoju”.

Świadome Powietrze

Z zasięgiem prawie 800 km i prędkością od 0 do 100 km/h w ciągu około dwóch sekund nic dziwnego, że Lucid Air jest Globalnym Luksusowym Samochodem Roku 2023 i Amerykańskim Motortrend 2022 Samochodem Roku.

Lucid Air jest dostępny w czterech wariantach i zapewnia doskonałe osiągi pojazdu w pakiecie sedan. Jest zaawansowany technologicznie, a jego naładowanie wystarcza na przejechanie 320 km w zaledwie 12 minut.

Ceny zaczynają się od 143 000 NZD, który będzie bazowym modelem o zasięgu 660 km.

Lucid z siedzibą w USA jest na dobrej drodze do wyprodukowania w tym roku 10 000 pojazdów na sprzedaż w Ameryce, Europie i Arabii Saudyjskiej.

Brytyjska publikacja Autocar informowała rok temu, że planowana jest wersja z kierownicą po prawej stronie, ale nic jeszcze nie zostało zrobione, a Lucid nie odpowiedział na e-mail BusinessDesk.

W przyszłym roku Lucid wprowadzi SUV o nazwie Gravity.

Corvette E-Ray

W tym roku hybryda typu plug-in Corvette E-Ray trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, przed pełną wersją EV. Najwyraźniej Chevrolet/GM chce przekształcić Corvette w pełnoprawną markę samą w sobie, z elektrycznymi wersjami czterodrzwiowymi i SUV-ami.

To dobrze wydeptany tor, na który każdy producent samochodów sportowych może zejść.

W USA Dodge planuje także samochód elektryczny typu muscle.

Sprzedawana obecnie w Nowej Zelandii C8 Corvette to arcydzieło i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć wersję elektryczną, a nawet hybrydę E-Ray 2024, która łączy 6,2-litrowy silnik V8 z silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi stworzyć po prostu szaloną wydajność. Tutaj mamy nadzieję zobaczyć to tutaj.

Chevy wypuści również w tym roku Silverado EV ze specyfikacjami podobnymi do powyższego Riviana.

Aion Hypercar SSR

Przedstawiamy pierwszy supersamochód w Chinach. Aion Hyper SSR kosztuje około 300 000 NZ $ i został opracowany przez firmę Aion, spółkę zależną mega-GAC, z pomocą chińskiego przemysłu lotniczego.

i przyspieszenie? 0-100 km/hw 1,9 sekundy. niesamowity! Napędzają go przednie i tylne silniki, które wytwarzają moc 900 kW i moment obrotowy 12 000 Nm.

Elektrycznie unoszone skrzydło i dyfuzor z włókna węglowego mogą w razie potrzeby szybko wytworzyć ciśnienie w dół.

Jest mało prawdopodobne, że zobaczymy wersję dla Nowej Zelandii, ale podobno Aion ma wejść na rynek australijski w przyszłym roku.

Możemy więc zobaczyć tutaj inne modele, takie jak Hyper GT, który ma drzwi nożycowe i wydaje się być konkurentem dla Tesli Model S, ale w USA będzie sprzedawany za około 55 000 NZ $.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *