Tesla jest liderem na obecnym rynku pojazdów elektrycznych, a wiele z tego ma związek z doskonałą technologią akumulatorów i systemami zarządzania akumulatorami. Z tego powodu ukłoniliśmy się dla Modelu 3 w tegoroczny tytuł Najlepszego Samochodu dla Środowiska.
Tak, samochód elektryczny nadal ma ślad węglowy, a dla samochodu takiego jak Model 3 z dużą baterią, ten ślad węglowy niekoniecznie jest lepszy niż ICE na etapach produkcji. Jednak pojazdy elektryczne są bardziej energooszczędne niż najlepsze ICE, więc w całym okresie ich eksploatacji ostatecznie zapewniają lepsze wyniki.
I to jest to, co Tesla Model 3 robi tak dobrze – konsekwentnie uznawany za jeden z najbardziej energooszczędnych samochodów elektrycznych w testach na całym świecie, zarówno tych zwykłych, jak i ogólnie, nie jest tajemnicą, że Tesla robi coś znacznie lepszego niż konkurencja.
Ale dosłownie po prostu prowadzisz Model 3 i sam widzisz liczby, aby zobaczyć, jak naprawdę jest on niesamowicie skuteczny. Reklamowany zasięg Tesli nie jest łatwy do osiągnięcia – nawet podczas agresywnej jazdy – podczas gdy wartość 15 kWh/100 km, którą widzieliśmy podczas ostatniej jazdy Najnowszy zmodernizowany chiński model dalekiego zasięgu Był to świadectwo doskonałej efektywności energetycznej.
Czytaj więcej:
* Najlepszy fajny samochód: Toyota GR Yaris
* Witamy w Top Cars 2021
* Najlepszy samochód osobowy: MG HS PHEV
* Najlepszy samochód do zepsucia: Porsche 911 Turbo
Liczby testowane dla WLTP dalekiego zasięgu wynoszą 16 kWh/100 km, a dla porównania, mniejszy MG ZS EV testowany w dłuższej perspektywie również poprawia swoje wymagania WLTP, ale nadal zwraca ponad 18 kWh. / 100 kilometrów w naszym czasie z nią.
Potencjalnym czarnym znakiem przeciwko niemu jest brak absolutnej przejrzystości w odniesieniu do węgla wytwarzanego podczas jego produkcji, ale jest to problem całej branży i na pewno nie dotyczy samej Tesli. Tylko Polestar generuje prawdziwe opłaty za przejrzystość, więc ciekawie będzie zobaczyć, czy koliduje to w całej branży.
Możemy mieć tylko nadzieję, że tak będzie – dzięki temu wybór takich nagród będzie znacznie łatwiejszy i bardziej trafny.
Drugie miejsce: Polestar 2
Podczas gdy Polestar 2 jest nieco zbliżony do Modelu 3 pod względem efektywności energetycznej (z wartościami WLTP od 16,7 do 19,4 kW/100 km według modelu), byłem bliski otrzymania tej nagrody od Tesli ze względu na wspomniane wyżej zobowiązanie Polestar do przejrzystości.
W zeszłym roku firma udostępniła dane ujawniające ślad węglowy w całym cyklu życia każdego pojazdu elektrycznego Polestar 2, mając nadzieję, że da przykład w branży motoryzacyjnej, która, spójrzmy prawdzie w oczy, nie jest do końca znana z prawdy o wpływie ich pojazdów na środowisko. pojazdy.
W tym czasie dyrektor generalny Thomas Ingenlatt powiedział: „Każdego tygodnia widzimy nowe ogłoszenie, że producent samochodów zmienia kierunek w kierunku elektryfikacji. Ale sama zelektryfikowanie nie wystarczy. Przemysł samochodów elektrycznych to nie koniec gry, to koniec punkt wyjścia. Musimy być uczciwi i przejrzyści.”
Ta przezroczystość wkracza również do wnętrza Polestar, które są w całości zrównoważone lub poddane recyklingowi, a także w pełni nadające się do recyklingu.
Pozostali konkurenci
Niesamowity Hyundai Ioniq 5 Był silnym pretendentem, biorąc pod uwagę podobne podejście Hyundaia do zrównoważonego projektowania wnętrz jak Polestar, ale jego efektywność energetyczna nie jest tak dobra jak w przypadku Tesli.
Ale to bardzo dobra alternatywa, jeśli chcesz czegoś o wyrazistym stylu i niezaprzeczalnej atrakcyjności.
Wśród innych pretendentów Peugeot e-208 i Mazda MX-30 za ich podejście polegające na stosowaniu mniejszych baterii w celu zmniejszenia śladu węglowego, aczkolwiek kosztem zasięgu.