2022 był rokiem, w którym Facebook wypadł z łask, TIK Tok Popularność zjednoczona i BeReal zrewolucjonizowany. Fakt, że ta ostatnia została Aplikacją Roku na iPhone’a w sklepie Apple App Store, a także wybór użytkowników Androida, nie jest przypadkiem: pojawiła się jako bardzo potrzebna antyspołeczna sieć, będąca odpowiedzią na wyczerpanie niekończący się strumień póz i filtrów na Instagramie. Nawet TikTok próbował śledzić w BeRealu trendu, uruchamiając we wrześniu TikTok Now, platformę, na której oferowała użytkownikom prowizje za pobieranie, starając się przeciwdziałać przewadze niepowstrzymanego konkurenta.
Jednak podczas gdy BeReal znalazł się na szczycie list przebojów w App Store i został uznany za najlepszą aplikację 2022 r., Inaczej było w przypadku Google Play Store, gdzie najlepszą ogólną aplikacją była Dream firmy WOMBO, która może tworzyć zdjęcia wspomagane sztuczną inteligencją i sztuka. Jednak BeReal pozostaje wyborem użytkowników platformy.
W ekosystemie iPhone’a dominowały media społecznościowe i rok 2022 usługi nadawczeWhatsApp, TikTok, Instagram i Telegram dołączyły do BeReal jako najczęściej pobierane platformy, podczas gdy HBO Max, Netflix, Spotify i YouTube były ulubionymi platformami do oglądania seriali, filmów, muzyki i wideo. Istotne były również usługi Google, w szczególności Mapy, sama wyszukiwarka, Gmail i Dysk.
Po podsumowaniu ostatnich 12 miesięcy Apple nagrodziło kilku programistów za kulturowy wpływ ich aplikacji: jednego, który stara się pomóc użytkownikom w ich dobrym samopoczuciu emocjonalnym, pomagając im zidentyfikować ich uczucia, a drugiego, który zapewnia przypomnienia, wyzwania i cele. Aby zachęcić użytkowników do picia wody przez cały dzień.
Google rozpoznał również niektóre aplikacje wellness, takie jak The STIGMA, które mają na celu normalizację rozmów o zdrowiu psychicznym, tworząc dla niego bezpieczne przestrzenie; Oddech, do ćwiczeń oddechowych. regeneracja lekkoatletyczna, która koncentruje się na regeneracji sportowców; DanceFitme, która oferuje programy ćwiczeń; oraz dziennik i treningi siłowni.
Jeśli chodzi o gry, najlepszym w roku zarówno dla Androida, jak i iOS był Apex Legends Mobile – wybrany zarówno przez użytkowników, jak i firmy – który oferuje klasyczny wciągający świat bitew, strategii i strzelanek. Google wyróżnił także Dislyte, grę fabularną z miejską legendą, oraz dokument Papers, Please for Its Story, dystopijny film dokumentalny.
Do najczęściej pobieranych gier na iPhone’a należą Hay Day, Subway Surfers, In Us! , Trivia Crack i Candy Crush Saga, a także klasyki, takie jak Minecraft, Pou i
monopol. Stumble Guys, wieloosobowa gra eliminacyjna, w której może rywalizować do 32 użytkowników, okazała się bardzo popularna zarówno na iOS, jak i Androida. A po mistrzostwach świata oficjalna gra FIFA jest również jednym z najczęściej pobieranych plików w sklepie Google Play.
Zapisz się do Cotygodniowy biuletyn Więcej anglojęzycznych wiadomości z EL PAÍS USA Edition