Według nowych badań, młodsi pracownicy przeżywają najgorsze chwile w pracy.
Badanie przeprowadzone przez Szkołę Zarządzania Uniwersytetu Massey zmierzyło wyniki pracy i dobre samopoczucie w różnych grupach wiekowych i wykazało, że pracownicy w wieku 35 lat i młodsi uzyskiwali najgorsze wyniki w prawie wszystkich z nich.
Młodsza grupa populacji wykazywała najwyższy poziom stresu w pracy, lęku przed pracą i depresji zawodowej.
Badacz dr Zoe Bohr powiedział, że odkrycia są alarmujące.
„Widzimy, że najmłodsi członkowie naszej siły roboczej doświadczają najniższego poziomu satysfakcji z pracy i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, co ma efekt domina, ponieważ są wiodącą grupą, która zgłosiła najwyższy wskaźnik chęci zmiany i mobilności zawodowej, ” powiedziała.
Burr powiedział, że dane uwydatniły niekorzystną sytuację związaną z wiekiem w pracy, co może wynikać z tego, że młodsi pracownicy nie mają doświadczenia zawodowego ani zasobów, co oznacza mniejsze wsparcie i mniej sposobów radzenia sobie.
„Może to również odzwierciedlać wyjątkowy trudny kontekst, który dziś dziedziczą młodsze pokolenia” – powiedziała.
Jedynym wynikiem, którego nie uzyskali młodsi pracownicy, była mobilność zawodowa — postrzeganie dostępnych możliwości.
„Może to odzwierciedlać to, co słyszymy o różnych postawach pokoleń wobec pracy, gdzie młodsze pokolenia czują się mniej przywiązane do pozostania w jednej organizacji przez dłuższy czas – coś, na co starsze pokolenia przywiązywały wagę” – powiedział Port.
Najszczęśliwsi są starsi pracownicy
Dane badawcze zostały zebrane od 709 nowozelandzkich pracowników reprezentujących różne zawody i branże, które są reprezentatywne dla całej siły roboczej pod względem wieku, płci i położenia geograficznego.
Grupą wiekową, która wykazała najwyższy poziom pozytywnego samopoczucia w miejscu pracy, byli pracownicy w wieku 51 lat i starsi.
Dobre samopoczucie i pozytywne środowisko pracy są ważne dla wszystkich grup wiekowych, powiedział Burr, dodając, że nowe badania mogą dać zakładom pracy wgląd w problemy, z jakimi borykają się młodsi pracownicy.
„Pracodawcy muszą mieć świadomość, że młodsi pracownicy wydają się być bardziej narażeni na złe warunki życia w miejscu pracy i pokazali, że potrzebują dodatkowego wsparcia w tym obszarze” – powiedziała.
„Ponieważ ta grupa wydaje się również bardziej skłonna do odejścia w poszukiwaniu możliwości gdzie indziej, organizacje powinny dobrze przyjrzeć się, jakimi zasobami dysponują, aby zatrzymać młodszych pracowników w starzejącej się sile roboczej”.